تویسرکان؛شهریور و مهر کانون حادثه پرتکرار سقوط از درخت

اقتصاد ایران: همدان ـرئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تویسرکان در ماه‌های شهریور و مهر ماه کانون حوادث پرتکرار سقوط از درخت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سال جاری با شروع فصل برداشت گردو از باغات استان همدان ۱۵ نفر بدنبال سقوط از درخت دچار مصدومیت و آسیب شدند.

محمدرضا شکوهی اظهار کرد: هر ساله در فصل برداشت گردو شاهد فوت و مصدومیت شمار زیادی از گردو تکان‌ها در سطح استان همدان هستیم.

وی افزود: در سال جاری پانزده نفر بدنبال سقوط از درخت دچار مصدومیت و آسیب شدند

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: از این تعداد شش نفر در شهرستان تویسرکان، پنج نفر شهرستان همدان، سه نفر در ملایر و یک نفر در شهرستان نهاوند به علت سقوط از درخت دچار مصدومیت شدند.

شکوهی تاکید کرد: در بین شهرستان‌های استان، تویسرکان به خاطر فراوانی درختان گردو و کیفیت بالای این محصول مشهور است که هر ساله با فرارسیدن فصل پاییز و آغاز برداشت گردو شاهد مصدومیت و فوت تعداد زیادی از باغداران و گردو تکان‌ها در این شهرستان هستیم.

وی افزود: در سال گذشته ۷۱ نفر در اثر سقوط از درخت گردو در سطح استان دچار آسیب شدند و یک نفر هم فوت نموده است.

شکوهی یکی از مهمترین علل مصدوم شدن گردو تکان‌ها ناشی از سقوط، ارتفاع بسیار بالا و عمودی درختان برشمرد و گفت: باغداران باید برای به حداقل رساندن آسیب ناشی از سقوط از درخت از بکارگیری افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای مثل دیابت، تشنج و یا افراد وابسته به مخدر خودداری کنند و در هنگام وزش باد شدید اقدام به بالا رفتن از درخت نکنند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآورشد: استفاده از کمربند ایمنی و بهره‌گیری از افراد جوان و توانمند، اجرای طرح سرشاخه کاری و اصلاح نژاد درختان، استفاده از تجهیزات موجود مثل شیکر و بیمه نمودن کارگران و باغداران ضروری و اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: از پانزدهم شهریور تا بیست مهر ماه مرکز اورژانس استان همدان به‌ویژه در سطح شهرستان تویسرکان در آماده باش کامل قرار دارد و با تمام ظرفیت در جهت ارائه خدمات درمانی به مصدومین احتمالی اقدام خواهد کرد.

شکوهی ادامه داد: بیمارستان‌های شهرستان نیز آمادگی کامل را دارند و تدابیر لازم جهت ارائه خدمات به این مصدومین اندیشیده شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: واحد آموزش اورژانس این شهرستان از ماه‌های قبل با همکاری اداره جهاد کشاورزی در راستای افزایش آگاهی عمومی با موضوع نحوه مدیریت مصدومین سقوط از درخت اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه باغداران نموده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ