محافل و مجالس اهل بیت (ع) نابود کننده دشمنان است

اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه با بیان اینکه دشمنان در طول تاریخ تلاش کردند تا نور خدا را خاموش کنند اما این نور هرگز خاموش نخواهد شد،گفت:محافل و مجالس اهل بیت (ع) نابود کننده دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: ربیع الاول ماه بهار زندگی است و به تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری برخی از اهل معرفت و سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیع الاول به معنای حقیقی بهار زندگی انسان است چرا که وجود مبارک حضرت محمد (ص) و فرزند بزرگوار ایشان، امام صادق (ع) در همین ماه متولد شدند و ولادت پیامبر (ص) در ماه ربیع الاول سرآغاز همه برکاتی است که خداوند متعال برای بشریت مقدر کرده است.

امام جمعه گناوه با تقدیر از همه مردم ولایتمدار و مؤمن شهرستان و دست اندر کاران برگزاری مراسم و آئین‌های عزاداری و سوگواری در ماه‌های محرم و صفر، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) محبت و مودت اهل بیت (ع) را به عنوان مزد رسالت و زحمت خود را قرار داد و این امر مهم را از مردم درخواست کرد که مردم در این دو ماه در تعظیم شعائر و این درخواست پیامبر (ص) به خوبی عمل کردند.

وی گفت: دشمنان در طول تاریخ تلاش کردند تا نور خداوند و امام حسین (ع) را خاموش کنند اما این نور هرگز خاموش نخواهد شد و امسال در همایش بزرگ پیاده روی اربعین و یا زیارت امام رضا (ع) میلیون‌ها نفر حضور یافتند و این محافل و همین مجالس اهل بیت (ع) نابود کننده دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: سعادت دنیا و آخرت در پیوند با اهل بیت (ع) و زیر خیمه آل الله است و هرگز نباید از آنها جدا شویم.

قیام ۱۷ شهریور، نقطه عطفی در مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به سالروز قیام ۱۷ شهریور و شهادت تعدادی از مردم به دست رژیم ستمشاهی بیان کرد: این واقعه نقطه عطفی در مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی بود و باعث شد که مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی تشدید و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شود.

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: دوران امامت امام حسن عسکری (ع) با اینکه کوتاه بود اما این دوران یک ویژگی منحصر به فرد یعنی زمان انتقال عصر ظهور به عصر غیبت را داشت و امام (ع) تلاش می‌کرد تا این انتقال را به هم پیوند بزند.

وی با بیان اینکه شاید اصلی ترین راهبرد ۶ ساله دوران امامت امام عسکری برنامه ریزی دقیق در خصوص استقرار و بسط و نشر و تحقق کامل فرهنگ مهدویت بود افزود: باید فرهنگ انتظار، مهدویت و شناخت امام را بیشتر در زندگی خود جاری کنیم و ارتباط خود را با امام (عج) قطع نکنیم.

محافل و مجالس اهل بیت (ع) نابود کننده دشمنان است

لزوم توجه به موانع در راه حرکت و پیشرفت کشور

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه در اندیشه رهبر فرزانه انقلاب باید به موانعی که بر سر راه حرکت و پیشرفت و موتور محرکه انقلاب اسلامی وجود دارد، توجه کنیم، بیان کرد: این موانع گاهی در درون کشور و گاهی نیز بیرونی است که باعث ایجاد کندی در حرکت دولت و پیشرفت کشور می‌شود.

وی ادامه داد: اگر چه ما معتقد هستیم که اهمیت موانع درونی شاید بیشتر از موانع بیرونی که از سوی دشمنان بر ملت تحمیل می‌شود، باشد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه عدم باور به ظرفیت‌های درونی کشور یکی از موانعی که می‌تواند باعث کندی در کار و حرکت دولت باشد، افزود: کشور ایران دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد و استعدادها و ذخایر الهی در زمینه مختلف است و باید به این ظرفیت‌های درونی برای پیشرفت و حرکت دولت باور داشته باشیم.

وی گفت: باید ظرفیت‌های جوانان کشور را باور داشت و از ظرفیت‌های این جوانان بیشتر استفاده کرد.

محافل و مجالس اهل بیت (ع) نابود کننده دشمنان است

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه دنیا زدگی، دنیاطلبی و اشرافی گری از دیگر موانع درونی و کندی کار و پیشرفت کشور است، اضافه کرد: هر گاه در یک حاکمیتی، حاکمان به دنبال دنیا باشند، مانند آنچه در دوران امام حسین به وجود آمد، می‌تواند باعث کندی کار دولت و عدم پیشرفت کشور باشد.

وی کم کاری و بی انگیزه گی را از دیگر موانع کار دولت و پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: امروز خیلی از افراد و نیروهایی که سال‌ها کار کرده‌اند دیگر انگیزه‌ای برای کار کردن ندارد لذا باید راه را برای جوانان و نیروهای فارغ التحصیل باز کرد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: عدم مبارزه جدی با فساد، نیز از عوامل مهم درونی و از موانع پیشرفت است که متأسفانه وجود دارد و باید رفع شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ