صف‌های چندکیلومتری مقابل جایگاه‌های سوخت در غرب مازندران

اقتصاد ایران: چالوس - کمبود سوخت و غیرفعال بودن برخی جایگاه‌ها، مسافران و شهروندان غرب مازندران را برای تامین سوخت با مشکل روبرو کرد و به ناچار برای تهیه بنزین بطری به دست شدند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: کمبود سوخت و تعطیلی جایگاه‌ها در تعطیلات جاری، شهروندان و مسافران را در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین‌ها به خط کرد و صف‌های چندین کیلومتری در حاشیه راه‌های مازندران ایجاد کرد.

غرب مازندران در ماه‌های عادی به طور میانگین سه میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کند و این میزان در تعطیلات و روزهای پیک مسافر چندین برابر می‌شود. در حال حاضر سوخت مورد نیاز جایگاه‌های پمپ بنزین در غرب مازندران از انبار تهران و رشت تأمین می‌شود.

ازدحام جمعیت و حجم بالای مسافران طی چند روز گذشته نه تنها راه‌های استان را قفل و پرترافیک کرد بلکه جایگاه‌های سوخت منطقه را نیز غیرفعال کرد و سبب شده تا مسافران و اهالی بومی برای تأمین سوخت با مشکل مواجه شوند.

اگر طی روزهای گذشته از مسیرهای منتهی به پمپ بنزین‌ها در غرب مازندران عبور کرده باشید صف‌های طولانی خودرویی و انسانی را مشاهده می‌کردید که برای تأمین سوخت ساعت‌ها معطل بودند و سرانجام یا دست خالی برمی گشتند و یا با محدودیت در سوخت گیری روبرو بودند.

صف‌های کیلومتری خودرویی و انسانی برای تهیه سوخت

صف‌های طولانی خودرویی برخی شهروندان و مسافران را برآن داشت تا با دردست داشتن ظروف، اقدام به تهیه سوخت داشته باشند و سبب تشکیل صف‌های انسانی نیز مقابل جایگاه‌ها شده است.

یک شهروند بومی که خودرویش را کیلومترها قبل از پمپ بنزینی در نوشهر پارک کرده بود، به خبرنگار مهر می‌گوید: به دلیل تمام کردن سوخت، مجبور شدم خودرویم را کیلومترها دورتر از پمپ بنزین بگذارم و با ۲۰ لیتری برای تهیه سوخت بیایم.

صف های چندکیلومتری سوخت در غرب مازندران/ مسافران بطری به دست شدند

وی که خود را فتحی معرفی کرده است، افزود: طی دو سه روز گذشته هر بار که برای تهیه سوخت مراجعه می‌کردیم با صف‌های طولانی و چند کیلومتری روبرو بودم و یا جایگاه‌ها فعالیت نداشتند.

کمبود سوخت در مازندران در حالی است که متولیان امر ساده‌ترین گزینه را برای فرار از مسؤولیت مطرح می‌کنند

کمبود سوخت در مازندران در حالی است که متولیان امر ساده‌ترین گزینه را برای فرار از مسؤولیت مطرح می‌کنند و ترافیک سنگین راه‌ها و فاصله طولانی انبارهای سوخت با منطقه را دلیل غیرفعال شدن جایگاه‌ها بیان می‌کنند.

تورج امانی مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی در چالوس ورود بی سابقه مسافر به غرب مازندران را سبب ترافیک سنگین در راه‌های مواصلاتی و جاده‌های شهری دانست و گفت: بخشی از مبادی تأمین سوخت در رشت واقع شده است و انتقال سوخت با نفتکش‌ها به دلیل وجود ترافیک زمانبر شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از جایگاه‌ها به دلیل کمبود سوخت به صورت مقطعی فعال شدند و این روند تا امروز ادامه دارد.

تعطیلات و سفر میلیونی مسافران به استان مازندران به خصوص به شهرستان‌های غربی، سبب شد در حوزه سوخت رسانی و در جایگاه‌های عرضه سوخت شاهد صف‌های طولانی باشیم و بار ترافیکی شدید حضور به موقع تانکرهای سوخت رسانی را با مشکل مواجه کرده است، سپاه و بسیج نیز برای کمک به دستگاه‌های متولی وارد میدان شدند و اقدام به عرضه و تأمین سوخت برای رفع مشکلات شهروندان و مسافران کردند.

مردمیاری سپاه و بسیج

سپاه کربلا نیز در همین راستا و جهت کمک به رفاه و آرامش حال مسافران و اهالی بومی این استان، توان و ظرفیت خود را پای کار آورده که در همین خصوص معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا از ارسال روزانه بیش از ۱۰۰ هزار لیتر بنزین با استفاده از توان لجستیکی سپاه خبر داد.

سرهنگ عسکر مجیدی با اظهار اینکه تعداد قابل ملاحظه‌ای از مسافران وارد استان شدند و بر همین مبنا دستگاه‌های مختلف سعی کردند تا بسترسازی‌های لازم در این خصوص از جمله در تأمین اقلام غذایی مانند نان، گوشت و… را انجام دهند تا مردم عزیز استان و مسافران دچار مشکل نشوند، افزود: سپاه استان در کنار دستگاه‌های دولتی وارد عمل شد و ارسال روزانه تقریباً ۱۰۰ هزار لیتر بنزین به مناطق غرب استان را با توجه به مسافرپذیری آن، انجام داده است.

ضرورت اقدام ویژه برای حل مشکل سوخت در غرب مازندران

سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شرایط مازندران در روزهای پایانی تابستان با حجم بالای ترافیک مواجه است، افزود: هر روز بار ترافیک ناشی از مسافران بیشتر می‌شود و باید برای تأمین سوخت اقدام ویژه ای کرد.

صف های چندکیلومتری سوخت در غرب مازندران/ مسافران بطری به دست شدند

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار شاهد صف‌های طولانی مقابل پمپ بنزین‌ها هستیم، گفت: وقتی ذخیره پمپ بنزین و جایگاهی تمام می‌شود باز شاهد ایجاد صف‌های کیلومتری هستیم که برای جمع شدن صف‌ها باید برنامه ریزی کرد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود تا هفته اول مهر شاهد وجود صف‌های کیلومتری در جایگاه‌ها باشیم.

موضوع کمبود سوخت و تشکیل صف‌های کیلومتری و انسانی پای مسؤولان ملی را نیز به مازندران کشاند و یوسف نوری، استاندار مازندران از اعزام نماینده معین وزیر نفت جهت سوخت رسانی از استان‌های همجوار به غرب مازندران خبر داد.

نوری در این مکالمه تلفنی از وزیر نفت خواستار شد تا استان‌های گلستان و گیلان نیز در اعزام تانکرهای سوخت به مازندران کمک کنند.

یادآور می‌شود؛ به دلیل حجم بی سابقه حضور مسافران در استان تعداد تانکرهای سوخت مازندران برای رساندن بنزین به جایگاه‌های سوخت غرب استان به دلیل حجم ترافیک فوق سنگین امکان حضور به موقع در انبار مخازن سوخت و جایگاه‌های سوخت را نداشته و نیاز به افزایش ناوگان حمل سوخت از استان‌های همجوار بوده که با اعزام نماینده وزیر نفت به عنوان معین استان مازندران با دستور پاک نژاد انجام شد.

طبق آمارهای غیررسمی بیش از ۳۰ میلیون تردد طی روزهای گذشته در راه‌های مازندران انجام شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ