حذف از فهرست ممنوعه قرقیزستان موانع تقویت روابط را برداشت

اقتصاد ایران: وزارت خارجه حکومت طالبان با استقبال از حذف هیئت حاکمه افغانستان از فهرست ممنوعه قرقیزستان تأکید کرد این اقدام موانع تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور را برداشت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه هیئت حاکمه افغانستان در بیانیه‌ای حذف نام طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه قرقیزستان را گامی ستودنی خواند و از آن استقبال کرد.

وی افزود این اقدام قزقیزستان همسو با شماری از دیگر کشورها و نمایانگر ایجاد درک سیاسی در رابطه با حکومت طالبان در منطقه و جهان است.

بلخی ادامه داد: این اقدام به معنی از بین بردن موانع در برابر تقویت بیشتر روابط دوجانبه میان امارت اسلامی افغانستان و سایر کشورها است.

فهرست جدید گروه‌های ممنوعه قرقیزستان شامل 19 گروه از جمله داعش، القاعده، جنبش اسلامی ازبکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی و دیگر گروه‌ها است و طالبان از فهرست ممنوعه جدید این کشور حذف شده است.

پیش از این مقامات قزاقستانی حکومت طالبان را از فهرست گروه‌های ممنوعه خود حذف کرده بودند و روسیه نیز تأکید کرده که حذف آنها از فهرست ممنوعه خود را در دست بررسی دارد.

مقامات قزاقستانی تأکید کرده بودند حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است،  چرا که طالبان در فهرست سازمان‌های تروریستی شناخته شده توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار ندارد.

«تالگات کالیوف» نماینده ویژه قزاقستان در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود طالبان تهدیدی برای کشورهای آسیای مرکزی نیست و جامعه جهانی باید با آنها تعامل داشته باشد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ