پس از دو سال تعدیل نیرو، شبکه اجتماعی ایکس سرانجام برای تقویت امنیت و ایمنی استخدام می‌کند

اقتصاد ایران: ایکس قصد دارد برای افزایش ایمنی کاربران و نظارت بهتر بر محتواها، به استخدام نیروهای جدید در تیم اعتماد و ایمنی بپردازد.

براساس گزارش تک‌کرانچ، تقریباً دو سال بعد از تعدیل نیروی اعضای تیم «اعتماد و ایمنی» ایکس، شبکه‌ی اجتماعی ایلان ماسک، این شرکت در تلاش است تا کارکنان جدیدی را برای کمک به تعدیل محتوا و ایمن‌سازی پلتفرم خود استخدام کند.

ایکس ماه گذشته لیستی از حدود ۲۴ فرصت شغلی را برای استخدام در تیم‌های اعتماد و ایمنی منتشر کرد. این موقعیت‌های شغلی در تیم ایمنی شامل مدیر واکنش‌های راهبردی و مدیران امور دولتی و در تیم امنیت سایبری شامل چندین مهندس امنیتی، یک متخصص تشخیص و بررسی تهدیدات و چندین موقعیت‌ شغلی دیگر می‌شود.

تعداد کارکنانی که ماسک بعد از خرید ۴۴ میلیارد دلاری شرکت ایکس (توییتر سابق) اخراج کرد، در مقایسه با تعداد کارکنانی که قصد دارد اکنون استخدام کند، بسیار بیشتر است. ماسک در آوریل ۲۰۲۳ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲) به این موضوع اشاره کرد که تعداد کارکنان ایکس در مدت شش ماه از ۶٬۰۰۰ نفر به ۱٬۵۰۰ نفر رسید.

بخش عظیمی از تعدیل نیروهای ایکس در تیم اعتماد و ایمنی اتفاق افتاد و حدود ۸۰ درصد از کارکنان این تیم اخراج شدند. ایکس اعلام کرد که قبل از ماسک حدود ۲۷۰ مهندس در تیم اعتماد و ایمنی در سراسر جهان فعالیت می‌کردند، این تعداد تا پایان می ۲۰۲۳ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲) به ۵۵ نفر کاهش یافت.

اسکرین‌شات تعدیل نیروهای تیم اعتماد و ایمنی و تعدیل محتوای ایکس
اخراج نیروهای تیم اعتماد و ایمنی و تعدیل محتوای ایکس
Australian eSafety Commissioner

تعدیل نیروهای ایکس تنها بر تیم اعتماد و ایمنی اعمال نشد، بلکه تعداد اعضای تیم مدیریت محتوای آن از ۱۰۷ کارمند به ۵۱ کارمند و ناظران قراردادی ایکس نیز از ۲٬۶۱۳ نفر به ۲٬۳۰۵ نفر کاهش یافت. برخی از مدیران ارشد تیم اعتماد و ایمنی ایکس مانند لیا کیسنر، مدیر امنیت سایبری و الا اروین، رئیس تیم اعتماد و ایمنی نیز از این شرکت جدا شدند.

به‌نظر می‌رسد ایکس می‌خواهد با استخدام نیروهای جدید تیم ایمنی خود را در مرکز اعتماد و ایمنی جدیدی که در تگزاس تأسیس کرده، تقویت کند. شبکه‌ی اجتماعی ایلان ماسک تصمیم دارد ۱۰۰ کارمند تمام‌وقت را در این مرکز استخدام کند.

مقالات مرتبط
  • ایلان ماسک ۱۰۰ کارمند برای مدیریت محتوا در ایکس استخدام می‌کند
  • شبکه اجتماعی ایکس احتمالاً مقر ۷۴ هزار مترمربعی‌اش در سن‌فرانسیسکو را تعطیل می‌کند

ایکس علاوه‌بر تگزاس در شهرهای دیگری مانند نیویورک، پالو آلتو، کالیفرنیا و دفاتر بین‌المللی مانند مانیل در فیلیپین و دهلی در هند به استخدام نیروهای جدید می‌پردازد. به‌نظر می‌رسد تعدیل نیروهای تیم اعتماد و ایمنی باعث آسیب رساندن به امنیت این شرکت و کاربرانش شده و تعدیل محتوا را دشوار کرده است.

چندی پیش دادگاه عالی برزیل، ایکس را در سراسر کشور ممنوع کرد؛ چراکه ایلان ماسک از حذف حساب‌هایی که اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند، خودداری کرده است. از زمانی‌که ماسک مالک توییتر شد، به اتهاماتی همچون انتشار محتواهای تنفرآمیز و اطلاعات نادرست متهم شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ