اتباع غیرقانونی گاهی جاسوس دشمن هستند

اقتصاد ایران: اقلید- امام جمعه اقلید با بیان اینکه اتباع غیرقانونی آسیب‌زا و گاهی جاسوس دشمن هستند و باید برگردند، گفت: باید مراقب باشیم مهره‌ی رسانه‌ای دشمن نشویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجید گشول دره‌سیبی امام جمعه اقلید در خطبه‌های نمازجمعه امروز اقلید با قدردانی از فعالیت مواکب اربعین حسینی شهرستان اقلید گفت: ۷۵ موکب‌های اربعین حسینی اقلید در شهر و روستاها، مسیر بین راهی استان و ستقر در عراق انصافاً خوش درخشید و حماسه‌ی فرهنگی و اجتماعی آفرید.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم کشور به امنیت حساس هستند، به دستگیری ۱۴ نفر تروریست وابسته به داعش خراسان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۷ نفر در استان فارس و ۴ نفر در شهرستان اقلید شناسایی و دستگیر شدند که به سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای اطلاعاتی کشور خدا قوت می‌گویم.

امام جمعه اقلید با اشاره به این نکته که مردم هر عنصر مشکوکی مشاهده کردند حتماً به سازمان‌های مربوطه و اطلاعات خبر دهند، افزود: شهدای امنیت و همه‌ی حافظان امنیت و مرزبانان بر گردن ما حق دارند و می‌بایست همه باهم و همکاری با این عزیزان در وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، اطلاعات فراجا که با هم همپوشانی دارند، در جهت حفظ امنیت کشور گام برداریم.

حجت‌الاسلام مجید گشول در ادامه به حضور اتباع خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: موضوعی که این روزها در سطح کشور و شهرستان اقلید مورد مطالبه مردم واقع گردیده است مربوط به اتباع مهاجر می‌باشد. اتباع مهاجر در سطح کشور یا به صورت مجاز وبا تشریفات قانونی وارد کشور گردیده‌اند و یا به صورت غیر مجاز وارد شده و در کشور حضور دارند.

وی ادامه داد: آن دسته که به صورت قانونی وارد شده‌اند و قابل شناسایی هستند و تحت کنترل و با منافع و امنیت کشور در تعارض نیستند و مشکلی هم با حضور آنان ایجاد نمی‌شود و هیچکس حق تعرض و ظلم به آنان را ندارد مثل ایرانیانی که در هر جای جهان قانونی تابعیت دارند و هجرت کرده‌اند.

امام جمعه اقلید افزود: اما موضوع آن دسته افرادی هستند که از راه‌های غیر قانونی وارد کشور شده‌اند و گاهی شناسایی آنها مشکل و حتی ممکن است باعث مشکلاتی شوند، در خصوص این افراد در سطح شهرستان کارهای خوبی انجام شده و در سطح شهرستان‌های شاخص هستیم.

حجت‌الاسلام مجید گشول گفت: با توجه به قوانین و مقررات کشور هرگونه به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرقانونی، ممنوع و قابل مجازات می‌باشد که در صورت مشاهده به‌کارگیری در واحدهای تولیدی و صنعتی و بهداشتی و کشاورزی منتهی به جرایم سنگین مالی و پلمپ واحد و یا منع برخورداری از تسهیلات کشاورزی مثل کود، بذر خواهد بود و ادارات متولی که نظارت کافی نداشته باشند پرونده قضائی علیه آنها تشکیل و مطابق قانون از جهت ترک فعل و سهل انگاری با آنان برخورد خواهد شد.

وی همچنین به دستور دادستان اقلید به اتاق اصناف در این زمینه اشاره کرد و افزود: برابر دستور دادستان اصناف می‌بایست نسبت به شناسایی محل اسکان این افراد اقدام شود تا نسبت به برخورد با افرادی که منزل مسکونی خود را تحت اختیار اتباع غیر مجاز قرار داده‌اند، اقدام قانونی صورت گیرد.

امام جمعه اقلید گفت: از همه شهروندان عزیز درخواست می‌شود همکاری و همیاری را با نهادهای امنیتی خصوصاً فراجا در خصوص معرف این افراد داشته باشند تا نسبت به اخراج ایشان اقدام گردد و از هرگونه اقدام خودسرانه یا تجمعی که خدای ناکرده باعث ناامنی در سطح شهرستان گردد خودداری کنند.

با اشاره به این موضوع که اتباع غیرقانونی آسیب‌زا و گاهی جاسوس دشمن هستند و خارج از چارچوب‌های امنیتی و نظارتی هجرت کرده‌اند باید برگردند، اظهار داشت: مراقب باشیم مهره‌ی رسانه‌ای دشمن نشویم و در زمین دشمن بازی نکنیم زیرا کار خودسرانه و خلاف قانون خودش جرم قابل پیگیری و مجازات است.

امام جمعه اقلید در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به استقرار دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: مسئولین کشور با حضور مستمر میدانی در شهرک‌ها و روستاها به درد و نیاز مردم توجه کنید و هرگز در اتاق در بسته و پشت میز بدون شنیدن صدای مردم بر خلاف مصلحت مردم تصمیم نگیرید.

وی با بیان اینکه در عزل و نصب‌های فرهنگی و مدیریتی در کشور، استان و شهرستان نباید سیاسی کاری شود، ادامه داد: شایسته سالاری همیشه مد نظر باشد و حق نخبه‌ها و نیروهای شهرستان، ضایع نشود و تلاش شود نگاه در این راستا باید عادلانه و فراجناحی باشد تا بتوان با ذهن باز و روی باز از انتقاد استقبال شود و در برابر نقد، سراسیمه و آشفته نشوید.

حجت‌الاسلام مجید گشول در پایان خطبه‌ها از طرح پاکسازی و مبارزه با مواد افیونی و مخدر در چندین روستای شهرستان تشکر کرد و گفت: این اقدام به موقع با پوشش هوایی بالگرد و با حضور جانشین فرمانده فراجا فارس انجام شد که به همه‌ی جان‌برکفان فرماندهی انتظامی استان خدا قوت عرض می‌کنم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ