یک فینالیست و حذف والی‌زاده؛ آیتموخان به دنبال طلا

اقتصاد ایران: در روز اول مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان، تنها علی خرمدل در ۶۵ کیلوگرم به دیدار فینال راه پیدا کرد و ایران شانس کسب یک نشان برنز و دو کشتی‌گیر نیز در شانس مجدد خواهد داشت.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در مسابقات جهانی اسپانیا، پیکارهای کشتی آزاد جوانان جهان در شهر پونته‌ودرا آغاز شد که امروز (جمعه) علی خرمدل در وزن 65 کیلوگرم به فینال راه پیدا کرد و علی کرمپور در وزن 70 کیلوگرم با باخت در نیمه‌نهایی به دیدار رده‌بندی رسید. مهدی یوسفی  در وزن 79 کیلوگرم و ابوالفضل بابالو در وزن 97 کیلوگرم نیز با فینالیست شدن حریف‌شان،  به گروه شانس مجدد راه پیدا کردند.

رضابک آیتموخان قهرمان وزن 92 کیلوگرم سال 2023 بزرگسالان جهان که شاخص‌ترین کشتی‌گیر شرکت‌کننده در رقابت‌های جوانان جهان است، با فینالیست شدن علاوه بر آنکه موجب راهیابی ابوالفضل بابالو قهرمان سال گذشته جوانان جهان به گروه شانس مجدد شد، خودش نیز فردا برای مدال طلای این رقابت‌ها مبارزه خواهد کرد.

میلاد والی‌زاده نماینده وزن اول ایران در مسابقات جهانی 2023 بلگراد که مثل آیتموخان تجربه حضور در بزرگسالان جهان را داشت، اما از دور رقابت‌ها حذف شود.

نتایج ملی‌پوشان 5 وزن ایران به این شرح است:

در وزن 57 کیلوگرم میلاد والی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با با نتیجه 11 بر صفر بکر کسر از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر مغلوب هایکو گاسپاریان از ارمنستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف آمریکایی، والی زاده از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم علی خرمدل پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 12 بر 11 مقابل عبداله توپراک از ترکیه به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آیخان عبدالازاد از آذربایجان با نتیجه 9 بر 6 به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. خرمدل در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 از سد آدام آرخیف از روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی به مصاف ماکوتو هوسوکاوا از ژاپن می رود.

در وزن 70 کیلوگرم علی کرم پور در دور نخست با نتیجه 15 بر 4 الکساندر گایدارلی از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور با نتیجه 12 بر 2 گئورگیوس یواکیمیدیس از یونان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با بوهدان اولینیک از اوکراین با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کرم پور در این مرحله با نتیجه 13 بر 2 مغلوب ریویا یاماشیتا از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن 79 کیلوگرم مهدی یوسفی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر مغلوب آلپ ارسلان بنگنجوف از ترکمنستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، یوسفی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه ابتدا با الکساندر مامروش از اوکراین کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف به مصاف دیمیتری  لوکاشیوک از بلاروس می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر به دیدار رده بندی خواهد رفت تا مقابل آمیت از هند قرار بگیرد.

در وزن 97 کیلوگرم ابوالفضل بابالو پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 12 بر 1 مغلوب رضابک آیتموخان قهرمان وزن 92 کیلوگرم بزرگسالان جهان از قزاقستان شد و با توجه به راه یابی این کشتی گیر به دیدار فینال، بابالو به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نیکولائوس کاراوانوس از یونان کشتی خواهد گرفت و در صورت غلبه بر این حریف راهی دیدار رده بندی خواهد شد تا مقابل جاستین رادماچر از آمریکا قرار بگیرد.

مسابقات رده بندی و فینال این 5 وزن از ساعت 19:30 فردا برگزار می شود، ضمن اینکه فردا همچنین کشتی‌گیران 5 وزن دوم ایران نیز به مصاف حریفان خواهند رفت.

انتهای پیام/
 

 
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ