نخبگان قرآنی چه انتظاراتی از نهادهای متولی امر قرآن دارند؟

اقتصاد ایران: اصفهان - شرکت‌کنندگان و برگزیدگان مسابقات قرآن اوقاف اصفهان از انتظارات و درخواست‌های خود می‌گویند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارتقا کیفیت در برگزاری مسابقات قرآنی یکی از اهدافی است که اوقاف اصفهان تلاش کرده با نظرسنجی و سنجش میزان رضایت شرکت‌کننده در جهت رفع مشکلات گام بردارد و مسابقات را در سال‌های آینده باکیفیت بالاتری ارائه دهد.

در این مسیر مطالبات شرکت‌کنندگان یکی از موضوعات مهم و اولویت‌ها است که در ادامه به برخی از پرتکرارترین موضوعات مطرح شده توسط متسابقین خواهیم پرداخت.

لزوم افزایش تعداد رشته‌های شرکت‌کنندگان کمتر از ۱۸ سال

حسنا سرشوق شرکت‌کننده و مقام دوم کمتر از ۱۸ سال در بخش قرائت تحقیق که برای نخستین‌بار در این مسابقات شرکت کرده است در مورد سطح کیفی و داوری مسابقات گفت: مسابقات در سطح نسبتاً خوبی برگزار شد؛ اما برای زیر ۱۸ سال لازم است رشته‌های بیشتری در نظر گرفته شود. به‌طورکلی هر رشته‌ای که برای بزرگسالان وجود دارد می‌توان برای زیر ۱۸ سال هم شرایطی را فراهم کرد که در آن حوزه شرکت داشته باشند.

سرشوق با بیان اینکه نوجوانان بیشتر می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند ادامه داد: نوجوان علاقه‌مند به قرآن زیاد هست؛ اما به دلیل محدودیت رشته بسیاری نمی‌توانند حضور داشته باشند.

وی به اصلاح آئین‌نامه به‌عنوان فرایندی لازم نیز گریزی زد و عنوان کرد: نکته دیگر اینکه آئین‌نامه‌ای مخصوص شرکت‌کنندگان زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شود و شرایط خاص این سن قرار بدهند که شرکت کنندگان با آسایش و آرامش در مسابقه شرکت کنند.

این شرکت‌کننده با اظهار خرسندی از اینکه امسال برای نخستین‌بار افراد کمتر از ۱۸ سال اجازه حضور در مسابقات را کسب کرده‌اند اذعان کرد: در ای ین نامه نوجوانان همچون بزرگسال در نظر گرفته شده‌اند قطعاً نسل جوان بیشتر می‌توانند شرکت کنند و تشویق می‌شوند.

وی گفت: تعامل و برخورد داوران با شرکت‌کننده درصورتی‌که دوستانه‌تر باشد و سخت‌گیری چندانی نداشته باشند به‌خصوص برای زیر ۱۸ سال که تجربه چندانی ندارند فضا را برای برگزار کنندگان مطلوب‌تر خواهد کرد.

لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای فعالان قرآنی اصفهان

زهرا قربانی دیگر شرکت‌کننده در بخش حفظ کل قران در گروه سنی بالای ۱۸ سال نیز گفت: بیش از یک دهه سابقه شرکت در مسابقات قرآنی را دارم اما چند سال اخیر با مدیریت جدید فرایند برگزاری مسابقات بهتر با نظم تر و مستحکم‌تر بوده و پاسخ دهی مطلوب داوران نیز بسیار حائز اهمیت است.

او پیشنهاد برگزاری دوره‌های آموزشی را مطرح کرد و افزود: لازم است قبل از مسابقات یک دوره آموزشی برگزار شود تا شرکت‌کنندگان نسبت به داوران و اساتید شناخت بهتری داشته باشند و سطح کیفی بالاتر از آنچه که امروز هست شود.

استفاده از ظرفیت نفرات برتر و به‌عبارت‌دیگر نخبگان قرآنی دیگر موضوعی بود که قربانی به آن اشاره کرد و توضیح داد: طی سال از رتبه داران می‌توان در بخش‌های مختلف از داوری گرفته تا بخش آموزشی در سازمان‌ها و نهادهای مختلف بهره برد تا این ظرفیت رها نشوند.

لزوم تقویت همه رشته‌های مسابقات قرآن

عطیه سادات نوابی شرکت‌کننده و مقام اول در رشته ترتیل که به همراه فرزند شیرخوار خود در مسابقات حضور داشت هم در مورد برگزاری مسابقات قرآنی در استان اصفهان گفت: سطح استان اصفهان در رشته‌های حفظ قوی‌تر از رشته‌های ترتیل و قرائت است و متسابقین بیشتری در این حوزه حضور دارند لازم است سایر حوزه‌ها نیز تقویت شود تا نتایج بهتری را شاهد باشیم.

وی افزود: مشکلی که در استان اصفهان وجود دارد به‌خصوص در قرائت تحقیق این است که کلاسی مناسب بانوان که در دسترس باشد نیست و این موضوع یک نقطه‌ضعف به‌حساب می‌آید.

نوابی گفت: سال گذشته پیشنهاد برگزاری مسابقات گروه سنی کمتر از ۱۸ سال را مطرح کردیم که امسال محقق شد و بسیار ارزشمند است این موضوع باعث می‌شود نوجوانان تشویق شوند و در سنین بالاتر با قدرت بیشتری در مسابقات حضور داشته باشند.

این نخبه قرآنی با انتقاد از اینکه حمایتی از برگزیدگان مسابقات صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: توجه بیشتر و گسترده‌تری نسبت به استفاده از توانایی و ظرفیت شرکت‌کنندگان لازم است صورت گیرد.

وی از اضافه‌شدن بخش مهدکودک به این مسابقات به‌عنوان رویکردی مهم یادکرد و گفت: اینکه شرایطی فراهم شده تا مادران بتوانند به همراه فرزندان خردسال خود در این مسابقات حضور داشته باشند بسیار تسهیلگر بوده که امسال شاهد آن هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ