تصاویری از رقص میگوها در سالاد لذیذ تایلندی‌ها

اقتصاد ایران: دیدن میگوهای زنده در ظرف غذا که در تلاش است خود را از زنده‌زنده خورده شدن نجات دهد، اصلا اشتهاآور نیست. اما این غذا، محبوب اهالی شمال تایلند است که خشم خیلی از افراد را برانگیخته است.

خبرآنلاین: دیدن میگوهای زنده در ظرف غذا که در تلاش است خود را از زنده‌زنده خورده شدن نجات دهد، اصلا اشتهاآور نیست. اما این غذا، محبوب اهالی شمال تایلند است که خشم خیلی از افراد را برانگیخته است.

ظرف سالاد میگوهای زنده که علاوه‌بر میگو حاوی آب لیموترش، سس ماهی، نعناع، موسیر خردشده و سبزی معطر علف لیمو است معمولا در میان غذاهای خیابانی اهالی تایلند یافت می‌شود. این نوع سالاد که میگوهای آن زنده مصرف می‌شوند، به سالاد رقص میگوها هم معروف شده است.

میگوهای نگون‌بخت تلاش می‌کنند از مرینیت تند استفاده‌شده فرار کنند و از بشقاب غذا بیرون بپرند، اما معمولا موفق نمی‌شوند و زنده‌زنده خورده می‌شوند. این نوع غذا خوردن در عصر کنونی بشریت، نوعی بربریت به حساب می‌آید، اما افرادی که این غذا را امتحان کرده‌اند از بافت و طعم  بی‌نظیر آن شگفت‌زده شده‌اند.

تصاویری از رقص میگوها در سالاد لذیذ تایلندی‌ها

یکی از وبلاگ‌نویس‌هایی که این نوع سالاد را امتحان کرده بود در تعریف از این سالاد نوشته بود، «طعم این سالاد آنقدر عالی بود که احساس نمی‌کردم میگوهای زنده را دارم می‌خورم و زندگی‌شان را به‌طرز بدی می‌گیرم. درعوض حس می‌کردم میگوها در وجودم به زندگی‌شان ادامه می‌دهند و تبدیل به بخشی از بدن من می‌شوند.»

این احساس اهالی شمال تایلند هنگام خوردن میگوهای زنده است، چیزی که موجب تعجب و حتی انزجار کسانی می‌شود که این صحنه را می‌بینند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ