۷۰۰ تعاونی غیرفعال در مازندران تعیین تکلیف می شود

اقتصاد ایران: ساری - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تعیین تکلیف ۷۰۰ تعاونی غیرفعال و راکد را از اقدامات در استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر علی باقری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری با گرامیداشت هفته تعاون افزود: در احکام دینی به اقتصاد تعاونی تاکید و توجه شده است و در دولت شهید رئیسی سهم تعاون در اقتصاد شتاب چشمگیری گرفته است.

وی با اشاره به نقش تعاون در اقتصاد و تولید گفت: شرکت‌های تعاونی به صورت شبکه سازی و زنجیره‌ای با جمع آوری سرمایه‌های اندک که در دست مردم است، منجر به افزایش تولید اقتصاد می‌شود.

وی اقتصاد تعاون را بهترین روش برای رونق تولید در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم بیان کرد و گفت: در دولت کنونی و وفاق ملی نیز به سهم بخش تعاون در اقتصاد توجه و تاکید ویژه‌ای شده است.

باقری از تعاون به عنوان مردمی‌ترین اقتصاد یاد کرد و افزود: در دولت سیزدهم شاهد رشد ۲.۵ درصدی سهم تعاون در اقتصاد بودیم و سهم بخش تعاون به ۷ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل تعاون مازندران با تاکید بر اینکه باید امور از طریق بخش تعاون به مردم و بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در تدوین برنامه و بودجه برای حوزه تعاون نقش ویژه‌ای دارد.

باقری از تشکیل جلسات شورای هماهنگی بخش تعاون به ریاست استاندار در استان خبر داد و گفت: برای ارتقای سهم تعاون د ر اقتصاد باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند.

وی راه اندازی شورای هماهنگی بخش تعاون در شهرستان‌ها و تشکیل تعاونی‌ها در روستاها را از جمله اقدامات ذکر کرد و افزود: این تعاونی‌ها با هدف مهاجرت معکوس و افزایش اشتغال در روستاها تشکیل شده است.

مدیر کل تعاونی مازندران از سرمایه‌گذاران علاقمند به سرمایه‌گذاری در روستاها خواست تا در قالب تعاونی‌ها ورود پیدا کنند و با اشاره به تشکیل بیش از ۱۵ هزار شرکت تعاونی در استان مازندران یادآور شد: کمیته راه اندازی تعاونی‌های دارای مشکل در استان فعال شده است تا تعاونی‌های غیر فعال را فعال کنیم.

باقری تعیین تکلیف ۷۰۰ تعاونی غیر فعال را از جمله اقدامات برشمرد و افزود: فعال سازی کمیته رفع موانع مالی و اعتباری کنونی تعاونی‌ها از دیگر اقدامات است چند سال اخیر خط اعتباری چند هزار میلیارد ریالی تخصیص داده شد و امسال نیز ۸,۰۰۰ میلیارد ریال برای بخش تعاون در نظر گرفته شد.

مدیر کل تعاون استان مازندران با بیانی که این استان رتبه دوم تعاون در کشور را دارا است، افزود: تعاون نوعی مشارکت جمعی است باید روی آن سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ