معرفی ۱۴۰۰ متقاضی تسهیلات مسکن روستایی به بانک ها در لنگرود

اقتصاد ایران: لنگرود- مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: ۱۴۰۰ متقاضی تسهیلات مسکن روستایی در لنگرود طی ۳ سال گذشته به بانک ها معرفی شده است.

حامد دائمی در حاشیه واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویان بهزیستی در لنگرود در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شناسایی ۱۴۰۰ متقاضی مسکن روستایی در سه سال گذشته، اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۷۸ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند و کار اجرایی برای ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده است.

دائمی به تفاهم‌نامه‌های منعقدشده با سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد اشاره کرد و افزود: شهرستان لنگرود سهم ۱۱۲ واحد را از این تفاهم‌نامه‌ها دارد که از این تعداد، ۱۰۰ واحد به مراحل پایانی نزدیک شده‌اند.

وی در ادامه به چالش‌های موجود در تأمین آورده‌های مردمی اشاره کرد و گفت: برای پیشرفت پروژه‌ها نیاز به همکاری بیشتر از سوی متقاضیان داریم هزینه‌های ساخت واحدها در حال حاضر بالغ بر یک میلیارد تومان است که تسهیلات بانکی و کمک‌های دولتی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

دائمی به چالش‌های موجود در روند تأمین مسکن و همکاری با نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: از دولت مصوبات خوبی داریم، اما هنوز بانک مرکزی ابلاغات لازم را انجام نداده است این موضوع می‌تواند در تکمیل بازپرداخت‌ها به مردم مؤثر باشد.

وی همچنین به پروژه‌های در حال اجرای این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۸۰ پروژه در شهر لنگرود شروع شده است، اما با چالش‌هایی در بحث پیمانکاری مواجه هستیم در آخرین جلسه شورای مسکن استان، مصوبه‌ای برای افزایش آورده مردمی از ۴۰ میلیون به ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تصویب شد تا متقاضیان مؤثر شناسایی شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین از پروژه ۳۷۵ واحدی یاد کرد و افزود: این پروژه باید توسط بنیاد ساخته شود و تغییراتی در طراحی و معماری آن صورت نگرفته است شهرداری نیز پیگیر صدور پروانه است و امیدواریم این موضوع هر چه زودتر حل شود.

دائمی، با تأکید بر اهمیت تخفیف‌های پروانه ساختمانی، گفت: در شورای مسکن استان، تخفیف‌ها از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است این تخفیف‌ها می‌تواند به تسهیل روند صدور پروانه کمک کند.

وی همچنین به مشکلات موجود در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: متأسفانه تسهیلات فعلاً تعطیل است و هیچ بانکی زیر بار عقد قرارداد نمی‌رود که این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم فرآیندها را تسهیل کنیم.

دائمی بر ضرورت تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده تأکید کرد و گفت: باید به سرعت تعداد قطعات زمین‌ها تعیین تکلیف شود تا بتوانیم به متقاضیان هدف واگذاری کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ