لولای ۳۶۰درجه لپ‌تاپ لنوو با فرمان صوتی می‌چرخد و باز و بسته می‌شود!

اقتصاد ایران: لنوو با لپ‌تاپ مفهومی جدیدی که لولای چرخان خودکار دارد، توجهات را در IFA 2024 به خود جلب کرد.

لنوو سال گذشته از گجت مفهومی فوق‌العاده آینده‌نگرانه به‌نام Project Crystal رونمایی کرد که اولین لپ‌تاپ جهان با نمایشگر MicroLED شفاف بود. این شرکت امسال در IFA با لپ‌تاپ مفهومی دیگری بازگشته است که از لولای چرخان با موتور الکتریکی بهره می‌برد.

لپ‌تاپ مفهومی لنوو که با نام Auto Twist AI PC شناخته می‌شود، زمانی که بسته است تقریباً شبیه لپ‌تاپ معمولی به‌نظر می‌رسد. به‌هر حال، در این دستگاه با دستور صوتی ساده به‌طور خودکار بالا می‌رود و تقریباً در هر موقعیتی و حتی به‌طور کامل به حالت تبلت می‌چرخد. درحالی‌که قیمت لپ تاپ مذکور به‌طور رسمی اعلام نشده است و برنامه‌ای برای تولید انبوه این محصول وجود ندارد، لنوو می‌گوید Auto Twist برای ارائه‌ی تطبیق‌پذیری بیشتر، ارگونومی بهتر و احتمالاً امنیت بالاتر طراحی شده است.

لپ تاپ لنوو Auto Twist با لولای چرخان
Tom's Hardware

به‌گفته‌ی لنوو، Auto Twist به‌لطف قابلیت ردیابی اشیاء می‌تواند نمایشگر خود را حرکت دهد و افراد را هنگام راه‌رفتن در اتاق دنبال کند که می‌تواند در تماس‌های ویدویی بسیار مفید باشد. این محصول همچنین می‌تواند بدن و حتی وضعیت کاربر را تشخیص دهد و سپس نمایشگر خود را به بهترین موقعیت برای کاهش خستگی یا فشار تنظیم کند.

لپ تاپ لنوو Auto Twist با لولای چرخان
Tom's Hardware

از طرف دیگر، لپ تاپ لنوو Auto Twist می‌تواند تشخیص دهد که استفاده نمی‌شود و در چنین شرایطی در خود را می‌بندد تا جلوی دسترسی غیرمجاز سایر کاربران را بگیرد. اگرچه برچسب هوش مصنوعی Auto Twist کمی نامعتبر به‌نظر می‌رسد، لنوو امیدوار است این لپ‌تاپ بتواند بسیاری از کارها را به‌طور خودکار یا ازطریق دستورات صوتی ساده و طبیعی انجام دهد.

لپ تاپ لنوو Auto Twist با لولای چرخان
Tom's Hardware

یکی دیگر از موارد استفاده‌ی Auto Twist می‌تواند پایانه‌های پرداخت POS (فروشگاهی) باشد. درحال‌حاضر کارمندان اغلب مجبور هستند نمایشگر را به‌صورت دستی بچرخانند تا مشتری بتواند کل مبلغ خود را ببیند یا مواردی مانند انعام را اضافه کند.

مقالات مرتبط:
  • لپ‌تاپ‌های کوپایلت‌پلاس اقتصادی لنوو با پردازنده کوالکام، اینتل و AMD فاش شدند؛ عرضه از همین ماه
  • لنوو پنج لپ‌تاپ با پردازنده AMD و برچسب‌های قیمتی مختلف رونمایی کرد

هنوز نمی‌دانیم لپ‌تاپ Auto Twist واقعاً چقدر مفید خواهد بود یا در آینده به چه چیزی تبدیل خواهد شد، اما دیدن اینکه لنوو همچنان تلاش می‌کند تا راه‌های جدیدی برای تکامل لپ‌تاپ‌های معمولی ارائه دهد، بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ