برگزاری دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد

اقتصاد ایران: یاسوج_ جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین کنگره ملی شهدای استان در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار می شود.

سردار مصطفی مثنوی افزود: اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید این استان طی سه روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۱۷ تا ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در بخش دهکده دفاع مقدسِ پارک مهرورزی شهر یاسوج برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: در شب اول این کنگره ملی یعنی ۱۷ شهریور، برنامه فصل شیدایی با برنامه‌ها و کارهای هنری جدید به نمایش گذاشته می‌شود، شب دوم یعنی ۱۸ شهریور برنامه اجلاسیه نهایی با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، اقشار مختلف مردم و جامعه ایثارگران و خانواده شهدا، فرماندهان نظامی استانی و کشوری و مسئولان برگزار می‌شود و شب سوم ۱۹ شهریور با اجرای مجدد برنامه‌های هنری و فرهنگی و با گرامیداشت یاد و خاطر ۱۵۲۱ شهید تیپ ۴۸ فتح استان و در قالب اجلاسیه شهدای تیپ ۴۸ فتح برگزار می‌شود.

مثنوی اظهار کرد: در محدوده پارک مهرورزی تمام تمهیدات لازم، ترافیکی، امدادی و امنیتی برای حضور مردم در این کنگره اندیشیده شده است. با همکاری شهرداری یاسوج پارکینگ و پلی برای عبور و مرور مردم عزیز در خیابان ساحلی احداث شده و ورود و خروج اصلی به برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدای استان از این خیابان خواهد بود و نیازی به ورود مردم از پارک مهرورزی نیست.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان خاطرنشان کرد: چهار اجلاسیه شهدای گمنام، اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی، اجلاسیه شهدای دانشجو و اجلاسیه ۶ شهید زن پس از کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

مثنوی تصریح کرد: ۲۵ کمیته، ۶ کارگروه و ۳۷ هسته کارشناسی برای برگزاری این کنگره تشکیل شده و فعالیت داشتند و سه هزار و ۷٠٠ جلسه در زمینه کنگره برگزار شد.

وی ادامه داد: صدا و سیما و اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها استان در قالب کمیته رسانه و روابط عمومی در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان نقش مؤثر و تلاش مطلوب و قابل تقدیری داشتند.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تبلیغ، نشر و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس، ارائه الگوی عملی و رفتاری از سیره و سبک زندگی جامعه شهدا و ایثارگری را از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد و گفت: در مجموع دومین کنگره ملی شهدای استان دارای ۲۵ اجلاسیه بوده که تا کنون ۱۹ اجلاسیه برگزار شده است.

مثنوی گفت: شما استقبال بی نظیر خانواده شهدا و ایثارگران و عموم مردم را از اجلاسیه های شهرستان‌های ما دیدید که این نشان از دلدادگی مردم ما به فرهنگ شهدا و ادامه راه آنها است.

وی افزود: چند اجلاسیه باقی مانده از اجلاسیه های ۲۵ گانه بعد از اجلاسیه نهایی در اواخر شهریور تا اواسط مهر در استان برگزار می‌شوند.

وی اظهار کرد: در راستای برگزاری این کنگره ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس تألیف و چاپ شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در راستای برگزاری این کنگره سازماندهی و مستندسازی حماسه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد، مستند مشاهیر استان از جمله آیت الله ملک حسینی، امیراحمد تقوی و متقی کاشانی نیز ساخته شد و بازسازی تصاویر ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد و نصب آنها در معابر و میادین مختلف انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۳۵۰۰ یادواره شهدا در قالب یادواره شهدای محله و اقشار مختلف در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده. بانک اطلاعاتی در قالب مصاحبه، آثار و مستندسازی و… همه شهدای استان انجام شده است.

وی افزود: حداقل دو مرتبه از کلیه خانواده‌های شهدا استان سرکشی به عمل آمد و ضمن تکریم و تجلیل از آنها، تابلو فرش‌های عکس شهدا به آنها اهدا شد.

مثنوی بیان کرد: در راستای دومین کنگره ملی شهدای استان برنامه فصل شیدایی در ۱۵ روز برگزار شد که این برنامه با استقبال بالایی از سوی اقشار مختلف مواجه شده و میانگین هر شب ۸ تا ۱۰ هزار نفر از این نمایش در شهر یاسوج بازدید می‌کردند.

مثنوی گفت: آنچه تاکنون در برگزاری برنامه‌های مختلف دومین کنگره ملی شهدای استان اتفاق افتاده به لطف خدا و نیات خالصی بود که در همه سطوح در

استان وجود داشت و فضای مناسبی برای برگزاری این کنگره در سطح استان را ایجاد کرد.

سردار مثنوی این کنگره را نتیجه تلاش و زحمات دوساله دست اندر کاران در بخش‌های مختلف دانست و از همه کسانی که در این راه خالصانه کمک کردند تقدیر و تشکر کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ