جبهه کفر از جبهه انسان‌های موحد هراسان است

اقتصاد ایران: زاهدان_امام‌ جمعه موقت زاهدان گفت: جبهه کفر از جبهه انسان‌های موحد هراسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین هادی رمضانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، با اشاره به واقعه ۱۷ شهریور افزود: ۱۷ شهریور ماه، سالروز قیام خونین در سال ۱۳۵۷ است که جمع کثیری از مردم انقلابی تهران در آن سال توسط رژیم شاهنشاهی در میدان ژاله سابق و شهدای امروزی، به خاک و خون کشیده شدند.

وی با اشاره به دلایل وقوع قیام خونین ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، ادامه داد: در آن سال، در راهپیمایی‌های مختلف، برخی از طلاب و روحانیون شهید و مجروح شدند.

وی اضافه کرد: در نماز عیدفطر منطقه قیطریه تهران نیز راهپیمایی باشکوهی در آن سال برگزار شد که این راهپیمایی با عظمت میلیونی، پیام دردناکی برای رژیم ستم‌شاهی «محمدرضا پهلوی» به همراه داشت و علت دیگر ایجاد این قیام، اعلام عزای عمومی توسط روحانیون در ۱۶ شهریور ماه آن سال بود که با استقبال میلیونی و پرشکوه مردم پیگیری شد.

امام جمعه موقت زاهدان در ادامه تصریح کرد: با توجه به حوادثی که در شهریور ماه سال ۱۳۵۷ اتفاق افتاده بود، شاه ملعون، دستور حکومت نظامی را در ۱۷ شهریور داد و دولت نیز آن را تأیید کرد، بنابراین مردم در روز جمعه، بی خبر از همه جا در ادامه تظاهرات گذشته، به میدان ژاله سابق می آیند و آن را در محاصره نیروهای نظامی می‌بینند که جمع زیادی از مردم، در این میدان توسط نیروهای نظامی به خاک و خون کشیده می‌شوند، خون پاک شهدای عظیم شأن، برکات فراوانی را دنبال داشت.

وی در ادامه با اشاره به ثمرات قیام خون ۱۷ شهریور، افزود: این قیام، باعث تزلزل حکومت شاهنشاهی شد و عامل تغییر خط مشی مبارزه شد، تزلزل ارتش را به همراه داشت و همچنین، اراده امام راحل (ره) و مردم را قوی‌تر کرد و باعث گسترش اعتصابات در کشور شد و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه خداوند پیامبر اکرم (ص) را به عنوان اسوه حسنه برای مومنانی که به خدا امید و اعتقاد دارند و به یاد خداوند هستند معرفی کرده، خاطرنشان کرد: بهترین الگو برای همه انسان‌ها نبی مکرم اسلام هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سیستان وبلوچستان، بیان کرد: پیامبر، در توحید و عمل برای بشریت الگو قرار داده شده و دو کار مهم نابودی خدایان دروغین و اثبات عدم تأثیر آنان در زندگی مادی و معنوی مردم و دیگری اثبات بعد ایجابی خدای احد و واحد را در صد اسلام انجام دادند.

وی گفت: انسان موحد، حامی مظلومان عالم هست و اجازه نمی‌دهد مستکبران هر کاری را می‌خواهند انجام دهند و با تمام قدرت در مقابل کفر، قد علم می‌کند.

امام جمعه موقت زاهدان با تاکید بر اینکه جبهه کفر از جبهه انسان‌های موحد هراسان هست، اظهار کرد: اگر علما، حکمرانان و موحدین عالم به پا خیزند، آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، دشمن برای تضعیف این اصل توحیدی، تلاش می‌کند.

رمضانی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) نیز گفت: با توجه به اینکه جزو اعتقادات تشییع هست که آخرین منجی عالم، از نسل امام حسن عسکری (ع) است، حصر این امام بزرگوار، باعث کوتاه آمدن از رسالت ایشان نشد، این امام بزرگوار شاگردان برجسته‌ای را تربیت کرد و توسط همین شاگردان، با مردم ارتباط برقرار می‌کردند و از طریق همین شاگردان و وکلا، مسائل مردم را حل می‌کردند.

وی افزود: ایشان از ظرفیت‌های جامعه آن دوران به خوبی استفاده کردند و به مردم، امام بعد از خودشان را معرفی کردند تا مردم عصر غیبت را بشناسند و ایشان شرایط را برای امامت حضرت مهدی (عج) فراهم کردند.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) جانشین خود را در هر فرصتی به یاران خاص خود نشان می‌دادند و ایشان را امام بعد از خود و حجت بشریت معرفی می‌کرد و امید داریم به زودی، چشمان ما به حضور و ظهور ایشان نورانی شوند و ما در رکاب او برای حاکمیت به تمام معنای اسلام در اقصی نقاط جهان با مستکبران مبارزه کنیم.

امام‌جمعه موقت زاهدان با اشاره به حوادث این روزهای فلسطین و غزه نیز اظهار کرد: ۱۱ ماه، از عملیات غرور آفرین هفت اکتبر می‌گذرد و رژیم غاصب صهیونیستی، از همه ظرفیت‌های آمریکای جنایتکار، کشورهای ناتو و پشتیبانی برخی از کشورهای اسلامی منطقه استفاده کرده تا بتوانند ضربه محکمی به جبهه مقاومت داده و حماس را نابود کند اما با وجود به خاک و خون کشیدن بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم این منطقه و مجروح کردن تعداد زیادی از مردم، تخریب مدارس و بیمارستان و ترورهای مختلف، باز هم هیچ غلطی نتوانسته بکند و به زودی خواهیم دید خط مقاومت ضربه محکم‌تر به این رژیم خواهد زد.

وی افزود: در عملیات وعده صادق و هم در عملیات روز اربعین امسال که توسط حزب الله قهرمان در لبنان اتفاق افتاد، به استکبار جهانی بار دیگر ثابت شد که حزب الله قهرمان از همه پدافندهای آنان عبور می‌کند و ما امید داریم مرگ این رژیم را زودتر ببینیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ