متا و گوگل از طریق میکروفون موبایل حرف‌های ما را شنود می‌کنند

اقتصاد ایران: یک شرکت بازاریابی که مشتریانی مانند فیس بوک و گوگل دارد، فاش کرد به میکروفون موبایل کاربران گوش می‌دهد و سپس با توجه به اطلاعات جمع آوری شده تبلیغاتی را برای آنها نمایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، طبق گزارشی جدید به نظر می‌رسد موبایل‌های افراد واقعاً از صاحبانشان استراق سمع می‌کنند.

گروه رسانه‌ای کاکس به تازگی فاش کرده شرکتهای گوگل و متا از طریق میکروفون موبایل کاربران برای نمایش تبلیغات به آنها، استراق سمع می‌کند.

این شرکت به سرمایه‌گذاران خود اعتراف کرد نرم‌افزار «گوش دادن فعال» آن با استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن داده‌های مورد نظر خود به مکالمات افراد گوش می‌کند.

گروه رسانه‌ای کاکس(CMG) در بیانیه‌ای برای سرمایه گذاران نوشت: آگهی دهندگان می‌توانند این داده‌های صوتی را با داده‌های رفتاری همخوان کنند تا مشتریان مورد نظرشان را بیابند.

این شرکت اشاره کرده محاورات و رفتارهای آنلاین مشتریان ردی از فعالیت‌هایشان به جا می‌گذارد و نرم افزار هوش مصنوعی این اطلاعات رفتاری و صوتی را از بیش از ۴۷۰ منبع جمع آوری می‌کند.

در این گزارش ادعا شده فیس بوک، گوگل و آمازون از مشتریان گروه رسانه‌ای کاکس هستند.

گوگل پس از برقراری ارتباط با رسانه ۴۰۴ مدیا که این گزارش را منتشر کرده بود، گروه رسانه‌ای کاکس را از وب سایت Partners Program خود حذف کرد. سخنگوی شرکت نیز در این باره گفت: تمام آگهی دهندگان باید از قوانین و مقررات و همچنین سیاست‌های تبلیغاتی گوگل پیروی کنند. هنگامیکه ما تبلیغات یا آگهی دهندگان ناقض این سیاست‌ها را شناسایی کنیم، اقدامات متناسب را در قبال آنها انجام می‌دهیم.

متا که شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام است، نیز اعلام کرد مشغول بررسی فعالیت‌های این شرکت است تا نقض قوانین توسط آن را مشخص کند.

سخنگوی آمازون نیز اعلام کرد زیرمجموعه تبلیغاتی آن هرگز در این برنامه با CMG همکاری نکرده و قصدی برای چنین اقدامی ندارد. این شرکت نیز اعلام کرد در قبال هر شریکی که قوانینیش را نقض کند، اقدامات لازم را اجرا می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ