دولتمردان نظام جمهوری اسلامی مجذوب نسخه های سیاسی غرب نشوند

اقتصاد ایران: ساوه- امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه دولتمردان نظام جمهوری اسلامی نباید مجذوب نسخه های سیاسی غرب شوند، گفت: سستی بینش و ایمان انقلابی برخی از مسئولان نظام، دولت اسلامی را خدشه دار نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با بیان اینکه الگو گیری از زندگی ائمه بهترین سبک زندگی است، اظهارکرد: سخنان گوهر بار معصومین جز جوامع الکلم است و در همه ابعاد زندگی انسانی بشریت دستور العمل دارند چرا که بهترین سبک زندگی عمل کردن به توصیه‌های معصومین (ع) است.

امام جمعه ساوه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مؤلفه‌های تحقق دولت اسلامی افزود: برای تحقق دولت اسلامی بایدها و نبایدهایی وجود دارد و باید اذعان کرد که این نظام به برکت انقلاب اسلامی عزت یافته و زیربنای آن باور و ایمان قوی به مبانی اصیل اسلام و آرمانهای امام راحل (ره) است.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه غفلت و عبور از این مبانی، مانع دستیابی به اهداف نظام است، افزود: مسئله سستی بینش و ایمان انقلابی و اسلامی در بعضی از مسئولان وجود دارد که گواه آن است این افراد مجذوب نسخه‌های سیاسی غرب شده‌اند و این امر دولت اسلامی را خدشه دار می‌کند.

وی عدم باور به ظرفیت‌های درونی کشور از جمله ظرفیت جغرافیایی، اقلیمی، نیروی انسانی، منابع زیرزمینی و امکانات روی زمین، اعتماد به نسخه‌های بیگانگان، غفلت از دشمن و اعتماد به آن، دنیازدگی و اشرافی گری، کم‌کاری و کم‌انگیزگی، عدم مبارزه جدی با فساد از دیگر موانع تحقق دولت اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری عنوان کرد.

امام جمعه ساوه ادامه داد: از دیگر موانع پیشرفت در تحقق دولت اسلامی، اعتماد به نسخه‌های غربی در هر زمینه‌ای است، مردم ما در مقابل بیگانگان منفعل نیستند اما بعضی از مسئولان در گوشه و کنار کشور به نسخه بیگانگان بیشتر از نسخه‌های داخلی اعتماد دارند و این خطای بزرگی است و به عنوان مثال شعار فرزند کمتر زندگی بهتر یکی از این سیاست‌ها است که در این راستا امروز خودشان دچار مشکل هستند.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: چنانچه خطوط و مرز خود را با دشمن مشخص نکنیم بدون شک ضربه خواهیم خورد و باید اذعان کرد برخی جریان‌های داخل کشور از این نقطه غفلت کردند و این همان خطای راهبرد بزرگ است که ما را دچار خسارت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دنیاطلبی در میان مسئولان از ۲ جهت به نظام ضربه می‌زند، افزود: نخست آنکه این گرایش در انسان به مرور زمان انگیزه‌ها و اراده‌ها را سست می‌کند و از سوی دیگر این سبک زندگی در میان آحاد جامعه ترویج می‌شود که در این صورت مردم آسیب‌های زیادی را باید متحمل شوند.

امام جمعه ساوه از دیگر مشکلات موجود را عدم مبارزه جدی با فساد دانست و گفت؛ نباید اجازه داد کانون‌های چرکین فساد شکل بگیرد، دولت نیز باید از ظرفیت نیروهای پرانگیزه و باهوش در مدیریت‌های کلان بهره گیری و روزنه‌های فساد کشور را مسدود کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ