بهره گیری از قومیت ها در پست‌های کابردی وزارت کار

اقتصاد ایران: چابهار_ وزیر صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، گفت: استفاده از قومیت ها در پست های کاربردی وزارت در برنامه کاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اتابک در شامگاه امروز پنج شنبه در ادامه دومین روز سفر به سیستان وبلوچستان، در نشستی با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی چابهار، با تاکید بر اینکه دولت اراده واقعی برای آبادانی این استان دارد، افزود: اولین سفر استانی خود به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت را از سیستان و بلوچستان آغاز کردم تا مشکلات پیش روی حوزه‌های کاری این وزارت خانه را بررسی و پیگیری کنم.

وی ادامه داد: حمایت از تولید و رونق اشتغال از برنامه‌های دولت چهاردهم هست، در این زمینه از فعالان اقتصادی حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه و پیشرفت هست، تاکید کرد: فولاد و پتروشیمی، از صنایع پایدار و شاخص پیشرفت کشور هستند اما طرح پیوست و تأمین مالی آن باید دقیق باشد.

وزیر صمت گفت: برای بهره برداری و رفع مشکلات مالی این طرح‌ها، باید از بانک‌ها با رعایت اسناد بالا دستی استفاده شود.

وی از استان سیستان وبلوچستان به عنوان رنگین کمان معادن کشور یاد کرد و گفت: یکی از مزیت‌ها مهم این منطقه، وجود معادن گوناگون هست که باید تعاونی‌های مختلف در مدیریت، اکتشاف، خرید و فرآوری محصولات معدنی در این استان نقش داشته باشند.

اتابک اظهار کرد: معادن در سهم اشتغال منطقه جایگاه خوبی دارند، اما ارزش افزوده آنها باید با ایجاد کارخانه فرآوری در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به اخداث آب شیرکن در منطقه، اظهار کرد: باید توجه ویژه به آب رسانی مردم این منطقه داشته و در مرحله بعد، برای صنایع وسایر استان‌های همجوار برنامه ریزی کرد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه عزم بلند دولت چهاردم برای آبادانی چابهار دوچندان شده است، گفت: ضمن قدردانی از اشتغالزایی فعالان اقتصادی باید تمام مسائل را با هم و در کنار هم حل کنیم.

وی با بیان اینکه تولید مزیت‌های زیادی دارد، افزود: نیاز هست تا حامی تولید باشیم و نگاه ما به تولید راهبردی و کمیته‌های راهبردی متمرکز باشد.

اتابک با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بخش خصوصی، اظهار کرد: فعالان اقتصادی رزومه تجاری خود را به اداره کل صمت استان برای رونق تجارت با بازارهای کشورها تحویل دهند تا بررسی اولیه انجام واین حوزه فعال‌تر از قبل باشد.

وی افزود: استان سیستان وبلوچستان در حوزه صنعت، معدن وتجارت در میانگین کشوری جایگاه قابل قبولی دارد اما در حوزه معدن باید زنجیره کامل آن مدیریت واجرایی شود.

وزیر صمت گفت: سیستان وبلوچستان از شمال تاجنوب به کارگاه تولیدی تبدیل شده اما، نیازمند بازنگری وتسریع خیلی از موارد هست که همکاران ما در وزارت صمت، در برهه‌های مختلف برای بازدید ومیزان پیشرفت آنها به این منطقه اعزام خواهند شد.

وی افزود: استفاده از قومیت‌ها در پست‌های کاربردی وزارت در برنامه کاری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ