تشکیل پرونده کیفری برای بررسی موضوع جمعه‌بازار یاسوج

اقتصاد ایران: یاسوج- دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی وضعیت جمعه بازار یاسوج و علت ساماندهی نشدن آن در دستور کار قرار گرفته است و مسئولان مرتبط باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید موسویان با تأکید بر ضرورت ساماندهی جمعه بازار یاسوج، از تشکیل پرونده کیفری برای بررسی قضیه جمعه‌بازار یاسوج خبر داد و گفت: ضمن حفظ حرمت‌ها باید مسئولان مربوطه درباره این سازه‌های ناایمن و غیرمقاوم پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه بررسی وضعیت جمعه بازار یاسوج و علت ساماندهی نشدن آن در سال‌های اخیر در دستور کار دادستانی قرار گرفته است افزود: مسئولینی که مرتبط با این کار هستند باید در این رابطه پاسخگو باشند و افرادی که در این خصوص قصوری داشته‌اند بر اساس قانون و بدون اغماض با آنها برخورد می‌شود.

وی در ادامه گریزی به موضوع ساماندهی جمعه بازار از گذشته تاکنون زد و گفت: بیش از ۶ سال پیش برای ساماندهی جمعه بازار یاسوج اقدام شده و هر وقت قرار بود که این کار انجام شود، ۸ و ۹ نفر مافیا وارد می‌شوند و اجازه این کار را نمی‌دهند.

موسویان تاکید کرد: قراردادهای شورای شهر و شهرداری یاسوج باید در موضوع ساماندهی جمعه بازار یاسوج روشن باشد و سرمایه‌گذار باید توان سنجی و اعتبارسنجی شود.

دادستان یاسوج در ادامه خطاب به رهبر معاون دادستان هم گفت: بر اساس قانون باید با افراد خاطی در هر جایگاهی برخورد شود، تحقیقات مقدماتی آغاز و فرایند قانونی طی شود.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با تصمیماتی که در رابطه با جمعه‌بازار یاسوج گرفته شده، هر کسی که بخواهد مخالفت کند، کاری غیرمنطقی است؛ هفت سال این مخالفت‌ها باعث شده که کار ساماندهی این بازار عقب بیفتد و در واقع سلامت جان و مال مردم با این وضعیت در خطر است.

وی اضافه کرد: مصوبات زیادی تصویب شده بود و در آخرین مصوبه قرار بود شهرداری زمینی مهیا کند که این مکان و یا مکان دیگر برای کسبه تأمین شود؛ اما این هفت سال کاری انجام نگرفت و شاهد سه اتفاق دلخراش و نگران‌کننده در این مدت بوده‌ایم.

وی خطاب به مسئولان شهرداری یاسوج، گفت: برای ساماندهی جمعه‌بازار باید مکانی برای فعالیت کسبه پیش بینی و ظرف ۱۰ تا ۱۵ ماه قرارداد بسته شود و پیمانکار هم کارش را انجام دهد.

جمعه بازار یاسوج بعد از میدان جهاد به مساحت ۱۷ هزار مترمربع و اغلب غرفه‌های ۱۲ متری به صورت امتیازی به متقاضیان واگذار شده و هم اکنون بیش از ۹۸۰ غرفه و ۴۸۰ صنف در آن مشغول به فعالیت بوده و امرار معاش حدود ۶ هزار نفر را فراهم کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ