اقدام سفیراسترالیا خلاف شریعت اسلام است/لزوم واکنش وزارت خارجه

اقتصاد ایران: سنندج- حمایت سفیر استرالیا از جشن «بنفش بپوش» که برای حمایت از همجنسگرایان انجام شد یک اقدام خلاف شریعت اسلام است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اسلام دین ارزش‌هاست و با هر ناهنجاری مخالف است و ترویج آنچه مخالف دین اسلام و قانون باشد اقدامی ناپسند محسوب می‌شود که اسلام از بنیان آن را رد می‌کند.

قرآن کریم می‌فرماید: «هیچ گاه ناپاک و پاک مساوی نیستند هر چند فزونی ناپاکی‌ها تو را به شگفتی اندازد»

طبق قرآن معیار مشروعیت و اعتبار یک عقیده، ارزش و هنجار و رفتار اجتماعی را هماهنگی با حق می‌داند و دیگر اعمال را باطل معرفی می‌کند. قرآن با توجه به این اصل، احکام و معارف خود را انشا و ابلاغ کرده است و مؤمن و حتی بشریت با پیروی از آن به درجه والای انسانیت می‌رسند.

مفاهیم و واژه‌های قرآنی مربوط به کجروی و انحراف اجتماعی به طور کلی به دو دسته عام و خاص تقسیم می‌شود: در دسته مفاهیم عام عناوینی همچون؛ ظلم، فساد، فسق، منکر و… وجود دارد که شامل هر نوع انحراف فردی و اجتماعی می‌شود.

در دسته مفاهیم خاص عناوینی همچون ارتداد، زنا، شرب خمر، نفاق و… وجود دارد. اصولی که از قرآن برای مبارزه با ناهنجاری‌های جامعه معرفی می‌شود و در فرایند پیشگیری از انحرافات اجتماعی هم به کیفیت و میزان جامعه پذیری افراد توجه می‌شود و هم به مسدود کردن موقعیت‌های زمینه ساز کجروی که از بیرون، افراد را به کجروی وامی دارد، این فرایند بر درونی کردن ارزش‌ها تلاش می‌کند.

تا ارزشی نهادینه نشود و در درون افراد رسوخ نکند هیچ گاه در جامعه پیاده نخواهد شد و هنجار عملی است که موافق فطرت و عقل سلیم بوده در مسیر به کمال رساندن فرد باشد و ناهنجاری عملی است که همراه و هم صدا با هوا و هوس و فراموشی ندای فطرت و عقل باشد، به عبارت دیگر ناهنجاری عدم هماهنگی رفتار، اعتقاد و باور انسان با فطرت و عقل و هماهنگی آن با هوا و هوس است.

در این روزها غوغای یک ناهنجاری و فسق و فجوری آشکار و مبتذل در قلب یک کشور اسلامی سر و صدا به پا کرده است و مردم دیندار مخالف این شرایط بوده و آن را توهین به مقدسات نظام اسلامی می‌دانند.

کاری با فجایعی که در ملل اروپایی رخ می‌دهد و سالانه هزاران مورد هتاکی به قرآن و پیامبر عظیم الشان اسلام می‌شود، نداریم و حتی توهین‌هایی که به عیسی مسیح در قلب پاریس و بازی‌های المپیک شد هم نداریم، اما توهین به قوانین یک کشور اسلامی در داخل کشور و از سوی سفیری که باید اشتراکات فرهنگی ۲ کشور را مروج باشد نه ناهنجاری‌های کشور خود را، خلاف قوانین و شرع و ارزش‌های اسلامی ما است.

حمایت سفیر استرالیا از ترویج همجنسگرایی اتفاقی نامبارک است

روحانی اهل سنت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طبق اخباری که از یک رسوایی بزرگ در پایتخت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مرکز ام القرای جهان اسلام توسط سفیر استرالیا روی داده و مخابره شده اتفاقی نامبارک به وقوع پیوسته است.

ماموستا مختار فرجی عنوان کرد: برپایی این جشن به نام «بنفش بپوش» که در حمایت از همجنسگرایان و همگرا با این تفکر بوده سرتا پای آن از هر بعدی خلاف شریعت اسلام است.

وی افزود: هر کسی با هر تفکری باشد از این واقعه منفور عقلا و فک را ابراز ناراحتی خواهد کرد و این خبر و وضع موجود از لحاظ بهداشت روح و روان و ظاهر و باطن رد است.

روحانی اهل سنت اذعان کرد: فطرت بشر که همان عقل سلیم و خلقت انسان بر آن بنا نهاده شده و در عالم هستی جریان دارد و در ماورای هر موجودی است از انجام این موضوع کراهت می‌کند.

ماموستا فرجی تصریح کرد: در هر چیزی اهداف و منفعتی نهفته که در مقابل آن به همان اندازه بندگان با عبادت و بندگی خدا باید شکر گذار باشند.

روحانی اهل سنت کردستان تصریح کرد: تعالی و رشد در انجام این عوامل دور از ذات بشریت است و تعالی اخلاقی را زیر پا می‌گذارد.

گستاخی سفیر استرالیا برای شکستن قبح آن در جامعه است

ماموستا فرجی گفت: این توهین و اهانت و گستاخی مستقیم به اسلام برای محک زدن واکنش جهان اسلام و سنجش نحوه برخورد مسلمانان با این قضیه است تا کم کم قبح آن را در جامعه شکسته و اقدام به عادی سازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: سفیر استرالیا در تهران که نماینده این دولت است برای زیر سوال بردن غیرت ما این حرکت را انجام داد تا اعتبار و ارزش ما را لگد مال کند و با مطرح کردن این مسائل جوانان پاک سرشت ما را از اخلاق دور کند.

روحانی اهل سنت کردستان افزود: امروز راه تبیین و روشنگری باز است و نباید کوچک‌ترین لغزشی به دل داد و در مقابل چیزی سکوت کنیم بلکه با صلابت و شجاعت و ایمان راسخ برخورد کنیم تا جرأت تکرار چنین موضوعی در قلب نظام جمهوری اسلامی را نداشته باشند.

ماموستا فرجی گفت: همجنس گرایی یک عمل زشت و ناپاک است که در هیچ مکتبی قابل قبول نیست و ما هم آن‌را نمی‌پذیریم و این پروژه تبلیغی با هوشیاری و آگاهی ملت بیدار اسلام شکست خورده و محکوم به فنا است.

اقدام سفیر استرالیا عملی شنیع است

عضو شورای افتاء کردستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خصوص موضوعی که سفیر استرالیا در تهران مورد حمایت قرار داده است باید گفت ما تابع قرآن و اسلام و سنت نبی بوده و این عمل را شنیع می‌دانیم.

ماموستا لقمان نذیری گفت: شریعت دین ما چنین حرکتی ناصحیح و نادرست است و همجنسگرایی در دین مبین اسلام عملی ناپسند محسوب می‌شود.

وی افزود: در قرآن و احادیث این عمل نهی شده و پیامبر گرامی و امام بشریت که مبین و تفسیر قرآن است برای هدایت و راه راست بشریت سرنوشت قوم لوط را به قوم خود گوشزد کرده است.

ماموستا نذیری بیان کرد: این اقدام حرام است که توسط این فرقه‌ها حلال شده و به دو دلیل بی آگاهی از قرآن و دومی دشمنی با اسلام که در حال محاربه فرهنگی هستند تا جامعه اسلامی را از بین ببرند و به مسائل دنیوی گره بزنند.

عضو شورای افتا کردستان تصریح کرد: طبیعت ناسلامتی این گروه باید با عقل سالم این حرکت را قبول نمی‌کرد اما امروز که آن‌را پذیرفته است باید گفت حتی علم هم این راه همجنسگرایی را ناسالم و ناصحیح برای بشریت و بقای آن دانسته است.

ماموستا ندیدی گفت: کار ناپسند سفیر استرالیا در حمایت از همجنسگرایی ممنوعه قرآن و ممنوعه علم است چرا موجب رواج بیماری‌ها می‌شود.

وی گفت: مسلمان باید از این فحشاء دوری کند تا از این بیماری‌های جسم و روح دور باشد چون روح آدمی در جسم ما دمیده و حتی حیوانات هم بر این واقف هستند.

ماموستا نذیری بیان کرد: حتی این اقدام علیه زنان و حق و حقوق آنها است در حالی که غرب همواره خود را مدافع حقوق زنان می‌داند با ترویج همجنسگرایی حق ازدواج برای زنان را از بین می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: این موارد جدا از تمام مشکلات دیگر است که در نتیجه همجنسگرایی ترویج می‌یابد و حق بشریت را ضایع می‌کند و سلامت روح را ویران و جسم را ناسالم می‌کند.

ماموستا نذیری گفت: تنها راه نجات اسلام است که از مصائب دنیوی انسان را نجات می‌دهد و این راه انتخاب شده توسط غربیان سلامت نسل بشر را به خطر می‌اندازد.

ماموستا نذیری عنوان کرد: این اقدام از اصل و اساس محکوم است و این قوانین وضعی هم باید از بین برود و حتی در خاک غرب هم نباید ادامه یابد.

وی اظهار کرد: ما اگر از قوانین بین‌المللی تجاوز کنیم ما را مجازات می‌کنند پس چطور یک سفیر این حرکت را در خاک مسلمانان انجام می‌دهد ما پیرو اهل بیت و پیامبر هستیم و فحشاء را نمی‌پذیریم و این اشتباه سفیر استرالیا خجالت‌آور و مایه سرافکندگی است.

عضو شورای افتا کردستان ادامه داد: باور و عقیده اسلامی و برتری ما برای نهی از منکر جهانی است که بر آن پایبندیم و وزارت امور خارجه باید نسبت به اقدام شنیع سفیر استرالیا واکنش نشان دهد.

روی دادن این اتفاق در پایتخت کشور اسلامی یک اعلام جنگ فرهنگی آشکار است که عملاً فرهنگ و دین ما را نشانه گرفته که اگر با آن برخورد نشود قطعاً تبعات بدی به دنبال خواهد داشت.

بیداری اسلامی نیاز امروز و عدم سکوت ما نشان از تبیین و روشنگری والای ما دارد تا از اسلام و دین خود و تمام اعتقادات مان دفاع کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ