جو پایدار بیشتر ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته

اقتصاد ایران: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از استقرار جوی غالبا پایدار در اکثر مناطق کوهستانی کشور طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ شهریور) خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی ارتفاع کشور طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ شهریور) اظهار کرد: استقرار جوی غالبا پایدار در بیشتر مناطق کوهستانی کشور همراه با تداوم گرمای هوا طی ساعت‌های میانی روز پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: وقوع بارش‌های پراکنده در دامنه‌های شمالی البرز به‌ویژه ساعت‌های بعد از ظهر همراه با ابرناکی و مه آلود شدن و کاهش دید افقی و عمودی، وقوع رگبار و احتمال رعد و برق و تگرگ، قله‌ها و خط الراس‌های مرتفع تندباد موقتی قابل پیش بینی است.

ضیاییان در توصیه به کوهنوردان اظهار کرد: رعایت زمان‌بندی برای صعود و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز طی ساعات بعدازظهر و عصر جمعه در ارتفاعات البرز و شمال غرب لحاظ شود. هنگام صعود از دامنه‌های شمالی در گستره البرز به رشد عمودی ابرها و افزایش سرعت وزش باد در ساعت.های بعدازظهر توجه شود.

او ادامه داد؛ با توجه به افزایش قابل ملاحظه تردد فصلی کوهنوردان به‌ویژه قله‌های دماوند، علم کوه و سبلان و شرایط ریزش سنگ انتخاب محل مناسب کمپینگ و اقدامات لازم جهت ایمن.سازی مکان استقرار همچنین احتیاط در تردد در زمان صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط ریزش سنگ لحاظ شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ویژه از بعد از ظهر تا غروب، گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی است که در برخی نواحی با خیزش گرد و خاک همراه است.

او افزود: با توجه به تداوم استقرار هوای گرم در بیشتر مناطق کشور به ویژه بخش‌های مرکزی و جنوبی کشور، تمهیدات حفاظتی لازم برای کاهش اثرات مخرب تابش فرابنفش در ساعت‌های میانی روز لحاظ شود و اقدامات لازم برای اجتناب از گرمازدگی در ساعت‌های گرم روز به عمل آید.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روز آفتابی و در ساعات عصر افزایش سرعت وزش باد و افزایش موقتی ابر پیش‌بینی می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ