طارمی: مردم عقده دارند ولی نباید سر ما خالی کنند!

اقتصاد ایران: مهدی طارمی، کاپیتان ایران در کنفرانس خبری پس از بازی قرقیزستان کنار امیر قلعه‌‌نویی حاضر شد.

 برترین‌ها: مهدی طارمی، کاپیتان ایران در کنفرانس خبری پس از بازی قرقیزستان کنار امیر قلعه‌‌نویی حاضر شد. او صحبت‌های جنجالی و بی پرده‌ای انجام داد و علیه شعارهای هواداران و به خصوص "بی شرف" خطاب شدن ملی‌پوشان واکنش نشان داد.

او همچنین پاسخ تندی به صحبت‌های خداداد عزیزی داد. صحبت های او را می‌خوانید:

او در ابتدا گفت: شما این را در نظر بگیرید که بازی اول همانجور که امیرخان گفت همیشه شرایط سخت است و اینکه قطر که دو دوره جام ملت‌ها قهرمان شده باخته. کره آن اتفاق برایش افتاد و استرالیا و تیم‌های دیگر. من نمی‌خواهم خودمان را با کسی مقایسه کنیم ولی سوال از شما دارم. تو کل ایران تو کل باشگاه‌های ایران، چه امکاناتی برای بازیکنان فراهم می‌کنیم؟ زمین داریم؟ امکانات سخت افزاری یا چی داریم؟ چه چیزی دادیم به بازیکنان که ازشان پیشرفت می‌خواهیم؟ فقط حاشیه. فقط و فقط حاشیه. فوتبال ایران فقط شده حاشیه.

طارمی در مورد زمین فولاد شهر به صراحت گفت: در یک زمین افتضاح بازی کردیم. فقط می‌آیند به ما می‌گویند که آقا بگویید زمین خوب است! این خوبه آن خوبه، تا کی بگویم خوب است، چی خوب است؟ 

طارمی ادامه می‌دهد: این زمین با زمین زمانی که امیرخان بازی می‌کرد تقریباً مساوی است یعنی هیچ پیشرفتی نکرده و هیچ اتفاقی هم نیفتاده. بدتر هم شده. چه انتظاری داریم؟ یک سوال دارم؛ مگر چند دوره پیاپی نرفتیم جام جهانی؟ تو یک تورنمنت هفت، هشت تا بازی است، مگر به یک بازی است. یک بازی خوب می‌شود و یک بازی بد. الان کره مساوی کرده بدترین تیم آسیاست؟ ما که یک هیچ بردیم می‌شویم بدترین تیم؟ با این امکانات افتضاحی که می‌دهیم به باشگاه‌ها. خودتان دارید می‌بینید دیگر! از خودتان سوال می‌کنم که خبرنگار هستید. توی باشگاه‌های ایران چند تا زمین خوب داریم؟ نداریم دیگر. چه می‌خواهید از تیم ملی؟

مهاجم تیم ملی با کنایه تند به پیشکسوت فوتبال ادامه می‌دهد: این را می‌خواهید که زمانی که به قول دوستمان، که می‌رود توی شبکه می‌نشیند و می‌گوید نمی‌دانم با یک دست و یک پا صعود می‌کنیم... دو دست و پا نبردید شما! به زور نمی‌دانم دقیقه ۹۰ چیکار کردید رفتید پلی آف و این داستان‌ها! ۴ دوره پشت هم تیم دارد می‌رود جام جهانی. آن موقع تو کل تاریخ از ۲۰۰ سال پیش، ۱۰۰ سال پیش، چهار بار هم نرفتیم، چهار بار به زور رفتیم!

ستاره ایران با عصبانیت و صدای بلند ادامه می‌دهد: به من گفتند نگو ولی بی شرف کلمه سنگینی است. نمی‌توانیم به هم بگوییم بی‌شرف. کسان دیگر کشور را چیز کردند و به ما چه ربطی دارد که ما بی‌شرفیم. یا مگر مثلاً به خاطر ما کشور این اتفاقات برایش افتاده که ما بشویم بی‌شرف! "هی نگیم هی نگیم هی نگیم." ما بی شرف نیستیم. به والله کلمه سنگینی است. من نباید به شما بگویم و شما هم نباید به من بگویید. وضعیت اقتصادی، من می‌دانم برای همه مردم خراب است. ما هم شکایت داریم از این اتفاقاتی که وجود دارد. باید بهتر بشود. امیر خان هزار بار گفته باید بهتر بشود. من و همه می‌دانیم که باید بهتر بشود. با این عقده‌ها و فشاری که روی مردم است، طبیعی است که بیایند خالی کنند یک جا. ولی دیگر در این حد نه. ما خانواده داریم ما نمی‌دونم... ما مثل شماییم.

مهدی طارمی در ادامه حرف‌هایش گفت: ما هیچکس نیستیم. همه دوست داریم این کشور را. دوست داریم موفق شود تو همه رشته‌ها. تو همه رشته‌ها امکانات بدهیم. کشور را این بلا سرش آوردید بعد ما میاییم فحشش می‌خوریم. ورزشکارهای دیگر میایند نمی‌دانم اینجوری می‌گویند. آقا به والله به ما ربطی ندارد. به والله به ما ربطی ندارد. نه من نه هزار تا گنده‌تر از من نمی‌تواند هیچ اتفاقی رقم بزند. چه سلبریتی، چه ورزشکار، چه بازیگر، چه نمی‌دانم... به ما ربطی ندارد. دست کسانی دیگر است. هیچی نداریم فقط ی‌گویید این کار را کنید آن کار کنید. 

طارمی اضافه کرد: چهار دوره صعود کردیم و حالا هم صعود می‌کنیم. بازی اول را بردیم و سه امتیازیم.

طارمی در مورد میزبانی و مردم اصفهان اضافه کرد: من در کنفرانس قبل از بازی گفتم مردم از ما ویدیو می‌گرفتند. من خودم به شخصه دو بار از مردم فیلم گرفتم گفتم هیجان زده شدیم، آمدیم اصفهان و اتفاق جدید است و از مردم تشکر کردم. آخر بازی هم رفتیم سمت خانم‌ها تشویق کردند تشکر کردم. من نمی‌گویم همه، جمع نمی‌بندم اما یک سری چیزها که شاید هم هدایت شده بود نباید باشد. باز هم تشکر می‌کنم از مردم و فیلم را می‌گذارم ببینید. یک فرهنگ بدی که پیش آمده، بازیکن قرقیزستان رفته کرنر بزند، بطری آب می‌اندازند. بابا لیگ ایران هم نباید این کار را بکنید. خیلی دیگر قدیمی شده است. یک سری چیزها را باید رعایت کرد. از مردم اصفهان دوباره تشکر می‌کنیم.

ما عادت داریم به این شرایط که اتفاقات بدی برای‌مان بیفتد و هرکس هرچی می‌خواهد بگوید. باز هن دست‌شان درد نکند ولی حرف من کلی است و برای همه می‌گویم نه فقط مردم اصفهان. کیفیت زمین را خودتان دیدید اگر شما می‌توانستید بازی کنید ما هم می‌توانستیم.

او در مورد اینکه طارمی از کیفیت بازی‌اش در اروپا فاصله داشت و بازی کسل کننده شده بود، گفت: من را قبول دارید که یکسری چیزها را در آن سطح اروپا بیشتر دیدم؟ می‌توانید به من اعتماد کنید که اگر چمن خوب نباشد نمی‌شود بازی کرد؟ ما تاکتیک داریم و می‌خواهیم روی زمین بازی کنیم پس باید زمین خوب باشد. ما می‌توانیم سه نفر را جلو بگذاریم و بگوییم از این‌ور آن‌ور بریز و سه تا گل هم بزنیم. ولی وقتی می‌خواهیم بازی خوب ببینیم باید زمین خوب باشد. اگر نباشد همان تیم‌های اروپایی هم نمی‌توانند بازی کنند. این را همه مردم از من بپذیرند. ما برای همین می‌گوییم زمین خوب باشد که مردم لذت ببرند. ما هم قبول داریم و نمی‌گوییم نه و باید امکاناتش باشد. شما یک زمین خوب تو ایران پیدا کن تا ما بازی کنیم. مگر در کافا ۵تا به قرقیزستان نزدیم؟ چه فرقی می‌کند؟

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ