خداوند فریاد مظلومین را می‌شنود

اقتصاد ایران: امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های گفت: خداوند فریاد مظلومین را می‌شنود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، سخنان خود را با این عبارات آغاز کرد که دغدغه دین داشته باشید، راستگو باشید و کلامتان سدید باشد و در ادامه گفت: در خطبه قبلی سخن پیرامون مباحث توحیدی بود و این بحث مطرح شد که در مصاف حق و باطل چه کسی برد و چه کسی باخت و با زبان قرآن اثبات کردیم که برنده این میدان حسین فاطمه بود و تا ابدیت او برنده این میدان است.

وی در ادامه همین بحث افزود: خداوند قوانین در جهان طبیعت نهاده مانند قانون جاذبه، خداوند در جامعه و تاریخ هم قانون دارد؛ آنچنان که در طبیعت قوانین خدا تخلف بردار نیست در تاریخ نیز به همین صورت است.

امام جمعه موقت تهران با یادآوریم که سه انسان بزرگ پیشگام این موضوع هستند و آنها ستودنی‌اند ادامه داد: شهید مطهری که کتاب جامع و تاریخ را نوشته، شهید سید محمد باقر صدر و علامه مرحوم آیت الله مصباح یزدی است. خداوند در قرآن به سنت‌ها اشاره دارد و یکی از این سنت‌ها در جوامع براندازی ظلم است و اینکه ظالم از بین رفتنی است و این دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آیه ۱۳ سوره مبارکه یونس، عنوان کرد: امت‌هایی گذشته را که ظلم کردن از بین بردیم، و نامه ۵۳ نهج البلاغه که عهد مالک اشتر است و دنیای معارف است و چنین آورده کسی که ظلم کند چه مسئول باشد همسر و یا همسایه مدعی آن خداوند است و پیش از آنکه بندگان خدا شکایت کنند خداوند به حساب آنها خواهد رسید. هیچ چیز به اندازه ظلم نعمت را تغییر نمی‌دهد و عذاب می‌فرستد. خدا فریاد مظلومین را می‌شنود و در کمین ستمگران هست.

وی با اشاره به و مناسبت که ظلم را تداعی می‌کنند ادامه داد: به یاد داریم که در ۱۷ شهریور طاغوت ظلم‌هایی کرد. مشاهدات یک خبرنگار خارجی را برای شما می‌خوانم به خصوص برای آن‌هایی که ۱۷ شهریور طاغوت را ندیده‌اند؛ آنگاه آتش مسلسل‌ها را گشودند بی‌خبر و بی‌امان از هر سو از زمین، از هوا؛ همه راه‌های فرعی را با تانک و زره پوش مسدود کرده بودند تا کسی را توان گریختن نباشد. هدف نه پراکندن مردم بود نه مرعوب ساختن همه گلوله‌ها به قصد کشتن شلیک شد.

تکمیل می‌شود...

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ