۶۵۰ فروند موشک «مارتلت» از لندن در راه کی‌یف

اقتصاد ایران: وزارت دفاع انگلیس از ارسال محموله تسلیحاتی به ارزش ۲۱۳ میلیون دلار برای کی‌یف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، براساس اعلام وزارت دفاع انگلیس، لندن برای کی‌یف محموله تسلیحاتی حاوی موشک‌های «مارتلت» به ارزش ۲۱۳ میلیون دلار ارسال خواهد کرد که نخستین محموله اواخر امسال به اوکراین تحویل خواهد شد.

لندن در حالی تصمیم به ارسال موشک «مارتلت» برای اوکراین گرفته است که بخش صنایع و نظامی این کشور در دو هفته اخیر زیر بمباران گسترده مسکو قرار گرفته و نیروهای روسیه در دونباس همچنان در حال پیشروی هستند.

اطلاع‌رسانی وزارت دفاع انگلیس درباره این محموله همچنین پس از نشست دوجانبه جان هیلی و رستم اومروف، به ترتیب وزیر دفاع انگلیس و اوکراین انجام شده است. به نوشته بخش رسانه‌ای وزارت دفاع انگلیس، این کشور تحویل مهمات توپخانه به ارزش ۳۰۰ میلیون پوند و همچنین ۶۵۰ سامانه موشکی چندمنطوره سبک (مارتلت) را آغاز خواهد کرد و نخستین محموله تا پایان سال ۲۰۲۴ به دست اوکراین خواهد رسید.

انگلیس که در بین بزرگ‌ترین حامیان و تامین‌کنندگان سلاح کی‌یف بوده، از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین بیش از ۸.۹۲ میلیارد یورو کمک نظامی برای این کشور تامین کرده است.

با این حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ماه گذشته با انتقاد از انگلیس درباره «کاهش سرعت تامین سلاح» برای کی‌یف، خواستار «اقدامات و تصمیمات جسورانه» از جانب متحدانش شد! به گفته هیلی، موشک «مارتلت» پدافند هوایی کی‌یف را علیه حملات موشکی مشابه حمله اخیر روسیه به «پولتاوا» تقویت خواهد کرد.

مسکو در مرگبارترین حمله امسال خود به اوکراین، «مرکز آموزشی مشترک ۱۷۹ نیروهای مسلح اوکراین» را با دو موشک بالستیک «اسکندر» هدف قرار داد. به گفته وزارت دفاع روسیه، مربیان خارجی در این مرکز در حال آموزش و آماده‌سازی متخصصان جنگ الکترونیکی و همچنین اپراتورهای پهپادی بودند. براساس تایید وزارت دفاع مسکو، در این حمله دست کم ۵۵ پرسنل نظامی کشته و ۳۲۸ تن دیگر زخمی شدند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در حاشیه مجمع اقتصادی شرق در «ولادیووستوک» روسیه تاکید کرد که ارتش این کشور تنها و تنها اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهد اما اوکراین از مهمات خوشه‌ای علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند. به گفته وی، «مشارکت و مداخله کشورهای خارجی در جنگ اوکراین مشهود است» و مسکو روز به روز در هدف قرار دادن مربیان نظامی و مزدوران خارجی، بهتر عمل می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ