هفدهمین مدال ایران در پارالمپیک هفدهم/ در انتظار عبور از سه طلا

اقتصاد ایران: کاروان ورزش ایران در ادامه هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک که به میزبانی فرانسه برگزار می شود به هفدهمین مدال خود دست پیدا کرد اما همچنان در انتظار افزایش مدال های طلای خود است.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، رقابت های ورزشکاران ایران در هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک امروز پنجشنبه در ورزشگاه های مختلف شهر پاریس پیگیری شد که نتایج عملکرد آنها در این گزارش تکمیل می شود.

مدال نقره پاراجودو به بی طبا رسید

در ادامه رقابت های روز نخست جودوی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس‌، سید میثم بنی طبا نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای جهان و طلا و برنز بازی های پاراآسیایی، در مبارزه فینال مقابل عبدالقادر بوآمر از الجزایر به روی تاتامی رفت و در پایان با یک امتیاز وازاری شکست خورد و به مدال نقره پارالمپیک رسید.

بختیار به مدال برنز پاراوزنه برداری رسید

محسن بختیار ملی‌پوش پاراوزنه بردای ایران در رقابت‌های پارالمپیک پاریس در تلاش‌ اول خود موفق به مهار وزنه‌ ۱۹۲ کیلوگرمی شد او همچنین در تلاش‌های دوم و سوم خود به ترتیب با مهار وزنه های وزنه ۱۹۵ و ۱۹۷ کیلوگرم به مدال برنز رسید.  در هشتمین روز از بازی‌های پارالمپیک پاریس ، مسابقات وزنه‌برداری به میزبانی سالن «لا چاپله آرنا» برگزار شد.

باجولوند به مدال نقره پرتاب دیسک رسید

در ادامه رقابتهای پارادوومیدانی بازیهای پارالمپیک امروز رقابتهای پرتاب دیسک کلاس F۱۱ در استادیوم استادوفرانس برگزار شد و مهدی اولاد و حسن باجولوند دو نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند.

باجولوند در پرتاب نخست رکورد ۳۷.۲۴ متر را ثبت کرد، در پرتاب دوم ۴۱.۷۵ انداخت، در پرتاب سوم ۳۶.۸۹ پرتاب کرد، در پرتاب چهارم خطا کرد، در پرتاب پنجم رکورد ۳۹.۲۶ را ثبت نمود و در پرتاب ششم دیسک را ۴۰.۴۴ پرتاب کرد تا در نهایت با حدنصاب ۴۱.۷۵ به مدال نقره دست پیدا کند.

اولاد در پرتاب نخست رکورد ۲۷.۲۲ را ثبت نمود، در پرتاب دوم خطا کرد و دیسک را به قفس توری زد، در پرتاب سوم ۳۳.۰۲ انداخت اما خطا کرد، پرتاب چهارم را خطا کرد، در پرتاب پنجم ۳۹.۵۱ انداخت و در پرتاب ششم ۳۶.۲۳ دیسک را انداخت تا در نهایت با رکورد ۳۹.۱۵ در جایگاه چهارم بایستد.

در پایان رقابتهای پرتاب دیسک کلاس F۱۱ بازیهای پارالمپیک اونی تاپیا از ایتالیا با رکورد ۴۱.۹۲ قهرمان شد و آلوارو دلاموکانو از اسپانیا با رکورد ۳۹.۶ به مدال برنز رسید.

والیبال نشسته به یک قدمی طلا رسید

مسابقات والیبال نشسته بازی های پارالمپیک امروز (پنجشنبه ۱۵ شهریور) با برگزاری دیدارهای مرحله نیمه نهایی در سالن نورث پاریس آرنا پیگیری شد که تیم ملی والیبال نشسته ایران به مصاف مصر رفت و با پیروزی در سه گیم موفق به شکست این‌ تیم شد و به مرحله نهایی بازی های پارالمپیک راه یافت.

فینال مسابقات والیبال نشسته هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک روز جمعه برگزار می شود. تیم ملی ایران در این مرحله با بوسنی رقابت خواهد داشت. بوسنی در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی با نتیجه سه بر یک برابر آلمان به برتری دست یافت. تیم ملی والیبال نشسته ایران مدافع عنوان قهرمانی بازی های پارالمپیک است.

مدال آوران ورزش ایران در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک:

مدال طلا:

* ساره جوانمردی - تپانچه بادی ۱۰ متر
* امیرحسین علیپور - پرتاب وزنه
* سعید افرزو - پرتاب نیزه

مدال نقره:

* ظفر ذاکر - پرتاب وزنه
* پرستو حبیبی- پرتاب کلاب
* زهرا رحیمی - پاراتکواندو
* فاطمه همتی - پاراتیروکمان
* تیم میکس کامپوند پاراتیروکمان
* مهدی اولاد - پرتاب وزنه
* هاجر صفرزاده - پارادوومیدانی
* حسن باجولوند - پرتاب دیسک 
* میثم بنی طبا - پاراجودو

مدال برنز:

* علیرضا بخت - پاراتکواندو
* حامد حق شناس - پاراتکواندو
* علیرضا مختاری - پرتاب وزنه
* محمدرضا عرب عامری - پاراتیروکمان
* محسن بختیار - پاراوزنه برداری

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ