دولت زیرساخت‌های حمل و نقل به مشهد را برای زائران توسعه دهد

اقتصاد ایران: مشهد- تولیت آستان قدس رضوی خواستار عزم دولت در توسعه راه‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای و بهسازی زیرساخت‌های جابه‌جایی مسافر به مقصد مشهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مروی در دیدار وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک انتخاب وی از سوی رئیس جمهوری و کسب رأی اعتماد نمایندگان ملت، به موقعیت متفاوت مشهد اشاره و با بیان اینکه مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور مسائلی خاص و متفاوت با سایر نقاط کشور دارد؛ اظهار کرد: ورود حجم بالایی از زائران به مشهد در طول سال به صورت مداوم و بروز پیک‌های سفر و حضور چند میلیونی زائران در بازه‌های زمانی کوتاه در مناسبت‌های مذهبی شرایط مشهد را خاص و متفاوت کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: زیارت عملی معنوی است که نقشی بسزا در آرامش روح و روان انسان داشته و موجب استواری فرد در مقابله با بسیاری از مشکلات می‌شود، زیارت تأثیرات تربیتی و اجتماعی فراوانی برای زائران داشته و در امنیت ملی تأثیر گذار است، لذا مسئولان باید تلاش کنند تا تسهیلات زیارت را هرچه بیشتر برای مردم فراهم سازند.

وی با اشاره به آمار نهادهای مسئول در خصوص تشرف پنج میلیون زائر به مشهد طی چند روز پایانی ماه صفر، عنوان کرد: زیرساخت‌ها پاسخگوی نیاز این حجم بالا از زائران نیست؛ در عرصه حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‎ای به مقصد مشهد نیز کمبودهای جدی وجود دارد.

مروی با تأکید بر اینکه تمهیدات حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی برای تسهیل سفر زائران به مشهد باید ارتقا یابد، تصریح کرد: مسافران مسیرهای منتهی به مشهد زائران و مهمانان امام رضا (ع) هستند، باید همه خود را موظف به حفظ احترام و تکریم این عزیزان بدانیم؛ مسئولان باید تدابیری بیاندیشند تا در مناسبت‌ها که تقاضای سفر به مشهد افزایش می‌یابد؛ تعداد هواپیما، قطار و اتوبوس نیز افزایش یابد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بر اساس آمار ۸۰ درصد سفرهای زائران به مشهد با خودروی شخصی انجام می‌شود، ابراز کرد: مسیرهای جاده‎ای موجود پاسخگوی حجم بالای ترددها به سمت مشهد نیست، دولت با تکمیل آزاد راه حرم تا حرم می‌تواند خدمتی شایسته و ماندگار به مقوله زیارت و زائران داشته باشد.

لزوم تسهیل شرایط زیارت زائران

فرزانه صادق مالواجِرد، وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار نسبت به لزوم تسهیل شرایط زیارت زائران تأکید و ابراز کرد: برای وزارت راه مشهد در اولویت رفع مشکلات حوزه ریلی، جاده‌ای و ناوگان هوایی است و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سفر به مشهد را برای مهمانان حضرت رضا (ع) هرچه بیشتر تسهیل کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ