دست‌یابی به اهداف عالی نظام در سایه وفاق ملی

اقتصاد ایران: قزوین- امام‌جمعه شهر سگزآباد گفت: در سایه وفاق ملی می‌توانیم به اهداف عالی نظام و انقلاب دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن آذرتاش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سگزآباد ضمن دعوت همگان به تقوایی الهی اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم که از تسلط شیطان بر اعمال، رفتار و گفتار خود جلوگیری کنیم.

امام‌جمعه سگزآباد با اشاره به سالروز قیام هفده شهریور بیان کرد: در قیام هفده شهریور رژیم ستم‌شاهی مردم را به جرم اعتراض به خاک و خون کشید و به شهادت رساند لذا نیاز است که به‌طور مستمر جنایت‌های رژیم پهلوی را برای نسل امروز یادآوری کنیم.

وی با اشاره به سالروز رحلت آیت اله طالقانی اولین امام‌جمعه تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آیت اله طالقانی با خیلی از گروه‌ها و جریانات ارتباط داشت برخی گروها تلاش دارند که ایشان را به نفع خود مصادره می‌کنند و چنین وانمود کنند که آیت اله طالقانی با امام و انقلاب زاویه داشت که چنین نبود بلکه شخصیتی که امام‌جمعه تهران می‌شود تمام چارچوب‌های انقلاب را با تمام وجود باور و اعتقاد قلبی دارد.

حجت‌الاسلام آذرتاش یادآور شد: چندین سال از حادثه یازده سپتامبر می‌گذرد اما همچنان در خصوص وقوع این حادثه ابهامات زیادی وجود دارد که روشن نشد از جمله مرخصی دو هزار و پانصد کارمند یهودی روز قبل از حادثه بود.

وی تأکید کرد: یکی از عبرت‌ها و ظلم‌های حادثه یازده سپتامبر این بود که حاکمان آمریکا برای رسیدن به هدف حاضر هستند که شهروندان خود را نیز قربانی کنند.

امام جمعه سگزآباد افزود: یکی از اهداف حادثه یازده سپتامبر این بود که آمریکا بتواند به عراق و افغانستان حمله نظامی کند.

امضای قرار داد عرفات با رژیم اشغالگر یکی دیگر از موضوعاتی بود که امام‌جمعه سگزآباد با بیان آن تصریح کرد: یاسر عرفات پس از سال‌ها مبارزه کم آورد و تن به سازش با رژیم اسراییل داد اما این سازش برای مردم فلسطین هیچ دستاوردی جز ذلت و خواری و آوارگی بیشتر و ادامه تجاوزگری اسراییل در پی نداشت.

امام‌جمعه سگزآباد خاطرنشان کرد: برخی امروز در کشور ما صدای سازش را بلند می‌کنند که باید این افراد و گروه‌ها بدانند که سازش با استکبار عاقبت خوبی ندارد.

حجت‌الاسلام آذرتاش با تأکید بر اینکه باید مدیرانی در مصدر امور کشور قرار بگیرند که منش و بینش انقلابی گری داشته باشند گفت: برخی از افراد و جریانات در سبک مدیریت خود طرح‌های که سازمان‌های بین الملی برای کشور تجویز می‌کنند را ترجیح می‌دهند و اگر این شخصیت‌ها در مسئولیت قرار بگیرند زیر سلطه تعهدات بین الملی می‌روند.

وی اظهار کرد: باید کسی مسئولیت داشته باشد که راهبرد و روش این باشد که مدیریت کشور را با اسلامیت نزدیک کند و کسانی نباشند که به ظرفیت‌های داخلی ایمان و باور نداشته باشند.

این مقام ضمن گلایه از جریانات و افرادی که اعتقاد صددرصدی به الگو و نسخه‌های خارجی دارند بیان داشت: حتی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از جمله ژاپن الگوهای دیگران را با توجه به فرهنگ و اعتقادات و ظرفیت خود بومی‌سازی می‌کنند.

امام‌جمعه سگزآباد با یادآوری اینکه باید در ارتباطات خارجی میانه‌روی را مورد توجه قرار داد افزود: در ارتباطات خارجی نباید به دشمن اعتماد کرد اما از طرفی هم نباید چنین تصور کرد که نباید با هیچ کشوری ارتباط داشت و مرزهای کشور را به روی همگان بست.

این مسئول یادآور شد: اعتماد صددرصدی به دشمن نباید داشته باشیم همان‌گونه که در برجام اعتماد کردیم و متحمل خسارت شدیم لذا نباید درهای دیپلماسی بسته شود و در روابط باید سود و دستاورد دوطرفه باشد.

وی با اشاره به نزدیک شدن شروع سال تحصیلی گفت: طلبه‌ها، دانشجویان و دانش آموزان در سال تحصیلی جدید بدون توجه به حاشیه‌های سیاسی تمرکز و نیروی خود را بر روی علم‌آموزی و پژوهش متمرکز کنند.

امام‌جمعه سگزآباد خاطرنشان کرد: حرکت‌های خوبی در زمینه وفاق شروع شده و این روند باید ادامه داشته باشد چرا که در سایه وفاق ملی می‌توانیم به اهداف عالی نظام و انقلاب دست پیدا کنیم

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ