پروژه ۵ هزار واحدی بنیاد مسکن در بندر امام نیمه‌کاره رها شده است

اقتصاد ایران: اهواز - امام جمعه بندرامام خمینی گفت: از سال ۱۳۹۹ تا امروز به علت‌های مختلف مانند عدم تخصیص اعتبار لازم و نبود زیر ساخت‌ها حدود ۵ هزار واحدی که دردست ساخت بود نیمه‌کاره رها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: بعد از آب گرفتگی سال ۹۹ در بندر امام و وضعیت اسفناک آن سال در مناطق محروم این شهر، بنیاد مسکن تصمیم گرفت کار بزرگی در راستای خدمت به مردم شریف این شهر انجام دهد.

وی افزود: در این راستا قرار بر این شد تعدادی از خانه‌ها و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ساماندهی شود و الحمدلله توفیقات خوبی در این رابطه به دست آمده و پروژه ساخت ۵ هزار واحد پیشرفت خوبی داشته، ولی متأسفانه از سال ۱۳۹۹ تا امروز به علت‌های مختلف مانند عدم تخصیص اعتبار لازم و نبود زیرساخت‌ها حدود ۵ هزار واحدی که در دست ساخت بود تکمیل نشده و این پروژه نیمه‌کاره رها شده است.

خطیب جمعه بندر امام خمینی بیان کرد: این موضوع باعث مشکلات فروانی برای مردم شده، چراکه این منازل نیمه‌کاره رها و تکمیل این پروژه به شدت طولانی شده و بعضی از مردم همچنان بلاتکلیف هستند. برخی از خانواده‌ها خانه‌های قدیمی و فرسوده خود را تخریب کرده و مستأجر شدند.

وی ادامه داد: این خانواده‌ها به علت عدم توانایی مالی و ناکافی بودن اعتبار تخصیص شده از سوی بنیاد مسکن و بانک مسکن به شدت تحت فشار هستند و مشکلات متعددی برای این عزیزان ایجاد شده که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر برای این خانواده‌ها تدبیری اندیشیده شود تا از این مشکلات خارج شوند.

حجت الاسلام عبادی متذکر شد: امیدوارم با همکاری و تعامل مردم و بنیاد مسکن هر چه سریع‌تر ساخت و ساز منازل توسط بنیاد مسکن تمام شود و شاهد واگذاری منازل و تکمیل زیرساخت‌های لازم برای سکونت مردم در این مناطق باشیم.

وی اذعان کرد: برخی مناطق هنوز آسفالت، برق و امکانات اولیه شهری را ندارند و این مسئله نیازمند تعامل بین ادارات است تا مردم از این وضعیت اسفناک خارج شوند. همکاری مردم و نهادهای مربوطه می‌تواند راهگشای این معضل و مشکل اساسی شهر باشد و هر چه سریع‌تر این مطالبه مردمی باید محقق شود.

امام جمعه بندر امام خمینی عنوان کرد: مردم می‌گویند مبلغ وام دریافتی از بنیاد مسکن ،۸ برای ساخت مسکن کافی نبود. این ادعا با در نظر گرفتن تورمی که در سال‌های گذشته وجود داشته باید شنیده و بررسی شود زیرا قیمت مصالح ساختمانی در این سال‌ها افزایش پیدا کرده و در نتیجه این افزایش هزینه ساخت، مردم قادر به ساخت و تکمیل منازل خود نیستند.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: اصلی‌ترین مشکل نیمه‌کاره ماندن شهرک‌های مورد وصف تخصیص نیافتن اعتبار لازم است، اگر تخصیص اعتبار نشود منازل تکمیل نمی‌شود. انتظار می‌رود مسئولان بنیاد مسکن توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: سه شهرک نیمه‌کاره کوثر، رضوان، فردوس و مناطقی در شهرک صباغان که بنیاد مسکن زحمت تأسیس آن را کشیده، کامل شود چرا که در حال حاضر بندر امام شبیه یک کارگاه شده و این مناطق زیرساخت لازم شهری را ندارند و خدمات شهری لازم را نمی‌بینند و این موضوع باعث گله‌مندی مردم شریف و نجیب بندر امام شده است.

خطیب جمعه بندر امام خمینی تأکید کرد: احداث مدرسه، مسجد و دیگر اماکن فرهنگی مذهبی از نیازهای اساسی این شهرک‌های جدید است چرا که حداقل ۱۵ هزار نفر در این شهرک‌ها ساکن خواهند شد، بنابراین مراکز فرهنگی و اماکن خدماتی، رفاهی و ورزشی مانند پارک و زمین چمن و مانند آن برای این شهرک‌ها نیاز است.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: در این مدتی که به عنوان امام جمعه در شهر بندر امام خمینی (ره) مستقر شده و مشغول خدمت‌گذاری هستم، پیگیری‌ها و جلسات متعددی با استاندار، رئیس بنیاد مسکن و رئیس مسکن و شهرسازی استان داشته‌ام؛ کارها و تحرک خوبی هم انجام شده است و در این مدت پیشرفت قابل توجهی در این پروژه داشته‌ایم.

وی گفت: همه مردم از زحمات مسئولان بنیاد مسکن به دلیل خدمات خوبی که در این سال‌ها انجام داده‌اند تشکر ویژه دارند، اما کمبود اعتبارات مانع از روند معمول در اجرا و تکمیل این پروژه شده است.

خطیب جمعه بندر امام خمینی اضافه کرد: امیدواریم بنیاد مسکن استان و دیگر سازمان‌ها، هرچه سریع‌تر این پروژه را سامان داده و به زودی جشن خانه‌دار شدن مردم را شاهد باشیم که همانند همیشه خاطره خوش از بنیاد مسکن در ذهن مردم شریف بندر امام باقی بماند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ