هفته تعاون احیاگر ارزش‌های مبتنی برمشارکت/رونق تولیدنیازمند تعاون

اقتصاد ایران: سنندج-هفته تعاون، به عنوان احیاگر ارزش‌های مبتنی بر همبستگی، مشارکت، اتحاد و مسئولیت پذیری اجتماعی است.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: بی شک تلاش در حوزه اشاعه تعامل و مشارکت هماهنگ بین اقشار مختلف جامعه برای فعال ساختن ظرفیت‌های بالقوه و استفاده مطلوب از فرصت‌ها برای بهره‌وری در عرصه‌های گوناگون و شکوفایی استعدادها در بخش‌های مختلف، اقدامی شایسته است که می‌تواند ارزش‌های معنوی و نتایج مفید اقتصادی در بر داشته باشد.

با توجه به اصل ۴۴ و ۴۳ قانون اساسی، بخش تعاون باید در کنار بخش دولتی و خصوصی به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور برسد، گرچه این موضوع تاکنون محقق نشده اما متولیان امر در کردستان در تلاشند تا به استناد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بخش تعاون را در اقتصاد کشور تقویت کرده و با تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان و نسل جدید و همچنین حمایت و پشتیبانی از تعاونی‌ها، نقش تعاون را در اقتصاد کشور پر رنگ تر کنند.

لزوم ترویج فرهنگ تعاون برای ایجاد اشتغال

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تعاون به استان اظهار کرد: تمامی فعالان بخش تعاون با سرلوحه قرار دادن نص صریح آیات قرآنی، با عزمی راسخ در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ تعاون بیش از گذشته کوشا بوده، تا بستر مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار به ویژه برای اقشار تحصیل کرده جویای کار فراهم شود.

هفته تعاون احیاگر ارزش‌های مبتنی برمشارکت/رونق تولیدنیازمند تعاون

حجت‌الاسلام پورذهبی ضمن گرامیداشت و تبریک فرارسیدن هفته تعاون به تمامی تعاونگران و فعالان این عرصه در استان کردستان از زحمات دلسوزانه و خدمات شایسته تمامی تعاونگران و فعالان این بخش تأثیر گذار در سطوح و لایه‌های متعدد اقتصادی که با اهتمام والای خویش، نقشی بی بدیل در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا می‌کنند، تقدیر کرد.

وی افزود: از همه کسانی که دلبسته رشد، توسعه و تحول در بخش‌های مختلف کشور هستند، انتظار دارم که با تشکیل شرکت‌های تعاونی و سرمایه گذاری‌های کارآمد و پویا هر چه بیشتر بر رونق فرهنگ تعاون افزوده و در اداره مطلوب و توسعه استان مشارکت نمایند.

وی تصریح کرد: تعاون به عنوان اقدامی مشترک برای هدفی واحد و مقدس از کلیدهای گره گشایی است که در شرایط سخت تحریم و تحقق فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی در خصوص نهادینه کردن مشارکت مردم در جهش و رونق تولید می‌تواند نقش آفرین باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: هفته تعاون، به عنوان احیاگر ارزش‌های مبتنی بر همبستگی، مشارکت، اتحاد و مسئولیت پذیری اجتماعی است.

حوزه تعاون از موثرین راههای رونق اقتصادی
استاندار کردستان نیز در خصوص‌اهمیت تعاون اظهارکرد: یکی از مؤثرترین راههای رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در شرایط کنونی کشور حمایت و توجه به حوزه تعاون و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه این بخش مهم است.

هفته تعاون احیاگر ارزش‌های مبتنی برمشارکت/رونق تولیدنیازمند تعاون

اسماعیل زارعی کوشا خاطر نشان کرد: با ایجاد تعاونی‌های کارآمد، فعال و پویا و جمع آوری سرمایە های اندک می‌توان تحول بزرگی در فعال ساختن ظرفیت‌های بالقوە اقتصادی بە وجود آورد کە علاوە بر افزایش بهرەوری، عاملی مهم در شناسایی استعدادها و توانمندی‌های موجود در جوانان با انگیزە استان است.

وی بیان کرد: با توجە بە وجود نیروی انسانی فعال و کارآمد، پتانسیل‌های طبیعی و خدادادی و همچنین امکان صادرات کالاهای تولیدی بە خارج از کشور جا دارد امر تعاون و تشکیل نهادهای مبتی بر همکاری، همیاری و همبستگی کە بیشترین جلوە آن در تعاونی‌ها نمایان است بە این رکن مهم از اقتصاد توجە ویژە شود کە این مسالە خود یکی از بهترین ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مدنظر رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با توکل بر خداوند بزرگ و همت جوانان این مرز و بوم شاهد رونق و افزایش شمار تعاونی‌های تولیدی کارآمد و صادرات محور در کردستان باشیم.

تعاون با محوریت مردم به جهش تولید و رشد اقتصادی منجر خواهد شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تعاون با محوریت مردم به جهش تولید و رشد اقتصادی منجر خواهد شد.

فرزاد پیشکاری بیان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب با تشکیل بانک توسعه تعاون، بیمه تعاون، صندوق ضمانت‌های بانکی و واگذاری صنایع مادر به تعاونی‌ها، زمینه رشد و توسعه بخش تعاون در کشور فراهم شده است.

هفته تعاون احیاگر ارزش‌های مبتنی برمشارکت/رونق تولیدنیازمند تعاون

وی اظهار کرد: نگاه مسؤولان و دولتمردان به تعاون باید تغییر کرده و با اعتماد و اعتقاد کامل به بخش تعاون و همچنین حمایت‌های همه جانبه، پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی، معافیت‌های مالیاتی، کاهش بروکراسی اداری و توجه به صادرات تعاونی‌ها، زمینه رشد و تعالی حوزه تعاون و رسیدن سهم تعاون به ۲۵ درصدی اقتصاد و تولید ناخالص کشور را فراهم نمایند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: در استان کردستان ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد تعاونی مسکن مهر با کمترین قیمت تحویل مردم این استان شده است.

وی یادآور شد: شرکت نکردن در دوره‌های آموزشی حوزه تعاون، نداشتن تخصص لازم و اعتقاد نداشتن به کار گروهی اعضای هیأت مدیره سبب مشکلاتی برای تعداد محدودی از این تعاونی‌ها شده که این اداره کل با برگزاری جلسات مختلف، برگزاری دوره‌های آموزشی و دعوت از اعضا، در حال حل مشکلات این تعاونی‌ها است.

پیشکاری دفاع مقدس را یکی از بهترین جلوه‌های تعاون و کار جمعی در طول سال‌های جنگ تحمیلی دانست و با بیان اینکه رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس با تعاون و همکاری در مقابل بزرگترین ابرقدرت‌های جهان ایستادگی کرده و پیروز شدند، اضافه کرد: هم اکنون نیز با مشارکت‌های گروهی و ایجاد تعاونی‌های مختلف می‌توان چرخ‌های اقتصاد کشور را به حرکت درآورد و از تحریم‌ها عبور کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: نگاه کارآفرینان به کارهای مشارکتی و گروهی باید در کشور تقویت شود.

به گفته پیشکاری ۲۲۰۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو در استان کردستان وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

با توجه به اینکه ۱۳ شهریور ماه به نام روز ملی تعاون و ۱۶ تا ۲۲ شهریور ماه به نام هفته تعاون در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است، قطعاً این ایام فرصت ارزشمندی برای توجه بیشتر به اهمیت تعاون است و این دیدگاه و توجه به کارهای جمعی باید در خانواده‌ها شروع شود.

بی شک والدین باید فرزندان را طوری تربیت کنند که حس مسؤولیت پذیری در آنان رشد کرده و همچنین در نظام آموزشی کشور این نگاه تغییر کرده و به سوی کارهای مشارکتی و گروهی سوق داده شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ