پیمان خواهرخواندگی تهران و دمشق با امضای زاکانی

اقتصاد ایران: علیرضا زاکانی شهردار تهران در پایان سفر دو روزه خود به سوریه به همراه طارق کریشاتی استاندار ویژه دمشق، یادداشت تفاهم همکاری میان شهردار تهران و استانداری دمشق امضا کردند.

 خبرگزاری صدا و سیما: علیرضا زاکانی شهردار تهران در پایان سفر دو روزه خود به سوریه به همراه طارق کریشاتی استاندار ویژه دمشق، یادداشت تفاهم همکاری میان شهردار تهران و استانداری دمشق امضا کردند.

 این یادداشت تفاهم که به گفته زاکانی و کریشاتی گامی در مسیر رسیدن به توافقنامه خواهر خواندگی میان شهر‌های تهران و دمشق می‌باشد، دربرگیرنده همکاری‌های دو طرف در حوزه‌های حمل و نقل، بازیافت پسماند و نیز استفاده دو طرف از تجربیات یکدیگر در رونق دادن به ابعاد گردشگری، هنری و فرهنگی شهر‌های تهران و دمشق است.

زاکانی پس از مذاکرات دو روزه با طارق کریشاتی و احمد ابراهیم استانداران دمشق و ریف دمشق، در پی امضای این یادداشت تفاهم، آن را به عنوان موتور محرکه‌ای برای اقتصاد دو کشور برشمردند به ویژه اینکه بستر قانونی را برای مشارکت شهرداری تهران در طرح‌های توسعه عمرانی استان دمشق را فراهم می‌کند.

شهردار تهران که در راس هیات ارشد کارشناسی به سوریه سفر کرده، با شماری از مقامات تیم اقتصادی سوریه از جمله سامر الخلیل و خانم لمیا شکور وزیران اقتصاد و اداره محلی دیدار و گفت و گو کرد. 

ملاقات شهردار تهران با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه پایان بخش سفر وی به دمشق بود.

در این دیدار‌ها تاکید شد، پس از شکست گروه‌های تروریستی در میدان سوریه، اکنون مرحله تعامل و سازندگی کشور‌های هم پیمان است تا تروریسم اقتصادی جبهه استکبار نیز شکسته شود.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ