افتتاح واحد تولیدی کنسانتره میوه و رب گوجه فرنگی ۹ هزارتنی ارومیه

اقتصاد ایران: ارومیه- واحد تولیدی انواع پوره، کنسانتره میوه تازه و رب گوجه فرنگی ۹ هزار تنی ارومیه به دست وزیر جهاد کشاورزی عصر جمعه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارخانه تولید انواع پوره، کنسانتره میوه تازه و رب گوجه فرنگی ۹ هزار تنی شرکت بارسو، امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح و به بهره برداری رسید.

برای راه اندازی این واحد تولیدی ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی شده است.

شرکت تولید کننده انواع کنسانتره میوه تازه به ظرفیت ۵ هزار تن در سال با جذب مواد خام اولیه به ظرفیت ۳۵ هزار تن در سال، پوره میوه به ظرفیت ۳ هزار تن در سال با ظرفیت جذب مواد خام به ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال و رب گوجه فرنگی به ظرفیت یک هزار تن با جذب مواد خام ۸ هزار تن در سال در زمینی به زیر بنای ۴ هزار متر مربع در روستای قره آغاج شهرستان ارومیه واقع شده است.

در حال حاضر در استان آذربایجان غربی، تعداد ۴۰ واحد تولید کنسانتره میوه، پوره و رب گوجه فرنگی با ظرفیت جذب مواد خام یک میلیون و ۸۲۰ تن و ظرفیت تولید ۳۲۶ هزار تن مشغول فعالیت هستند که این واحدهای تولیدی قادر به فرآوری انواع میوه، گوجه فرنگی و تبدیل به محصول صادراتی است.

در سنوات گذشته بیش از ۳۰۰ هزار تن سیب زیر درختی در حاشیه جاده‌ها دپو شده و به مرور زمان از بین رفته و فاسد می‌شدند و در ضمن خرید از کشاورزان نیز به صورت انحصاری و با تعیین قیمت پایین از سوی کارخانه انجام می‌شد اما در حال حاضر احداث واحدهای جدید، باعث ایجاد حالت رقابتی در خرید مواد اولیه و کاهش ضرر و زیان وارده به کشاورزان شده است.

عمدتاً محصولات تولیدی از طریق کشور ترکیه به مقاصد کشورهای اروپایی حمل و صادر می‌شود و توسعه چنین واحدهای تولیدی منجر به تولید محصولی صادراتی و ارز آور برای کشور می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی و هیأت همراه، روز جمعه مورخه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳ به استان آذربایجان غربی سفر کرده است که بازدید از پتانسیل‌ها، افتتاح پروژه‌های کشاورزی و دیدار با نخبگان و فعالان بخش کشاورزی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به این استان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ