شایعه: تشخیص آپنه خواب، ویژگی مهم اپل واچ سری ۱۰ خواهد بود

اقتصاد ایران: اختلاف حقوقی اپل و مسیمو، مانع از دسترسی سریع کاربران به ویژگی تشخیص آپنه خواب در اپل واچ سری ۱۰ می شود.

با نزدیک‌شدن به مراسم بزرگ It's Glowtime که در آن قرار است شاهد معرفی آیفون ۱۶ و پوشیدنی‌های جذاب اپل باشیم، بازار شایعات محصولات مربوط‌به این رویداد، از جمله اپل واچ سری ۱۰ داغ‌تر می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، اپل واچ سری ۱۰، دارای ویژگی جدید تشخیص آپنه‌ی خواب است، اما برخلاف پیش‌بینی قبلی این سایت، احتمالاً این ویژگی با تأخیر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ویژگی تشخیص آپنه‌ی خواب، با استفاده از قابلیت ردیابی خواب انجام می‌شود و تشخیص می‌دهد که آیا فرد در طول خواب با آپنه (قطع موقت تنفس در طول خواب) روبه‌رو می‌شود یا نه و درصورتی‌که فرد چنین مشکلی دارد، توصیه‌هایی برای مراجعه به پزشک به وی ارائه می‌دهد.

در گزارش قبلی بلومبرگ، مارک گورمن گفته بود که اپل برای گنجاندن ویژگی تشخیص آپنه‌ی خواب در اپل واچ سری ۱۰ به‌مشکل خورده است و مشخص نیست که این ساعت، حتماً دارای این قابلیت باشد یا نه.

ویژگی تشخیص آپنه‌ی خواب با اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون کار می‌کند که فناوری تولید حسگر آن در انحصار شرکت مسیمو (Masimo) است. اختلافات حقوقی اپل با شرکت مسیمو (Masimo) بر سر استفاده از حسگر تشخیص سطح اکسیژن خون، بسیار بالا گرفت و اپل را مجبور به توقف موقت تولید جدیدترین مدل‌های اپل واچ خودش کرد.

گودمن احتمال می‌داد که این اختلافات حقوقی میان اپل و مسیمو تا سپتامبر امسال (شهریور و مهر ۱۴۰۳) حل شود و اپل با این استدلال که حسگر مسیمو برای مواردی به‌غیراز سنجیدن سطح اکسیژن خون نیز کاربرد دارد، راه‌حلی برای پایان‌دادن به این درگیری حقوقی پیدا کند؛ اما این اتفاق نیفتاد.

درگیری‌های حقوقی باعث شد تا در نهایت، این احتمال مطرح شود که اپل واچ سری ۱۰ با ویژگی جدید تشخیص آپنه‌ی خواب رونمایی می‌شود؛ اما کاربران برای استفاده از این ویژگی، باید تا به‌روزرسانی بعدی نرم‌افزاری این ساعت صبور باشند.

علاوه‌بر ویژگی جدید تشخیص آپنه‌ی خواب، اپل واچ سری ۱۰، احتمالاً به قابلیت تشخیص فشارخون بالا نیز مجهز است؛ اما ازآنجایی‌که اپل در طول آزمایش‌هایی که روی این قابلیت انجام داده، به نتایج قابل‌اعتمادی نرسیده است، دسترسی کاربران به ویژگی تشخیص فشارخون بالا نیز با تأخیر انجام می‌شود.

مقاله‌های مرتبط
  • کمتر از یک هفته تا رونمایی آیفون ۱۶ و اپل واچ X؛ هرآنچه از مراسم It's Glowtime انتظار داریم
  • اپل‌واچ سری ۱۰ باریک‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود؛ اما قابلیت‌های جذابش به‌تعویق می‌افتد

بر اساس شایعات، طراحی ساعت جدید اپل شباهت‌های زیادی به اپل واچ سری ۹ دارد؛ اما صفحه‌نمایش آن کمی بزرگ‌تر است و ضخامت کمتری نسبت‌به نسل قبل خود دارد. به‌غیر از این موارد، فعلا جزئیات دیگری از جمله قیمت اپل واچ سری ۱۰، منتشر نشده است. انتظار داریم این ساعت هوشمند اپل در ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) معرفی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ