سازمان ملل: بحران غزه فراتر از یک فاجعه انسانی است

اقتصاد ایران: سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست روند ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی با هدف نسل کشی فلسطینیان اکنون غزه را به مکانی غیرقابل سکونت بدل کرده است. این در حالی است که ویرانی زیرساخت‌ها و جلوگیری از ورود اقلام ضروری به این باریکه اکنون فلسطینیان را در یک فاجعه انسانی قرار داده است.

بر این اساس، استفن دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل امروز در جمع خبرنگاران گفت: ما از اسرائیل به عنوان یک نیروی اشغالگر در غزه می‌خواهیم اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را بدهد تا سازمان‌های بشردوستانه بتوانند از عهده مسئولیت خود برآیند.

این مقام سازمان ملل با اشاره به سنگ اندازی های رژیم صهیونیستی در کار امدادرسانان، خاطر نشان کرد: آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آن روا که اکنون مغضوب اسرائیل قرار گرفته است نقشی بی بدیل در امدادرسانی به غیرنظامیان دارد. این نهاد ستون فقرات امدادرسانی‌ها در غزه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: ما اکنون به طور مداوم در حال ارتباط با طرف صهیونیست به منظور تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هستیم. شرایط انسانی در غزه فراتر از یک فاجعه است.

دوجاریک با اشاره به شرایط دشوار فلسطینیان و قحطی در غزه افزود: بیش از یک میلیون نفر در مرکز و جنوب این باریکه نتوانستند سهمیه غذایی خود در ماه اوت را دریافت کنند. ادامه روند جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه باعث قحطی شدید، نبود آب آشامیدنی سالم و دارو در غزه خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ