شایسته سالاری به معنای انقلابی و آشنا به مسائل مدیریتی بودن است

اقتصاد ایران: زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: شایسته سالاری به معنای انقلابی، کارآمد، دلسوز، آشنا به مسائل مدیریتی بودن است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه بعد از رأی اعتماد وزرا، نوبت به انتخاب استانداران می‌رسد، افزود: رئیس‌جمهور به شایسته سالاری تاکید دارد و البته شایسته سالاری را هر کس یک جور معنا می‌کند و طبیعتاً دولت نیز در شایسته سالاری بیشتر به سمت نیروهایی که با آن‌ها همفکر هستند خواهد رفت و این موضوع در انتصابات رئیس‌جمهور مشهود است.

وی با بیان اینکه در انتخاب استاندار، بومی بودن می‌تواند به عنوان یک ویژگی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: البته صرف بومی بودن نه ملاک شایسته سالاری است و نه دلیل کارآمدی، اما به دلایلی بومی بودن بهتر است.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با یادآوری اینکه استاندار بومی استان و مردم را می‌شناسد و با ظرفیت‌های استان آشنا است، ادامه داد: همچنین استاندار بومی معاونان و همکاران خود را بومی انتخاب می‌کند، بومی باشد، ساکن نیز خواهد بود، انگیزه بیشتری برای کار دارد چون بعد از پایان مسؤولیت نیز مردم او را خواهند دید، اما با این حال اکثر نمایندگان استان به دنبال استاندار غیربومی هستند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت جاده سلطانیه تا سه‌راهی طارم و با قدردانی از تعریض جاده که در حال حاضر نیز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: جاده سلطانیه به زنجان به خاطر رعایت نشدن مسائل ایمنی و نداشتن ورودی و خروجی استاندارد برای روستاهای کنار جاده و حتی نداشتن ورودی استاندارد و ایمن برای شهر سلطانیه باعث حوادث و بروز تصادفات می‌شود که باید فکر اساسی شود.

امام جمعه سلطانیه در همین رابطه تصریح کرد: البته در برخی موارد نیز کسانی بودند که با رعایت مسائل ایمنی در جاده مخالفت کردند که قطعاً آن‌ها هم مسوولند و در برخی موارد هم رانندگان رعایت نمی‌کنند و از ورودی و خروجی‌های ایجاد شده استفاده نمی‌کنند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه سه ماه پیش در خطبه‌های نماز جمعه از تصمیم برای تعطیلی دانشگاه پیام‌نور سلطانیه گلایه کردیم و مسؤولان نیز پیگیری کردند، عنوان کرد: خوشبختانه دانشگاه ابقاء شد و امسال نیز دانشجو پذیرش خواهد کرد و انتظار می‌رود با استقبال دانشجویان مواجه شود.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به ایام شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) اضافه کرد: وظیفه اصلی حضرت امام عسکری (ع) در دوران کوتاه امامت شش ساله، حفظ جان امام زمان (عج)، آماده کردن شیعیان برای دوران غیبت و انتقال عصر حضور به عصر غیبت بود، به طوری که مردم با اینکه امام زمان (عج) را ندیده ولی به امامت آن حضرت معتقد باشند.

وی با گرامی‌داشت سالروز قیام ۱۷ شهریور و با بیان اینکه تظاهرات مردم علیه سیاست‌های رژیم پهلوی در روز ۱۷ شهریور سال ۵۷ به خاک و خون کشیده و به جمعه سیاه معروف شد و فردای روز ۱۷ شهریور، رژیم پهلوی آمار شهدای آن روز را ۵۸ نفر و تعداد مجروحین را ۲۰۵ تن اعلام کرد که البته آمار شهدا و مجروحان هیچ وقت دقیق اعلام نشد، گفت: این واقعه نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران بر ضد حکومت شاهنشاهی بود که هم موجب تزلزل در ارتش رژیم پهلوی و هم موجب تشدید مبارزات مردم شد و در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ