دوروف سکوتش را شکست؛ مقامات فرانسوی باید به‌جای دستگیری من به تلگرام شکایت می‌کردند

اقتصاد ایران: پاول دوروف در اولین واکنش به دستگیری خود توسط پلیس فرانسه، بیانیه‌ای در تلگرام منتشر کرد.

۱۲ روز پس از دستگیری در فرانسه، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، سکوت خود را با یک بیانیه‌ی ۶۰۰ کلمه‌ای در کانال تلگرام خود شکست او به «درهای روبه‌رشدی که سوءاستفاده از پلتفرم تلگرام را برای مجرمان آسان‌تر کرده است»، اشاره می‌کند.

مقامات فرانسوی دوروف را به تسهیل اشکال مختلف فعالیت‌های جنایی در تلگرام، از جمله پخش محتوای سوءاستفاده‌ از کودکان متهم کرده بودند. تلگرام در زمان دستگیری دوروف طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد.»

دوروف اگرچه دستگیری خود را ناعادلانه می‌داند، اما مسئولیت بخشی از مشکل را نیز بر عهده می‌گیرد. مدیرعامل تلگرام می‌گوید که هدف شخصی او بهبود چشمگیر شرایط و مبارزه با فعالیت‌های مجرمانه در پلتفرم تلگرام است. به عنوان اولین قدم، تلگرام اعلام کرده که دیگر نمی‌تواند تضمین کند که چت‌های خصوصی به طور کامل خصوصی باقی بمانند.

دوروف در بیانیه‌اش اعتراف می‌کند که تلگرام در کنترل محتوای مخرب، به خصوص مواردی مثل توزیع محتوای سوءاستفاده از کودکان، با چالش‌هایی جدی روبه‌رو است. او تلاش می‌کند تا با این اعتراف، هم از کاربرانش دل‌جویی کند و هم به مقامات قانونی نشان دهد که تلگرام برای مبارزه با این مشکلات جدی است.

مقالات مرتبط
  • تلگرام بعد از دستگیری دوروف میان‌داری و مدیریت بر پیام‌های خصوصی را آغاز می‌کند
  • ماجرای دستگیری پاول دورف؛ «ناجی آزادی بیان» در بند

در بخشی از بیانیه‌ی دوروف آمده است: «تلگرام نماینده‌ای رسمی در اتحادیه‌ی اروپا دارد که درخواست‌های اتحادیه‌ی اروپا را می‌پذیرد و به آن‌ها پاسخ می‌دهد و آدرس ایمیلش برای هر کسی که در اروپا آن را در گوگل جست‌وجو کند، به صورت عمومی در دسترس است. مقامات فرانسوی راه‌های متعددی برای تماس با من به‌منظور درخواست کمک داشتند. به عنوان یک شهروند فرانسوی، من مهمان مکرر کنسولگری فرانسه در دبی بودم و مدتی پیش به فرانسه در ایجاد یک خط ارتباطی ویژه برای مقابله با تهدید تروریسم کمک کردم.»

«اگر کشوری از خدمات اینترنتی ناراضی باشد، روش معمول، شروع اقدامی قانونی علیه خود سرویس است. استفاده از قوانین دوران پیش‌از گوشی‌های هوشمند برای متهم کردن مدیرعامل به جرم‌هایی که توسط اشخاص ثالث در پلتفرمی که او مدیریت می‌کند انجام شده، رویکردی نادرست است. ساخت فناوری به اندازه‌ی کافی سخت است. هر مخترعی اگر بداند که باید شخصاً مسئول سوءاستفاده‌ی بالقوه از ابزارش باشد، هرگز ابزار جدیدی نخواهد ساخت.»

دوروف در بخش دیگری از بیانیه‌اش می‌نویسد: «ادعاهای برخی رسانه‌ها مبنی‌بر اینکه تلگرام نوعی بهشت برای آنارشیست‌ها محسوب می‌شود، کاملاً نادرست است. ما روزانه میلیون‌ها پست و کانال حاوی محتوای نامناسب را حذف می‌کنیم.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ