لزوم برخورد جدی با اقدام اخیر سفیر استرالیا

اقتصاد ایران: همدان-مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: اقدام اخیر سفیر استرالیا باید محکوم شود.

حجت الاسلام علیرضا جمشیدپور در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون اقدام اخیر سفیر استرالیا در ایران که در حمایت از حرکت شنیع هم جنس‌بازی بود، اظهار کرد: در کشور ما چنین موضوعاتی در مسائلی همچون موضوعات امنیتی، اقتصادی و فرهنگی نیز وجود داشته است.

وی اظهار کرد: اگر به این موارد سطحی نگاه کنیم شاید از نظر بعضی روشنفکران امروزی که خیلی خوش بین هستند، تحلیل‌های متفاوتی بیان شود.

جمشید پور افزود: اگر بخواهیم به مسئله عمیق نگاه کنیم بایستی یک دوره تاریخی به خصوص سده‌ی اخیر را مرور کنیم، البته با این پیش زمینه که کلیه‌ی سیاست‌های حاکم بر نظام سیاسی استرالیا برگرفته از نظام سیاسی بریتانیا است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های بریتانیا در سده‌ی اخیر تحمیل فرهنگ و آداب خود بر کشورهای تحت استعمار خود بوده است، گفت: این موضوع به طوری است که زبان انگلیسی را در کشورهای تحت حمایت خود به عنوان زبان رسمی اعلام کرده و فرهنگ، نوع پوشش و آداب فرهنگی خود را به عنوان یک فرهنگ غنی بر کشورهای مستعمره‌ی خود تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: نمونه آن نفوذ وهابیت در منطقه حجاز، برگرفته از کدام دولت بود؟ مطالعات نشان می‌دهد کدام دولت پشت جریان نفوذ وهابیت در منطقه حجاز بوده است که لازم است به همه مردم اعلام شود.

حجت الاسلام جمشیدپور با بیان اینکه نکته‌ای که در اینجا مطرح است، نحوه‌ی نفوذ بوده که باید دید به چه نحوی نفوذ انجام شده و منطقه‌ی حجاز را دربرگرفته است، افزود: این نفوذ با لباس دوستی و محبت وارد شده به منطقه حجاز و آرام آرام از طریق علمای خود فروخته کسانی که جاهل بودند و خود را عالم می‌دانستند گسترش یافت و منجر به این اتفاق شد و ما می‌بینیم این قضیه‌ای که در منطقه عربستان اتفاق افتاد چه آسیب بزرگی به آنها زد.

وی افزود: به راحتی سفیر یک کشور ثانی در کشور ما از گروهی که نه تنها در کشور ما بلکه در کل جامعه بین الملل نوع تفکرشان منفور است، حمایت کرده است.

حجت الاسلام جمشیدپور بیان کرد: در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها اگر توجه کنید غالب مردم نسبت به این گروه حساس هستند.

وی افزود: حال اینکه شما می‌بینید بعضی مواقع مانوری انجام می‌دهند در سطح کشورهای دیگر، تجمعات گسترده بر علیه زن انجام می‌دهند این خواسته عموم مردم کشورها نیست، بلکه بواسطه همان نظام سرمایه داری وسیاست‌هایی که به دنبال آن هستند و حمایت دولت‌ها بعضاً باعث می‌شود که این‌ها خودی نشان دهند.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به اینکه توجه باید کرد که این اقدام در بین همه‌ی ملل منفور است و در کشورهای اسلامی این نفرت دوچندان و بیشتر است، افزود: این امر در کشور جمهوری اسلامی ایران که از اول نسبت به مباحث فرهنگی خود ثابت قدم بوده و نسبت به آرمان‌ها، تئوری‌ها و نظریه پردازی‌هایی که در مباحث فرهنگی داشته و در مقابل اهداف و مبانی خود ایستادگی کرده است و در مقابل نظریه پردازی‌ها کوتاه نیامده است، رخ داده است.

وی گفت: سفیر کشور استرالیا مبانی سیاسی خود را برگرفته از کشور بریتانیا می‌داند و در کشور ما نسبت به این حرکت هم جنس‌بازی واکنش مثبت نشان داده و آن را تأیید می‌کند و جشن می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این نوع حرکت‌ها باعث می‌شود که روشنفکران ما به آزادی بیان و اینکه ما حق داریم طبق قوانین بین‌المللی رفتار کنیم بپردازند اظهار کرد: این در حالی است که وقتی شما سفیر یک کشور ثانی می‌شوید باید به اعتقادات و مبانی عرفی، دینی آن کشور احترام بگذارید.

حجت الاسلام جمشیدپور تصریح کرد: باید به عنوان یک سفیر که در کشور دیگری هستید نباید به هیچ عنوان حرکتی انجام دهید که خلاف عرف، فرهنگ، دین و مذهب آن کشور باشد.

وی با اشاره به مباحث فرهنگی سطح کشور و وجود ضعف در برخی موارد مانند مباحث عفاف و حجاب، مسائل اجتماعی در جامعه، روابط اجتماعی که در بین جوانان ما رواج پیدا کرده است، افزود: این تصور را نباید داشته باشیم که همه‌ی این موارد یک زمان به جود آمده و در کشور ما رواج پیدا کرده و آن چیزی که ما مشاهده می‌کنیم حاصل ۲۰ الی ۳۰ سال تلاش کشورهای غربی بوده است.

حجت الاسلام جمشیدپور گفت: غربی‌ها این گونه تلاش کردند و ما مشاهده می‌کردیم که سفیران کشورهای اروپایی در کشور ما طبق فرهنگ خود جشن می‌گرفتند و این موارد را نشر می‌دادند در سطح جامعه و روشنفکران ما می‌گفتند که سفارت یعنی خاک آن کشور و می‌توانند طبق فرهنگ خود حرکت کنند.

وی اظهار کرد: آیا دعوت از هنرمندان ما به آن جشن‌ها و رفتار کردن طبق فرهنگ آن‌ها و رواج آن در سطح جامعه طبق معمول بود و جواب داشت؟ قطعاً پاسخ این سوال خیر است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: از طرفی دشمنان و روشنفکران ما همین فاز آزادی بیان را که قائل بودند، بر آن دمیدند و در برخی از مسائل مسئولین کوتاه آمدند که متأسفانه یا اعتقاد نداشتند یا اگر هم اعتقاد داشتند عزمی بر برخورد این چنین رفتارها نبود.

حجت الاسلام جمشیدپور افزود: الان این حرکت هم یکی از مصادیق همان حرکت‌های ضد فرهنگ است که این‌ها برای چند سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند، چون این حرکت سفیر استرالیا در کشور ما اولین نبوده و آخرین هم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ما و در سطح کلان وزیر امور خارجه و مسئولان فرهنگی ما نسبت به این عمل باید اقدام کنند، افزود: اگر ما با قاطعیت با این موضوع برخورد کنیم یقین بدانید که در سال‌های آینده کشورهای غربی نسبت به این قضیه دست به عصا حرکت می‌کنند و اساساً اقدام این چنینی انجام نمی‌دهند.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: این موضوعی نیست که خیلی راحت از کنار آن بگذریم و یک موضوعی است که از اساس با فرهنگ، دین و اعتقادات ما مخالفت شدید دارد.

وی تاکید کرد: در بعضی موارد می‌شود کوتاه آمد، ولی این موضوع از مباحثی نیست که بتوانیم کوتاه بیاییم.

وی با بیان اینکه باید توجه کنیم که تحلیل‌های من درآوری که در دنیای آزاد گفتمان‌ها و مباحثی که در بحث روشنفکری باب است بیان نکنیم، افزود: باید وزارت امور خارجه، علما، روحانیون و بزرگان ما نسبت به این موضوع با قاطعیت تمام برخورد کنند.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: اگر ما این قاطعیت را نشان دهیم یقیناً در آینده کشورهای غربی نسبت به این قضیه خودشان را جمع و جور می‌کنند.

وی تاکید کرد: لازمه‌ی امروز این است که سفیر استرالیا را به خاطر این اقدام شنیع اخراج کنیم چرا که هم از نظر قوانین بین‌المللی دست ما باز است و می‌توانیم این کار را انجام دهیم و کشورهای غربی نمی‌توانند ایراد بگیرند.

وی افزود: در این خصوص از نظر دینی پشتوانه مردمی را داریم و به همین خاطر باید این اقدام سفیر استرالیا را محکوم کرده و او را اخراج کنیم، قطعاً مردم ما نسبت به این قضیه حمایت قاطع خود را نشان خواهند داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ