مسئله پیری جمعیت به یک بحران تبدیل شده است

اقتصاد ایران: ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئله پیری جمعیت به یک بحران تبدیل شده است و باید در زمینه ازیاد جمعیت برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به معضل پیری جمعیت اظهار کرد: مسئله پیری جمعیت به یک بحران تبدیل شده است و باید در جامعه خانواده‌ها به فکر افزایش جمعیت باشند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به قطعی‌های مکرر برق و اسراف در مصرف انرژی افزود: متأسفانه در زندگی امروز علاوه بر اسراف در مصرف آب، گاز، برق، منابع طبیعی، محصولات کشاورزی، درگیر تجملات شدیم که ضروری است این امر مدیریت شود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت امام عصر افزود: به سبب برکت حضور امام زمان، دنیا پابرجاست و نعمت الهی بر مردم جاری است لذا امام عصر را باید زیاد یاد کرد تا مقدمات ظهور ایشان نیز فراهم شود.

وی با اشاره به سپری شدن ماه محرم و صفر و عزاداری مردم در این ایام اظهار افزود: محبت امام حسین باعث شد علاوه بر حضور میلیونی در پیاده‌روی اربعین، میلیون‌ها نفر نیز در قالب دلدادگان و جاماندگان اربعین به امام حسین عرض ارادت کردند که جاری بودن این محبت اهل بیت در بین ملت ایران جای شکر دارد اما جا دارد مسئولان امر تدبیر کنند تا ضعف‌های موجود جبران شود و پیوست‌های فرهنگی بیشتری در این پیاده رویی معنوی اعمال شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه نعمت‌ها همگی آیت و نشانه الهی هستند، افزود: مؤمنان به نعمت‌های الهی باید با دید و نظر عبرت نگاه کنند.

وی ادامه داد: انسان برای عبرت آموزی باید به زندگی گذشتگان توجه کرده و عاقبت و سرانجام آنها را مطالعه کند و عبرت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: اعضا و جوارح انسان حقی بر گردن انسان دارند، لذا باید این حق را با گناه نکردن، ادا کنیم.

وی تصریح کرد: انسان نباید مشغول لذت‌های دنیوی باشد بلکه در مقابل نعمت‌های غیرقابل شمارش الهی باید شکرگذار بوده و آگاه باشد که دنیا گذراست و از زندگی عبرت بگیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ