مردم نقش موثری در مدیریت مشکلات دارند

اقتصاد ایران: زنجان-امام‌جمعه ابهر با اشاره به اینکه مردم نقش موثری در مدیریت مشکلات دارند، گفت: عاملین به معروف و ناهیان با رعایت شرایط امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از حمایت قانون برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های دوم نمازجمعه این هفته ابهر با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار کرد: گناهان می‌توانند صدمات بسیار جبران‌ناپذیری را چه در حوزه فردی و چه در حوزه اجتماعی به بار بیاورند و حتی گاهی منجر به رفتن آبروی یک فرد می‌شود و صدمات جبران‌ناپذیری به جا می‌گذارد.

خطیب نمازجمعه ابهر با اشاره به اینکه یک مشکلی که در حوزه گناه داریم این است که برخی فکر می‌کنند در فضای مجازی آزادند که گناه کنند، متذکر شد: برخی نیز خیال می‌کنند که به علت چرخش آزاد اطلاعات می‌توانند هر چیزی را گفته و هر کاری بکنند.

وی با اشاره به اینکه برخی به بهانه جذب دنبال‌کننده و فالوور حتی تا شخصی‌ترین مسائل افراد را نشانه می‌گیرند، متذکر شد: این موضوع عین گناه است لذا باید هر کاری می‌کنیم آن را با حدود شرعی بسنجیم و ما نمی‌توانیم از خودمان یک شریعت جدید تعریف کنیم.

حجت‌الاسلام مرادپور در ادامه گریزی به مسئله تجلیل از خبرنگاران که بسیار حاشیه به بار آورد زده و یادآور شد: فهمیدن این موضوع که تجلیل از یک خبرنگار در باغ اتفاق نمی‌افتد خیلی ساده است.

امام‌جمعه ابهر با بیان اینکه برخی به دنبال حاشیه هستند و تمرکزی بر پاکی ندارند، یادآور شد: چرا خدمات مسئولین گفته نمی‌شود و تنها لغزش‌ها گفته می‌شود که این امر نشان می‌دهد که دست‌ها و افکاری در کار است که تنها تخریب را دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام مرادپور با تأکید بر اینکه قرآن می‌گوید زمانی می‌توانیم چیز بد را افشا کنیم که در راستای آن بدی به تو ظلم شده باشد گفت: تقریباً همه از خبرنگاران تجلیل کرده‌اند و نیازی به بزرگ‌نمایی آنچه که به‌صورت شخصی برگزار شده است نبود.

وی با بیان اینکه پیامبر ما با تمام عظمتش می‌فرمود اگر مرا به ران بزغاله پیرزنی در بالای کوهی دعوت کند می‌روم ادامه داد: باید این موضوع را از پیامبر بیاموزیم.

امام‌جمعه ابهر با تأکید بر اینکه هدیه مهم نیست بلکه به یاد خبرنگاران بودن مهم است تصریح کرد: متأسفانه فضای مجازی اخلاق اعتقادات معاشرت‌ها مهمانی‌ها و همه چیز را تحت شعاع خود قرار داده و دین جدیدی در حال درست‌شدن است که عین بی‌تقوایی است.

حجت‌الاسلام مرادپور با توضیح اینکه صداهای ناهنجاری که از ضبط‌صوت ماشین‌ها به‌صورت شبانه‌روزی پخش می‌کند بسیار مردم را آزار داده و مورد اعتراض در ابهر و سایر شهرها است گفت: متأسفانه شاهد برخورد با این افراد و به‌ویژه موتورسواران متخلف نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه از دادستانی و دستگاه قضایی درخواست داریم در کنار نیروی انتظامی به این موضوع ورود جدی داشته باشد، گفت: وضعیت حجاب، گران‌فروشی، کم‌فروشی، برخورد ادارات با ارباب‌رجوع نیز نیازمند رسیدگی است زیرا مستمراً به‌خاطر این موضوعات به دفتر امام‌جمعه مراجعه می‌شود.

حجت‌الاسلام مرادپور با پرداختن به این مسئله که این موضوعات قطعاً یک نظارت جدی می‌خواهد، بیان کرد: متأسفانه عده‌ای در برابر آمرین به معروف و نهی‌ازمنکر و کسانی که تذکر می‌دهند نیز رفتار ناشایست دارند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه مردم نقش مؤثری در مدیریت مشکلات دارند، ادامه داد: عاملین به معروف و ناهیان با رعایت شرایط امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از حمایت قانون برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه باید از مسئولین بخواهیم که به مسائل رسیدگی کنند، تصریح کرد: مردم باید مردمی مطالبه‌گر باشند.

حجت الاسلام مرادپور در ادامه گریزی به مسئله فلسطین و جنایت‌های رژیم کودکش اسرائیل که در سایه سکوت جهانیان دست به کشتار می‌زند زده و اظهار کرد: این رژیم منحوس جدیداً حمله جدیدی به کرانه باختری آغاز کرده است.

امام‌جمعه ابهر با بیان اینکه نتانیاهوی خبیث برای اینکه خود را نجات دهد حاضر به پذیرش آتش‌بس نیست و این را نیز فهمیده که نهادهای بین‌المللی کاری از پیش نمی‌برند، افزود: ما باید بدانیم اسرائیل در ضعف و ناتوانی به سر می‌برد و هرچه دست‌وپا بزند بی‌فایده است و آن چیزی که با آن درگیر است حیثیتی است.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه محور مقاومت اسلامی نتانیاهو و اسرائیل را در یک تنگنای شدید قرار داده است، اذعان کرد: در درگیری با حزب‌الله که بعد از طوفان الاقصی آغاز شده است چندین هزار اسرائیلی آواره هستند.

وی با بیان اینکه اخیراً اسرائیل ۱۸ میلیارددلاری هزینه‌کرد که برای جلوگیری از حمله حزب‌الله پیش‌دستی کند، گفت: شاهد بودیم که حزب‌الله حمله جانانه‌ای آغاز کرد.

با بیان اینکه محور مقاومت آماده است و انتقام ما نیز قطعی است، یادآور شد: اینها دنبال مذاکرات صلح هستند و ایران نمی‌خواهد بهانه به دست اینها بدهد که به‌خاطر انتقام آنان ما صلح نکردیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ