توسعه جنگل حرا در روستای گردشگری جزیره قشم

اقتصاد ایران: تسهیل‌گر گردشگری روستایی گفت: رویداد کاشت بذر حرا ویژه مخاطب کودک و نوجوان در اسکله سهیلی برگزار شد تا ضمن یادآوری ارزش های طبیعی این ژئوسایت، نگرش نسل بعدی به سمت محافظت هدایت شود.

آزاده عابدین زاده تسهیل‌گر گردشگری روستایی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای سهیلی جنگل حراست. این جنگل یکی از ذخیره گاه‌های زیست کره است که همیشه از پرندگان مهاجر در خلیج فارس میزبانی می‌کند. در این روستا مدتی است با تکیه بر پایش مداوم وسعت جنگل حرا و تغییر در نوع قایق‌های گردشگری از قایق‌های موتوری به آلاچیق‌های کندرو تلاش شده است تا از آسیب‌های حضور گردشگران کاسته شود.

وی افزود: با توجه به روند رو به رشد گردشگری روستا با رویکرد حفاظتی و مدیریت اثرات حضور انبوه گردشگران تصمیم بر آن شد که رویداد کاشت بذر حرا ویژه مخاطب کودک و نوجوان در اسکله سهیلی برگزار شود تا ضمن یادآوری ارزش‌های طبیعی این ژئوسایت، نگرش نسل بعدی در این حوزه به سمت محافظت از این مواهب طبیعی هدایت شود.

این برنامه با عنوان چی چکا در زبان محلی یعنی روایت قصه و داستان، تلاشش بر این بود تا قصه تمام انسان‌های عاشق که از گذشته‌های دور تا کنون از این جنگل محافظت کرده‌اند؛ برای کودکان روایت شود.

عابدین زاده گفت: در این برنامه کودکان و نوجوان بذرهای حرا که به زبان محلی کنگ می‌گویند را از روی درختان برداشت کرده و تسهیل‌گران در این فرایند کنار کودکان و نوجوانان، نحوه صحیح کاشت بذر در خاک گلدان را آموزش دادند و طی سه ماه از این گلدان‌ها مراقبت می‌کنند تا بذر تبدیل به نهال شود.

وی افزود: با مشارکت فعال کودکان در این رویداد ضمن یادآوری ارزش‌های طبیعی این ژئوسایت، تلاش می‌شود تا نگرش نسل بعدی در این حوزه به سمت محافظت از این مواهب طبیعی هدایت شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ