امام جمعه جم با مردم این شهر خداحافظی کرد

اقتصاد ایران: بوشهر- حجت‌الاسلام محمد محمدی آخرین خطبه نماز جمعه خود را در شهر جم اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه جم با اشاره به موانع پیش روی دولت اسلامی افزود: این موانع شامل سستی بینش و ایمان اسلامی و انقلابی، عدم باور به ظرفیت‌های درونی، اعتماد به نسخه‌های بیگانگان، غفلت از دشمن و اعتماد به آن، دنیازدگی و اشرافی‌گری، کم‌کاری و کم‌انگیزگی و عدم مبارزه جدی با فساد است.

وی با اشاره به پیام‌ها و پیامدهای موج جدید حمله به کرانه باختری اضافه کرد: یکی از آخرین برنامه‌های آمریکا که با محوریت رژیم صهیونیستی و از دوره ترامپ آغاز شد، برنامه‌ای به‌عنوان «پیمان ابراهیم» و برنامه عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم‌صهیونیستی بود. برنامه گسترده‌ای طراحی شده بود تا مسأله فلسطین در جوامع اسلامی به حاشیه برود که با وقوع عملیات طوفان‌الاقصی این مسأله غیرممکن شد.

امام جمعه جم بیان کرد: باید گفت ظهور شبکه جدیدی در منطقه موسوم به محور مقاومت به رهبری ایران، این موقعیت را برای منطقه فراهم کرد که از کنترل غیربومی خارج شود؛ کنترلی که سال‌ها از سوی قدرت‌های فرامنطقه‌ای بر غرب آسیا اعمال می‌شد.

وی افزود: رفته رفته، قدرت شبکه مقاومت افزایش یافت، به‌طوری‌که امروزه می‌توان به صراحت ادعا کرد هیچ رویدادی در غرب آسیا بدون درنظرگرفتن خواسته‌های شبکه مقاومت رخ نمی‌دهد.

محمدی با گرامیداشت سالروز شهادت امام عسکری (ع) و تبریک سالروز آغاز امامت امام مهدی (ع) ادامه داد: اگر شخصی که دائم توجهش به وجود مقدس ولی عصر (علیه السلام) است و همواره از اعمال بد می‌پرهیزد، به طور تصادفی اشتباهی مرتکب شد، وقتی نامه عملش را خدمت ولیّ عصر ارواحناله الفداء می‌برند، حضرت برای او دعا و استغفار می‌کند و از خدا می‌خواهد که او را ببخشاید؛ اما اگر خدای ناکرده، ارتکاب گناه، رفتار همیشگیِ فرد باشد، لیاقتِ ولایت حضرت را از دست می‌دهد که از چنین وضعی به خدا پناه می‌بریم.

وی با اشاره به اقامه آخرین نماز جمعه خود در شهرستان جم تاکید کرد: از بدو ورودم دل در گرو توسعه شهرستان داشتم با برنامه ریزی، نگاه جامع، توجه به همه مردم، نگاه یکسان به شهرستان، سعی داشتم همپای مسئولان و مردم مشکلات شهرستان را بکاهیم.

امام جمعه جم بیان کرد: در زمینه زیر ساخت‌های مذهبی و فرهنگی، تکمیل مصلی با کاربری و واحدهای مختلف، قرارگاه فرهنگی، توجه به مجموعه‌های گوناگون مذهبی و فرهنگی و تقویت آن، توزیع عادلانه برنامه‌های فرهنگی کاربردی، میزبانی از شهدای گمنام، برپایی موکب در شهرستان و کربلا و… اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت.

وی با تقدیر از مردم و مسئولان استان و شهرستان، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعت، نماینده مجلس خبرگان، فرماندهان نظامی، انتظامی و امنیتی و قضائی، شوراها و دهیاران و شهرداران، اصحاب رسانه، خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان و بسیجیان، روحانیت و دفتر امام جمعه و… بیان کرد: شرمنده این همه لطف و مهربانی هستم و در این چند روز هم از ابراز این هم لطف و محبت ما را بیشتر شرمنده کردید.

محمدی افزود: هیچ خاطره بدی از مردم و جم ندارم و لحظات شیرینی در کنار شما گذارندم و این خداحافظی به معنای ترک و فراموش کردن و تمام شدن نیست. بیش از پنج سال در کنار شما مردم در شهرستان زندگی کردم و کماکان هر جا باشم در خدمت شما هستم و با تعصب هر کاری از دستم بر بیاید برای شهرستان نیاز باشد دریغ نخواهم کرد.

وی بیان کرد: حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد امام جمعه جدید، امام جمعه فاضل و اهل دانش و با کوله باری از تجربه و فرزند شهرستانمان است و انشا الله سکان هدایت فرهنگی مذهبی شهرستان را بر عهده خواهد گرفت. ایشان یکی از افتخارات ماست و قطعاً به گرمی از حجت الاسلام هاشمی نژاد استقبال خواهید کرد و نیاز به توصیه نیست. سنگر نماز جمعه را مثل الان گرم نگه دارید که همین طور خواهد بود. من هم به آن بزرگوار هم به شما تبریک عرض می‌نمایم و برایشان آرزوی توفیق دارم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ