دروغ کلید بدی‌ها و مایه تباهی ایمان است

اقتصاد ایران: دیواندره- امام جمعه دیواندره گفت: دروغ از گناهان کبیره به شمار می رود و در قرآن و احادیث، دروغ کلید بدی‌ها و مایه تباهی ایمان محسوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا جلال مرادی در خطبه‌های این هفته مسجد جامع دیواندره با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و میلاد فخر کائنات محمد مصطفی (ص) اظهار کرد: دروغ گفتن یکی از اعمال بسیار زشت و نادرست در یک جامعه است که از دیدگاه پروردگار متعال و رسول اکرم گناه است.

وی دروغ گفتن را یکی از محرمات و آفت‌های خطرناک زبان دانست و افزود: دروغ از گناهان کبیره به شمار می‌رود و در قرآن و احادیث، دروغ کلید بدی‌ها و مایه تباهی ایمان محسوب شده است.

وی خاطر نشان کرد: این گناه بزرگ انسان را در دنیا و آخرت از رحمت الهی محروم می‌سازد و اعتماد مردم را نسبت به فرد از بین می‌برد.

امام جمعه دیواندره تصریح کرد: با دروغگویی انسان‌های کاذب دچار نفاق می‌شوند و یکی از دلایل مهم دروغگویی، عقده حقارت و خود کم بینی انسان است که در روانشناسی اخلاقی به آن اشاره شده است.

ماموستا مرادی یادآور شد: شخص دروغگو با گفتن حرف‌های دروغ خود باعث رنجش و جدایی، کینه، کدورت و دشمنی میان دیگر افراد فامیل و جامعه می‌شوند که خود یک گناه بزرگ است.

وی افزود: اگر نگاه دقیقی در علل و سر آغاز دروغ گفتن نمائیم بر می‌گردیم به محیط خانوادگی و شیوه تربیت کردن اطفال توسط پدران و مادران، زیرا بعضی از پدران و مادران با شنیدن دروغ طفل کوچکشان خوشحال شده او را نوازش می‌کنند.

وی اذعان کرد: طفل که با گفتن دروغ توجه مادر و پدر را جلب کرده نوازش هم شده فکر می‌کند که کار خوب و درست انجام داده و بیشتر کوشش می‌کند که دروغ بگوید که همین اشتباه کوچک مادران و پدران باعث می‌شود که اطفال شأن دروغگو تربیت شده همیشه دروغ بگوید و فکر کند که با دروغ گفتن نزد همه احترام بیشتر پیدا می‌کند.

امام جمعه دیواندره اعلام کرد: رایج‌ترین دروغ با مردم دروغ در خرید و فروش است، از ابوذر روایت شده است که پیغمبر صلی الله علیه وسلّم فرمودند «خداوند در روز قیامت با سه نفر صحبت نمی‌کند، و به آنها نگاه نمی‌کند و آنها را پاک نمی‌گرداند، که یکی از آنها کسی است که با قسم دروغ کالایش را بفروشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ