ایران از بهترین‌ تیم‌های فوتسال جهان است/ هدف ما صعود از گروه است

اقتصاد ایران: بازیکن تیم ملی فوتسال گواتمالا در گفت و گو با فیفا ابراز امیدواری کرد که تیم ملی کشورش بتواند در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان از گروه صعود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال از ۲۴ شهریور با حضور ۲۴ تیم به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان در در گروه F با تیم های فرانسه، گواتمالا و ونزوئلا هم گروه است.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به همین مناسبت به سراغ «رومن آلوارادو» یکی از بازیکنان تیم ملی گواتمالا رفت و گفت و گویی با این بازیکن انجام داده است.

گفت و گوی فیفا با رومن آلوارادو به شرح زیر است:

گاهی اوقات سخت‌ترین لحظات زندگی می‌توانند به یک نعمت تبدیل شوند. زمانی که «رومن آلوارادو» پسر بچه‌ای در حال رشد در گواتمالا بود، به عنوان یک فوتبالیست جوان در رده‌های پایه تیم «مونیسپال»، یکی از پر افتخارترین باشگاه‌های آمریکای مرکزی، درخشش داشت.

هر روز مادرش او را با استفاده از حمل‌ونقل عمومی به تمرینات می‌برد، اما خستگی سفر طولانی رفت و برگشت تأثیر زیادی بر آنها گذاشت. به دلیل مشکلات مالی، آلوارادو نتوانست به فعالیت در تیم مونیسپال ادامه دهد، اما یک مدرسه فوتسال نزدیک خانه، ناجی او شد.

حالا، تقریباً دو دهه بعد، آلوارادوی ۲۷ ساله خود را برای سومین جام جهانی فوتسال آماده می‌کند و می‌خواهد به تیم ملی گواتمالا کمک کند تا در ازبکستان ۲۰۲۴ تاریخ‌سازی کند. تیم «آبی و سفیدها» تاکنون هرگز از مرحله گروهی صعود نکرده و امیدوار است در ششمین تجربه جام جهانی به این موفقیت دست یابد.

ایران از بهترین‌ تیم‌های فوتسال جهان است/ هدف ما صعود از گروه است

آغاز فوتسال برای آلوارادو

آلوارادو در خصوص شروع کار خود در فوتسال گفت: من وقتی کوچک بودم فوتبال ۱۱ نفره بازی می‌کردم. مادرم با حمل‌ونقل عمومی من را به تمرینات تیم مونیسپال می‌برد، اما فاصله خیلی زیاد بود و مادرم تصمیم گرفت که دیگر نروم. به دنبال راهی برای ادامه بازی گشتیم و مادرم مدرسه فوتسالی پیدا کرد که به خانه‌مان نزدیک‌تر بود. مادرم همیشه من را همراهی می‌کرد و وقتی نمی‌توانست، مطمئن می‌شد که شخص دیگری من را می‌برد تا تنها نباشم.

اگر به جای فوتسال، فوتبال را ادامه می دادید

بله، باید بگویم همیشه این حس وجود دارد که چه می‌شد اگر ادامه می‌دادم، اما فکر می‌کنم در نهایت خداوند برای هر یک از ما مسیری را تعیین کرده و این مسیر من بود. بسیار شکرگزارم که این فرصت به من داده شد.

وضعیت فوتسال در گواتمالا

آلوارادو درباره وضعیت فوتسال در گواتمالا گفت: فوتسال در گواتمالا به خوبی حمایت می‌شود. ما یک سالن بسیار زیبا داریم که در آن جام جهانی ۲۰۰۰ برگزار شد. کشور ما عاشق فوتسال است و امیدواریم که این روند به تدریج ادامه یابد. ما قطعاً در حال پیشرفت هستیم اما می‌خواهیم در بعضی از زمینه‌ها نیز بهبود داشته باشیم."

اولین گل شما در جام جهانی ۲۰۲۱

گل زدن همیشه مهم است. من بازیکنی هستم که در حمله نقش زیادی دارم و بسیار تهاجمی هستم، بنابراین گل زدن در یک جام جهانی و مقابل روسیه، که یکی از بهترین تیم‌های جهان است، برای من و خانواده‌ام شادی بزرگی بود. امیدوارم در این جام جهانی بتوانم با زدن گل‌های بیشتر شادی بیشتری به خانواده‌ام هدیه دهم.

بازی در سومین جام جهانی

آلوارادو در این خصوص اظهار کرد: بسیار خوشحالم، اما در عین حال مشتاق بهبود عملکردم هستم. فکر می‌کنم در دو جام جهانی قبلی که بازی کردم، عملکرد خوبی داشتم، اما می‌توانستم بهتر باشم و تلاش بیشتری کنم. هنوز چیزهای زیادی برای بهبود دارم و امیدوارم این جام جهانی، جامی باشد که همه چیز برای من به خوبی پیش برود.

ایران از بهترین‌ تیم‌های فوتسال جهان است/ هدف ما صعود از گروه است

آمادگی برای ازبکستان ۲۰۲۴

ما با کویت، افغانستان و نیوزیلند بازی‌های دوستانه انجام دادیم. کویت، که تیمی بسیار قوی و فیزیکی است، را شکست دادیم. افغانستان تیم خوبی است، آنها تیمی هستند که زیاد می‌دوند و این اولین حضورشان در جام جهانی است، اما تیم خوبی هستند. بازی را در ۴۰ ثانیه آخر با نتیجه ۵-۴ باختیم. آنها تیمی منظم با بازیکنانی بسیار چابک هستند. نیوزیلند را هم ۶-۲ شکست دادیم. ما عادت به بازی‌های بین‌المللی زیاد نداریم، بنابراین این بازی‌ها به ما کمک زیادی کرده و باعث شده که به ریتم بازی در این سطح عادت کنیم.

عملکرد گواتمالا در بازی های تدارکاتی

آلوارادو در مورد عملکرد تیم در بازی‌های دوستانه گفت: فکر می‌کنم که ما به خوبی هماهنگ شده‌ایم. گروهی متحد هستیم و کارها را به خوبی انجام می‌دهیم، جزئیات را تنظیم می‌کنیم و به ریتم تورنمنت می‌رسیم. فکر می‌کنم که در این جام جهانی عملکرد خوبی خواهیم داشت و هدف ما صعود به دور بعدی است. هنوز نیاز داریم در دفاع و تمام‌کنندگی پیشرفت کنیم. فکر می‌کنم دفاع ضعیف‌ترین بخش کار ما است.

اولین صعود به دور حذفی

وی در این باره اظهار کرد: گواتمالا می‌خواهد تاریخ‌سازی کند. در جام جهانی قبلی به مرحله بعدی بسیار نزدیک شدیم. اولین بازی را بردیم، اما در دو بازی دیگر عملکرد خوبی نداشتیم. اما فکر می‌کنم برای این جام جهانی تیم بسیار متحدی داریم. هشت بازیکن که در جام جهانی قبلی بازی کردند، در این تیم حضور دارند و این به ما کمک زیادی می‌کند.

نظر شما در خصوص فرانسه، ایران و ونزوئلا

آلوارادو در خصوص حریفان مرحله گروهی گفت: فکر می‌کنم این دشوارترین گروهی است که گواتمالا تاکنون در جام جهانی داشته است. فرانسه برای اولین بار در جام جهانی حضور دارد، اما تیم بسیار قوی‌ای است. ایران یکی از بهترین تیم‌های جهان است و ونزوئلا پس از برزیل و آرژانتین تیم سوم آمریکای جنوبی است. این گروهی سخت است، اما برای ما غیرممکن نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ