فضای مجازی عمر کوتاه ولی عمق بسیار زیادی دارد

اقتصاد ایران: شهرکرد-یک استاد دانشگاه گفت: ابزار رسانه و فضای مجازی عمر کوتاه ولی عمق بسیار زیادی دارد و با گسترش عمق آن فضای مجازی در واقعیت به فضای حقیقی تبدیل خواهد شد.

عزیز موسایی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهان بین نیوز»، در خصوص استفاده ابزاری قدرت‌های استکباری از رسانه‌ها وپلتفرم‌های پیام‌رسانی گفت: آزادی با انواع شمول آن اعم از آزادی بیان، آزادی اطلاعات، رسانه‌ها از جمله مفاهیمی است که آمریکا و غرب به دنبال استفاده ابزاری از آن بوده و به دلیل سیاستهای استکباری با بیان آن و اجرای شوهای تبلیغاتی سعی در فریب اذهان عمومی و نزدیک‌تر شدن به اهداف خود می‌باشند.

موسایی با اشاره به تأثیر پذیری رسانه‌ها افزود: ابزار رسانه و فضای مجازی عمر کوتاه ولی عمق بسیار زیادی دارد و با گسترش عمق آن فضای مجازی در واقعیت به فضای حقیقی تبدیل خواهد شد.

وی اذعان داشت: مؤلفه‌های قدرت کشورها متفاوت از قبل شده است و برخی عوامل از جمله «اشراف اطلاعاتی» یک عامل بسیار تعیین کننده است که از طرق مختلف خصوصاً ازطریق همین پلتفرم‌ها و فضای مجازی جمع آوری می‌شود.

قدرت‌های استکباری از ابزار رسانه استفاده می‌کنند

موسایی اظهار داشت: قدرت‌های استکباری از ابزار رسانه، فناوری و پلتفرم‌ها برای حفظ موجودیت خود و افزایش قدرت خود و نقض حاکمیت و نفوذ در سایر کشورها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به مصادیق دخالت قدرت‌های استکباری از طریق رسانه‌ها گفت: در یک جا شاهد هستیم به دلیل حفظ حاکمیت کشور حساب رئیس جمهور آن کشور مسدود و در جای دیگر مالک تلگرام به دلیل ندادن اطلاعات دستگیر و در جای هم در همین فضا آموزش ساخت تجهیزات آتش زا، مقابله با پلیس، خرابکاری و نافرمانی مدنی داده می‌شود که این همان دوگانگی برخورد و استفاده از ابزارها و آزادی اطلاعات است.

موسایی در ادامه بیان داشت: برخورد دوگانه و چندگانه آمریکا و غرب در موضوعاتی مانند آزادی بیان، آزادی اطلاعات، حقوق زنان، استفاده از تکنولوژی امنیت حقوق بشر حقوق سیاسی، حق حاکمیت کاملاً مشهود است.

وی افزود: کشورهای استکباری از شبکه‌های اجتماعی برای عضویت کاربران با دریافت اطلاعات کامل آنان به عنوان یک ابزار به دنبال آن هستند و پلتفرم‌ها را مجبور به اشتراک اطلاعات با آنها می‌کنند و در صورت عدم همکاری در واگذاری اطلاعات با تهدید و دستگیری مالکان آنان برخورد می‌کنند.

وی گفت: برخی از شبکه‌های اجتماعی بزرگ با اجبار با تعامل و همکاری با کشورهای آمریکا و اروپایی از قوانین استکباری آنها پیروی و با واگذاری اطلاعات سانسور شدید جنایات این کشورها و رژیم صهیونیستی و حتی سانسور شخصیت‌ها از جمله شهید سلیمانی و بایکوت حرف‌های حق ملت‌های آزاده و مظلوم به حفظ حیات خود در ادامه می‌دهند.

موسایی با اشاره با دستگیری مدیرعامل تلگرام در فرانسه افزود: اقداماتی مانند مجله شارلی ابد، ممانعت از فروش کتابهای مروج اسلام، وضع و اعمال قوانین ضد حجاب، مقابله با مطرح کردن موضوع هلوکاست، دروغ بودن آزادی بیان فرانسه را ثابت کرده است.

وی اظهار داشت: کشورهای آمریکا و اروپایی نیز اثبات کرده‌اند که رسانه و فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و پلتفرم‌ها ابزار مناسب برای جمع‌آوری اطلاعات برای آنها هستند و از آنجایی که امروزه اطلاعات یکی از ابزار و مؤلفه‌های قدرت و برتری کشورهاست لذا با همکاری پیام رسانها باخواسته‌های آنان قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

موسایی در پایان با اشاره به تذکر رهبر انقلاب به هوشیاری و نظام‌مند کردن فضای مجازی گفت: آنچه روشن و مهم است این است که فضای مجازی دیگر مجازی نیست و در واقع فضای واقعی و بستر دائمی زندگی مردم محسوب می‌شود، لذا ضرورت حفظ اطلاعات مردم و کاربران و جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات کشور و کاربران، حفظ امنیت کشور و سلامت فرهنگی اخلاقی و … و برای تبدیل تهدیدات فضای مجازی به فرصت ایجاب می‌کند که حکمرانی در فضای مجازی قانونمند و نظام‌مند و تابع قانون شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ