تلگرام حتی در وسط بحران دست از پیشرفت برنمی‌دارد؛ انتشار آپدیت جدید

اقتصاد ایران: صاحبان کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی حالا می‌توانند به کاربرانشان ستاره هدیه دهند؛ ستاره‌هایی که می‌توانید با آنها اشتراک کانال‌های خاص تلگرام را بخرید.

به‌روزرسانی جدید تلگرام درحالی منتشر شد که پاول دورف، بنیان‌گذار و مدیرعامل این اپلیکیشن، با اتهامات بسیار جدی از سوی دفتر دادستانی فرانسه روبه‌رو شده است؛ اتهاماتی که می‌توانند عواقب شدیدی از جمله زندان طولانی‌مدت را برای دورف به‌دنبال داشته باشند.

بازداشت چندروزه‌ی دورف از ۲۴ تا ۲۹ آگوست (۳ تا ۸ شهریور) و آزادشدن موقت او با قید وثیقه‌ی ۵ میلیون یورویی، مانعی برای او نشد تا روند توسعه‌ی تلگرام را متوقف کند و در همین اوضاع، به‌روزرسانی جدیدی را از این اپلیکیشن محبوب منتشر کرد.

در به‌روزرسانی جدید تلگرام، صاحبان گروه‌ها و کانال‌ها می‌توانند با استفاده از قابلیت Star Giveaways، به‌صورت تصادفی و در قالب یک قرعه‌کشی، به اعضای کانال یا گروه خود، ستاره‌ی تلگرام اهدا کنند.

اگر صاحب کانال یا گروه هستید، از مسیر زیر می‌توانید به این ویژگی دست پیدا کنید:

  • برای کانال: Channel Settings > Statistics
  • برای گروه: Group Info > Statistics > Boosts

قابلیت Star Giveaways در کنار اشتراک پریمیوم تلگرام و جوایز دیگر، یک گزینه برای تبلیغات کانال و گروه نیز محسوب می‌شود. کاربران می‌توانند از ستاره‌های خود برای خرید محتوای پولی و اشتراک‌های خاص در کانال‌ها یا در بازی‌ها و مینی اپ‌های تلگرام استفاده کنند.

نمایی از کارایی قابلیت Star Giveaways در تلگرام
Telegram

تلگرام به کاربران پیشنهاد داده است که به‌جای انجام قرعه‌کشی‌های ستاره‌ای از طریق فروشگاه گوگل‌پلی و اپ‌استور، از ربات @PremiumBot استفاده کنند که تا بتوانند قرعه‌کشی‌ها را در حجم بالاتر، اما با هزینه‌ی کمتر انجام دهند.

در سال ۲۰۱۶، تلگرام قابلیت Instant View را برای مشاهده‌ی بهتر و سریع‌تر لینک‌های سایت‌های مختلف که از طریق پیام‌های گروهی، شخصی یا داخل کانال بین کاربران ردوبدل می‌شدند، معرفی کرد.

حالا در به‌روزرسانی جدید تلگرام، کاربران می‌توانند هر لینک را با مرورگر درون برنامه‌ای تلگرام باز کنند؛ اما این‌بار با قالب‌بندی سبک‌تر و خواناتر که تجربه‌ی کاربر را در حین خواندن متن بهبود می‌بخشد.

نمایی از کارایی شیوه جدید نمایش سایت ها در مرورگر داخلی تلگرام
Telegram

برای دسترسی به این قابلیت، کافی است پس از باز شدن لینک مورد نظرتان در مرورگر داخلی تلگرام، از منوی تنظیمات (منوی سه‌نقطه بالای صفحه)، گزینه‌ی Show Instant View را انتخاب کنید.

به‌روزرسانی جدید تلگرام، قابلیت‌هایی را نیز برای طراحی بهتر مینی‌اپ‌ها در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. به طور مثال، ازاین‌پس به‌جای طراحی تک دکمه‌ای، مینی اپ‌ها می‌توانند دو دکمه داشته باشند که به‌صورت عمودی یا افقی نمایش داده می‌شوند و جلوه‌ی بهتری برای جلب‌توجه کاربر دارند.

نمایی از بهبود وضعیت مینی اپ ها در آپدیت جدید تلگرام
Telegram

به گفته‌ی تلگرام، علاوه‌بر این قابلیت‌ها در به‌روزرسانی جدید این اپلیکیشن، عملکرد تلگرام بهینه‌تر شده است و باگ‌های موجود در آن، کاهش‌یافته‌اند.

  • ماجرای دستگیری پاول دورف؛ «ناجی آزادی بیان» در بند
  • تلگرام بعد از دستگیری دوروف میان‌داری و مدیریت بر پیام‌های خصوصی را آغاز می‌کند

این ماه و علی‌رغم حواشی ایجاد شده برای پاول دورف، کاربران پریمیوم تلگرام از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت و کاربران معمولی این اپلیکیشن نیز، حالا حدود یک میلیارد نفر هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ