بیش از ۳ هزار دستگاه اتوبوس به بازگشت زائران از مشهد اختصاص یافت

اقتصاد ایران: مشهد- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سه هزار و ۸۰۰ اتوبوس در ۴۸ ساعت گذشته به بازگشت زائران از مشهد اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر شهامت اظهار کرد: سه هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری از ظهر شهادت امام رضا (ع) تا امروز جمعه زائران دهه آخر صفر را از پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد به مقاصد مختلف برون استانی انتقال داده که حجم جابجایی قابل توجه‌ای است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: علاوه بر این در بازه زمانی یاد شده ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری نیز زائران دهه پایانی ماه صفر را از مشهد به مقاصد کوتاه‌تر اعزام کرده است.

وی گفت: ظرفیت تردد اتوبوس برون شهری به طور معمول در سال روزانه حداکثر ۸۰۰ دستگاه اتوبوس است که این رقم در ۲ روز گذشته ۲ برابر شده است و در عمل ظرفیت تردد در پایانه مسافربری امام رضا (ع) در ۲ روز گذشته در ساعاتی اشباع شد و تردد ناوگان در پایانه قفل گردید.

شهامت بیان کرد: پیش بینی می‌شود طی امروز جمعه و فردا شنبه نیز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سرویس اتوبوسی دیگر از پایانه مسافربری مشهد اعزام شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: علی رغم تاکید و اطلاع رسانی برای پیش فروش گسترده بلیت و عرضه بیش از ۵۵ هزار بلیت اتوبوس برای خارج استان بویژه در ۱۳ مقصد مهم، برخی زائران به صورت لحظه‌ای متقاضی بلیت در لحظه ورود به پایانه هستند، همین موضوع در چهارشنبه و دیشب مشکلاتی را برای تأمین ناوگان فراهم کرد با این حال سرویس‌های فوق العاده ساماندهی شد و مسافران اعزام شدند.

اعزام ۱۲۰ سرویس اتوبوس به تهران

وی با بیان اینکه امروز جمعه دستکم ۱۲۰ سرویس اتوبوس به تهران اعزام خواهد شد گفت: جهت بهبود خدمات رسانی، مسافران از ظرفیت عرضه شده بلیت برای ۴۸ ساعت آتی و تهیه بلیت از سکوهای فروش مجاز اینترنتی اقدام کنند تا به دلیل تراکم جمعیت خدمات گیرنده و محدودیت ظرفیت فیزیکی پایانه، امروز و فردا با مشکل ازدحام در پایانه مواجه نشویم.

شهامت در خصوص پاره‌ای مشکلات در اعزام شب گذشته زائران اصفهانی اعلام کرد: علیرغم سرویس دهی دیروز به هزار و ۷۰۰ اتوبوس از پایانه امام رضا (ع)، تنها یکی از شرکت‌ها با تأخیر دو تا سه ساعته در تأمین ناوگان به مقصد اصفهان مواجه شد که با مشارکت سایر شرکت‌ها اتوبوس تأمین و زائران اصفهانی به شهرستان اعزام شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ