شکل گیری دولت اسلامی از اهداف انقلاب بود/ حرکت به سوی تعالی

اقتصاد ایران: مهدیشهر- امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما اهداف زیادی داشت که یکی از آن‌ها شکل گیری دولت اسلامی است، گفت: دولت اسلامی همان دولت علوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی هایشان طی سال‌های گذشته اهدافی را برای تحقق انقلاب اسلامی بیان کرده‌اند، تاکید کرد: معظم له فرمودند که انقلاب اسلامی اهدافی عمده دارد که از جمله آنها باید به سقوط رژیم ستمشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی با همت مردم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تشکیل نظام اسلامی دیگر هدفی بود که انقلاب اسلامی ایران به دنبال آن بود، افزود: مهندسی و شکل‌گیری نظام اسلامی به جای رژیم استبدادی و تنظیم قانون اساسی منطبق بر اصول دینی در کنار مردم سالاری دینی با زحمات زیادی که کشیده شد، دیگر هدف عمده انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه مهدیشهر سومین هدف انقلاب اسلامی را تشکیل دولت اسلامی دانست و ابراز کرد: هنوز به معنای واقعی دولت اسلامی شکل نگرفته و به دنبال تشکیل آن هستیم اما این هدف از دوم گام قبلی که برای انقلاب اسلامی برداشته شد یعنی سقوط پهلوی و شکل‌گیری نظام اسلامی، دشوار تر است.

بارانی با بیان اینکه روش و منش دولتمردان باید اسلامی باید تا بتوانیم برای ایجاد دولت اسلامی گام برداریم، گفت: دولت به معنای عام یعنی هر کس که در نظام مسئولیت دارد باید با مشی اسلامی عمل کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می‌فرمایند که دولت اسلامی یعنی فساد و بی اعتنایی به مردم و … وجود نداشته باشد، افزود: دولت اسلامی همان دولت علوی است و کسی که زندگی علوی بر مبنای تقوا، عدالت، پاکدامنی، مجاهدت در راه خدا و… داشته باشد می‌تواند در این دولت حضور یابد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه موانعی نیز برای شکل‌گیری دولت اسلامی وجود دارد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه سستی در بینش ایمان اسلامی و انقلابی را به عنوان یکی از موانع یاد می‌کنند.

بارانی با بیان اینکه اگر ایمان انقلابی در میان دولتمردان ما سست شود، نظام ضربه خواهد خورد زیرا نظام اسلامی به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده و زیربنای آن باور و ایمان و آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) است، گفت: دولتمردان ما می‌بایست ایمان شأن را قوی کنند زیرا آنها الگویی برای سایر مردم هستند.

وی با بیان اینکه معظم له عدم باور به ظرفیت‌های درونی کشور را دیگر مانع شکل‌گیری دولت اسلامی می‌دانند افزود: کشورمان دارای ظرفیت‌های عظیم جغرافیایی، نیروی انسانی، منابع زیرزمینی و …است اما عدم باور مسئولان کشور به ظرفیت‌های درونی مانند ظرفیت جوانان پرشور و انقلابی یک مانع بزرگ در برابر به کارگیری این ظرفیت‌ها است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ