کشته شدن فعال آمریکایی توسط اسرائیل و انفعال دولت بایدن

اقتصاد ایران: اقدام جنایتکارانه نظامیان صهیونیست در کشتن یک فعال آمریکایی در کرانه باختری با موضع منفعلانه دولت آمریکا روبرو شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک فعال زن آمریکایی ترکیه‌ای الاصل به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در نابلس واقع در کرانه باختری کشته شد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد عایشه نور ازگی ایگی، فعال آمریکایی ترکیه‌ای الاصل امروز با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست در نابلس در کرانه باختری کشته شده است.

این فعال آمریکایی با هدف همبستگی با مردم کرانه باختری به نابلس رفته بود که هدف گلوله اشغالگران قرار گرفت.

این در حالی است که کاخ سفید در بیانیه ای بدون محکوم کردن اقدام نظامیان صهیونیست در کشتن شهروند آمریکایی تنها به احساس نارضایتی شدید بسنده کرد و افزود برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در این زمینه با اسرائیل تماس گرفتیم.

کاخ سفید در موضع انفعالی گفته است ما نمی خواهیم وارد پیشداوری شویم و خواهان تحقیق هستیم.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم در موضعی بسیار ضعیف گفت: واشنگتن از اینکه شهروند آمریکایی در کرانه باختری کشته شد، متاسف است، جزئیات این رخداد باید مشخص شود.

گروه‌های مقاومت از جمله جنبش حماس و جهاد اسلامی، اقدام جنایتکارانه اشغالگران را محکوم کردند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که کشته شدن این فعال آمریکایی،  جنایت جنگی جدید است که به کارنامه جنایات رژیم صهیونیستی در مقابل جهانیان اضافه شد.

این جنبش عنوان کرد که سکوت دولت آمریکا در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سبب خواهد شد که این کشور نیز شریک این جنایات باشد.

عزت الرشق از رهبران جنبش حماس اقدام نظامیان صهیونیست در کشتن این فعال آمریکایی -ترکیه ای را عمدی و بیانگر خوی توحش صهیونیستها دانست که تلاش می کنند هر صدایی را که در مخالفت با این رژیم بلند شود، سرکوب کنند.

این در حالی است که دفتر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی فلسطینی تاکید کرد که فعال آمریکایی-ترکیه‌ای به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی کشته شد.

از سوی دیگر موضع انفعالی دولت آمریکا در برابر این جنایت صهیونیستها سبب شد تا سناتور دموکرات، کریس هالن در واکنش به اقدام نظامیان صهیونیست در کشتن یک فعال آمریکایی اعلام کند که واشنگتن نمی تواند اقدامات دولت نتانیاهو از جمله کشتن شهروندان آمریکایی را نادیده بگیرد.

واکنش اردوغان به کشته شدن شهروند ترکیه‌ای‌الاصل در کرانه باختری

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به کشته شدن فعال آمریکایی ترکیه الاصل گفت: حمله وحشیانه اسرائیل به کرانه باختری را محکوم می کنم و برای شهروندمان، عائشه نورازجی(تبعه آمریکایی ترکیه‌ای الاصل) را که در این حمله کشته شد، طلب رحمت می کنم.

وی افزود به تلاش برای پایان دادن به سیاست اشغالگران و نسل کشی که آنها به راه انداخته اند و بازخواست عاملان ارتکاب جنایات علیه بشریت در برابر قانون ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ