اجلاس بین‌المللی تراکیای تاریخی در کازانلاک بلغارستان

اقتصاد ایران: اجلاس بین‌المللی تراکیای تاریخی در کازانلاک بلغارستان و عرصه‌های مشترک تمدنی میان ایران و بلغارستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تراکیای تاریخی با محوریت عرصه‌های مشترک تمدنی میان ایران و بلغارستان به همت شهرداری کازانلاک در بلغارستان برگزار شد. در این کنفرانس پنلی نیز به اشتراکات تاریخی ایران و بلغارستان تخصیص داده شد و دو نفر از ایران، مسعود احمدی رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان و روح الله یوسفی زشک استاد دانشگاه، به ارائه مقاله علمی خود پرداختند.

رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان در خصوص نقش باورهای دینی و اعتقادی ایران باستان در بالکان و اروپا با محوریت میتراییسم ایرانی و تأثیر آن بر مدنیت فرهنگی و دینی اروپایی، اظهار داشت دین ایرانی میترایی توانسته است تأثیرات باستان شناسی و نیز فرهنگی و فکری زیادی بر فکر و فرهنگ غرب به‌جا بگذارد. این دین تأثیر خود را بدون شک بر مناسک مسیحی و فرهنگ بالکان و همچنین غرب اروپا گذاشته است.

فرهنگ ایرانی در طول هزاره‌های قبل و بعد از میلاد مسیح از شرق تا غرب نفوذ فرهنگی و تفوق تمدنی داشته است و این نفوذ مثبت فرهنگی را در اشکال مختلف نشان داده است. داده‌های باستان شناسی نفوذ دین قدیم میترایی ایرانی یکی از نمونه‌های این تأثیرگذاری است. آئین میترایی ایرانی بر سراسر زندگی اجتماعی اروپای قدیم تا دوران روم باستان تأثیر مستقیم داشته و پس از آن هم تا به امروز تأثیر غیر مستقیم و اثرات به جای مانده از آن را می‌توان به روشنی در ابعاد زندگی امروزی مردم در بالکان و اروپا دید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ