موانع صادرات سیب آذربایجان غربی برداشته شود

اقتصاد ایران: ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب در ارومیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی جمعه شب در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی به مشکلات متعدد بخش کشاورزی در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله سیب در استان یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: استاندار آذربایجان‌غربی توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی داشتند اما متأسفانه به دلیل برخی موانع و مشکلات مدیریتی، برخی مواقع فرآیند صادرات سیب و محصولات کشاورزی دچار اختلال می‌شود.

امام جمعه ارومیه از آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور نام برد و گفت:
لازم است موانع موجود در مسیر صادرات برداشته شود تا کشاورزان بتوانند به راحتی محصولات خود را به بازارهای خارجی عرضه کنند.

وی همچنین با اشاره به چالش‌های موجود در بخش دامداری اظهار داشت: به دلیل کمبود نهاده‌های دامی در استان قیمت گوشت و مرغ گاهاً سیر صعودی پیدا می‌کند لذا این موضوع مستلزم مدیریت دقیق و توجه به نیازهای دامداران است تا از فشار اقتصادی به مردم و کشاورزان کاسته شود.

حجت‌الاسلام قریشی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق باغی استان پرداخت و گفت: در دیداری که با سال گذشته با شهید جمهور داشتیم، موضوع خانه‌باغ‌های غیرمجاز را مطرح کردم، این خانه‌ها در مناطق زیادی ساخته شده‌اند و روند تخریب آن‌ها نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد، نباید قلع و قمع‌ها چهره نامناسبی از مدیریت ارائه دهد، لازم است که وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهد تا از بروز مشکلات جدید جلوگیری شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد: فرموده‌اند که مدیریت نعمت بزرگی از سوی خداوند است، ما باید قدردان این نعمت باشیم و با کار و تلاش جهادی مشکلات مردم و کشاورزان استان را حل کنیم.

حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی، مسیر توسعه و رونق در بخش کشاورزی هموارتر شود و کشاورزان بتوانند از حمایت‌های لازم بهره‌مند شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ