کمک تسلیحاتی ۲۵۰میلیون دلاری به کی‌یف/ آستین: کینه پوتین عمیق است

اقتصاد ایران: وزیر دفاع آمریکا حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه را «به دست گرفتن ابتکار عمل جنگ» توصیف کرد و از تامین بسته نظامی جدید برای اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نشست «گروه تماس دفاع از اوکراین» گفت که بسته کمک امنیتی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت.

آستین در این نشست با اشاره به حمله ارتش اوکراین به منطقه کورسک گفت: در حال حاضر، ارتش کرملین در خاک خودی در لاک دفاعی فرو رفته است.

با این حال، به نظر می‌رسد که اظهارات وی بیشتر بر تلاش گسترده‌تر غرب برای تداوم روند دفاعی کی‌یف برای بیرون راندن نیروهای روس از خاک اوکراین تمرکز دارد. از جمله این تلاش‌ها نیز می‌توان به بسته کمک امنیتی جدید ۲۵۰ میلیون دلاری واشنگتن برای کی‌یف اشاره کرد.

آستین مدعی شد: کینه (ولادیمیر) پوتین عمیق است. مسکو همچنان به حملات خود در شرق اوکراین به ویژه در محور «پوکروفسک» ادامه می‌دهد. پوتین موضع نیروهایش را در کورسک تغییر داده است و کرملین همچنان به بمباران شهرهای اوکراین و هدف قرار دادن غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

به ادعای آستین، بیش از ۳۵۰ هزار نیروی روس در جنگ جاری کشته یا زخمی شده‌اند و نیروهای اوکراین، ۳۲ ناو مسکو را غرق، منهدم یا تخریب کرده و ناوگان دریای سیاه روسیه را بیشتر و بیشتر به سمت شرق رانده‌اند.

در این نشست، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که ۶ هزار سرباز روس در حمله اوکراین به کورسک کشته یا زخمی شده‌اند. این یکی از معدود دفعاتی است که زلنسکی به منظور لابی برای تسریع تحویل کمک نظامی به اوکراین، به شخصه در این نشست حضور پیدا می‌کند. این بیست‌وچهارمین نشست گروه تماس دفاع از اوکراین محسوب می‌شود. این گروه تحت رهبری آمریکا از بیش از ۵۰ کشور شامل ۳۲ عضو ناتو و با هدف هماهنگی تحویل کمک‌های نظامی و دفاعی به کی‌یف تشکیل شده است.

وی گفت: امروز ما کنترل بیش از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع را در منطقه کورسک در اختیار داریم که شامل یکصد منطقه مسکونی (روستا) می‌شود. به زبان ساده (نیروهای روسیه) با نزدیک شدن نیروهای ما، از این مناطق گریختند.

اظهارات و ادعای زلنسکی درحالی است که مسکو در یکی از حملات گسترده و بزرگ خود از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بسیاری از شهرهای اوکراین را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

زلنسکی در رامشتاین از نمایندگان کشورهای حاضر خواست تا به وعده‌شان درباره تامین تسلیحات و سامانه‌های پدافندی بیشتر برای دفع حملات هوایی روسیه پایبند بمانند. وی گفت که تعداد سامانه‌های پدافندی که هنوز تحویل اوکراین نشده، بسیار زیاد است.

پیش‌تر وزارت دفاع انگلیس از تامین موشک‌های «مارتلت» به ارزش ۲۱۳ میلیون دلار برای اوکراین خبر داده بود که نخستین محموله آن اواخر امسال به این کشور تحویل خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ