زائران پیاده کربلا پس از ۷۲ روز به مشهد بازگشتند

اقتصاد ایران: مشد- مراسم استقبال از بیست و سومین کاروان پیاده از مشهد تا کربلای معلی پس از ۷۲ روز پیاده‌روی در عرصه میدان شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم استقبال از بیست و سومین کاروان پیاده از مشهد تا کربلای معلی پس از ۷۲ روز پیاده‌روی، روز پنجشنبه در عرصه میدان شهدای این شهر برگزار شد.

اعضای ۱۳۰ نفره کاروان پیاده مشهد به کربلا با نام «کاروان پیاده انصارالحسین» وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) مشهد، روز ۲۵ خرداد امسال و پس از سخنرانی تولیت آستان قدس‌رضوی حرکت خود را از مشهد آغاز کردند.

کاروان پیاده از مشهد تا کربلا یک حرکت مردمی است

یکی از خادمان بیست و سومین کاروان زائران پیاده از مشهد تا کربلا در حاشیه این مراسم اظهار کرد: هر ساله نزدیک به ۸۰ درصد اعضای این کاروان افراد جدید هستند که پس از اخذ آزمایش‌های پزشکی و نشست‌هایی توجیهی برای این سفر معنوی آماده می‌شوند، همچنین در کنار کاروان یک تیم پزشکی از هلال احمر نیز حضور دارند.

مهدی ارجمند افزود: اعضای این کاروان برای رسیدن به شهر کربلا مسافت ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتری را در ۷۲ روز، طی کردند و در طول این سفر معنوی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهار محال و بختیاری و خوزستان از مرز شلمچه وارد کشور عراق شدند و سپس استان‌های مختلف کشور عراق را برای شرکت در راه‌پیمایی بزرگ اربعین حسینی پیمودند.

وی با اشاره به اینکه اعضای این کاروان به نیابت از مردم ایران و آرزومندان زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع)، به زیارت عتبات عالیات پرداختند، ادامه داد: این کاروان یک حرکت مردمی است و از چندین استان کشور در این جمع حضور دارند و به هیچ دستگاه دولتی وابسته نیست و تمام هزینه‌ها و مخارج کاروان توسط زائران و همچنین کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

مسؤول رسانه‌ای کاروان اظهار کرد: اعضای این کاروان امروز پس از رسیدن به مشهد، مورد استقبال مردم قرار گرفتند و سپس برای زیارت راهی بارگاه منور رضوی شدند.

اثرِ معنوی سفر کاروان پیاده از مشهد تا کربلا برای رزمندگان اسلام انرژی تولید می‌کند

یک سخنران مذهبی نیز در این مراسم گفت: عطر مقدس و غبار روحانی سفر معنوی شما زائران کربلا اکنون به شهر مشهد و حرم مطهر رضوی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان افزود: اثرِ معنوی سفر شما برای رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت، انرژی تولید می‌کند تا در مقابل استکبار ایستادگی کنند.

وی اظهار کرد: غیرت دینی شما اجازه نمی‌دهد، کودکان غزه در جلوی چشم شما قطعه قطعه شوند، ظالمان به زودی نتیجه اقدامات خود را خواهند دید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ